יום שבת, 12.10.2024 שעה 21:16

ג'וקוביץ' גבר על פריץ ויפגוש את סינר בגמר בסין

מפגש גדול בפתח בשנגחאי: הסרבי שהתמודד עם פציעה גבר על האמריקאי (7 בעולם) 4:6 ו-6:7. המדורג ראשון לא התקשה מול משאק המדורג 33 עם 4:6 ו-5:7

|
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

נובאק ג’וקוביץ’ ממשיך במרדף אחרי התואר ה-100 בקריירה שלו. הסרבי שמדורג 4 בעולם וזכה ב-24 תארי גרנאד סלאם עלה היום (שבת) לגמר בטורניר בשנגחאי, לאחר שגבר 4:6 ו-6:7 על טיילור פריץ האמריקאי. נולה יפגוש את המדורג ראשון בעולם יאניק סינר בגמר.

ג’וקוביץ’ ממשיך להראות שהוא כאן כדי להישאר, והצליח לנצח במערכה הראשונה תוך 39 דקות לאחר ששבר את יריבו במצב של 2:2. המערכה השנייה הייתה מורכבת יותר, כאשר אף אחד מהשניים לא נשבר, ובמצב של 5:6 לפריץ המפגש אף נעצר כי הסרבי הזדקק לטיפול רפואי.

בסופו של דבר ג’וקוביץ’ איזן ל-6:6 וגבר על פריץ 6:8 בשובר השוויון כדי להמשיך לגמר, במשחק שארך 1:55 שעות. זוהי הפעם החמישית שהוא מעפיל לגמר בשנגחאי, ובכך הוא הגיע לגמר מאסטרס לפחות פעם אחת ב-17 שנים שונות (כולל גמר שלישי ב-2024).

דקות של מתח. ג'וקוביץ' כאוב על המשטח (צילום מסך)דקות של מתח. ג'וקוביץ' כאוב על המשטח (צילום מסך)
נגמר בטוב. ג'וקוביץ' (רויטרס)נגמר בטוב. ג'וקוביץ' (רויטרס)

בסיום הסרבי צייץ: “שנגחאי, יש לכם את הלב שלי. לא רע עבור איש זקן, קדימה לגמר!” 

קודם לכן, סינר הבטיח את סיום השנה במקום הראשון בעולם לאחר שניצח את המדורג 33 מצ'כיה, תומאס מאצ'אק, בתוצאה 4:6 ו-5:7. בכך הפך סינר לאיטלקי הראשון שמגיע לגמר הטורניר.

יאניק סינר (רויטרס)יאניק סינר (רויטרס)

מאצ'אק פתח את המשחק בצורה מבטיחה כשניצח בשני המשחקונים הראשונים, לפני שסינר נכנס למשחק. המדורג ראשון הצליח לנצח את המערכה הראשונה, שנמשכה 44 דקות, לאחר שגיאות רבות מהצד של מאצ'אק. למרות זאת, מאצ'אק אתגר את סינר במיוחד במערכה השנייה, אך סינר הוכיח יציבות כשהצליח להשיג את ניצחונו ה-64 השנה.

עונתו הדומיננטית של סינר כללה זכייה ראשונה בגראנד סלאם באליפות אוסטרליה וזכייה נוספת באליפות ארה"ב הפתוחה. הוא האיטלקי הראשון שמסיים את השנה כמדורג מספר אחת בעולם.

יאניק סינר (רויטרס)יאניק סינר (רויטרס)
אסור לפספס
נגןאת אח של אנדריק מתחבא בשטיח כבר ראיתם?
את אח של אנדריק מתחבא בשטיח כבר ראיתם?
נגןצ'אבי אלונסו בוחר: אינייסטה או זידאן?
צ'אבי אלונסו בוחר: אינייסטה או זידאן?
נגןמצא שיטה מגעילה לבזבז עוד זמן במשחק
מצא שיטה מגעילה לבזבז עוד זמן במשחק
נגןעכשיו למכירה: הבית שהיה שייך לכריסטיאנו
עכשיו למכירה: הבית שהיה שייך לכריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */