יום שבת, 12.10.2024 שעה 01:24

1:2 דרמטי לברזיל על צ'ילה, רק 1:1 לארגנטינה

ורגאס עקץ אחרי 69 שניות אבל אנריקה מבוטאפוגו הכריע עם שער אדיר בדקה ה-89, מסי ואלופת העולם איבדו נקודות בוונצואלה. בוליביה היממה את קולומביה

|
לוקאס פאקטה חוגג עם איגור ז'זוס (רויטרס)
לוקאס פאקטה חוגג עם איגור ז'זוס (רויטרס)

משחקי המחזור התשיעי במוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה נערכו הלילה (בין חמישי לשישי) כשבמוקד עלו לכר הדשא, אלופת העולם, ארגנטינה, שסיימה רק ב-1:1 מול ונצואלה בחוץ, בעוד שברזיל חזרה למסלול הניצחונות עם 1:2 חשוב על צ’ילה בחוץ. מוקדם יותר בוליביה הפתיעה את קולומביה.

ונצואלה – ארגנטינה 1:1

תנאי המגרש היו קשים מאוד וכמעט היה בלתי אפשרי לקיים את המשחק. גשם רב ירד וכר הדשא היה מוצף, זה הורגש מאוד בפעולות של השחקנים ובמיוחד של האלביסלסטה, שלא הצליחו לממש יתרון בהתקפות המעבר פעם אחר פעם ולבסוף גם איבדו נקודות ולא הצליחו לנצח משחק שני ברצף.

ליאו מסי חזר להרכב אלופת העולם ואחרי 13 דקות הרים כדור חופשי, השוער רפאל רומו הדף על שחקן ההגנה וניקולס אוטמנדי היה במקום כדי לכבוש מקרוב את ה-0:1. המארחת חיפשה את השוויון, חרונימו רולי סיפק מספר הצלות ענקיות וכאמור, התכולים לא הצליחו לממש את המתפרצות.

בדקה ה-65 הגיע העונש כשג’פרסון סוטלדו, הקיצוני המצוין של גרמיו, הגביה כדור נפלא וחוסה סלומון רונדון הוותיק נגח לרשת של רולי וקבע 1:1 וחלוקת נקודות מוצדקת בסיום. למרות איבוד הנקודות, הנבחרת של ליונל סקאלוני עדיין תשמור על מקומה בראש טבלת מוקדמות המונדיאל היבשתית.

צ’ילה – ברזיל 2:1

הסלסאו חזרו לנצח אחרי ההפסד לפרגוואי, כשהפעם שחקניו של דוריבל ג’וניור הצליחו לממש את היתרון שלהם, אך התקשו מאוד ונזקקו לשער ניצחון דרמטי בדקה ה-89. הפתיחה בסנטיאגו הייתה מהממת כשכבר אחרי 69 שניות פליפה לוילה הגביה, אדוארדו ורגאס הוותיק נגח היטב לרשת והטריף את המארחת עם השער המהיר ביותר בהיסטוריה שלה במוקדמות המונדיאל.

משם האורחים שלטו באופן מוחלט. על סף ההפסקה סאביניו פרץ בימין והקפיץ לרחבה ואיגור ז’זוס חלוץ בוטאפוגו נגח את השוויון, המקומיים דרשו לאחר מכן פנדל במהלך שייתכן שקופחו, אבל המילה האחרונה הייתה שמורה ללואיז אנריקה, המחליף שגם הוא משחק בבוטאפוגו, שפרץ משמאל ובבעיטה אדירה לפינה הרחוקה העניק לדוריבל את הניצחון הדרמטי והחשוב.

בוליביה – קולומביה 0:1

הביתיות באל אלטו תגרום לנבחרות רבות לאבד נקודות. באצטדיון בגובה יותר מ-4,000 מטרים מעל פני הים החמצן דליל, המארחת כבר הביסה את ונצואלה בצורה מפתיעה וכעת הנחילה ללוס קפטרוס את ההפסד הראשון שלהם בקמפיין המוקדמות, זאת למרות חיסרון מספרי כבר מהדקה ה-20.

זה התחיל עם הרחקה באדום ישיר של הקטור קואייר, שתיקל את רוג’ר מרטינז בהיותו שחקן אחר, מה שהשאיר את המארחת ב-10 שחקנים אחרי 20 דקות. האורחים הגיעו למצבים טובים, אבל ג’הון קורדובה, שנכנס במקום מרטינז, עם סדרת החמצות מזעזעות פגע בקורה ופספס מקרוב בהמשך.

בדקה ה-58 הגיע הרגע הגדול. רובסון מתאוס הוציא חוץ מהיר לקשר סנטוס מיגל טרקרוס, האחרון חלף בדריבל על פני שני שחקני הגנה ומ-17 מטר שחרר טיל אדיר לחיבורים של קמילו ורגאס. עד הסיום קולומביה לא הצליחה להשוות והיא נחלה הפסד ראשון בקמפיין, לנבחרת המפתיעה שבו.

תוצאות נוספות

אקוודור – פרגוואי 0:0

אסור לפספס
נגןאת אח של אנדריק מתחבא בשטיח כבר ראיתם?
את אח של אנדריק מתחבא בשטיח כבר ראיתם?
נגןצ'אבי אלונסו בוחר: אינייסטה או זידאן?
צ'אבי אלונסו בוחר: אינייסטה או זידאן?
נגןמצא שיטה מגעילה לבזבז עוד זמן במשחק
מצא שיטה מגעילה לבזבז עוד זמן במשחק
נגןעכשיו למכירה: הבית שהיה שייך לכריסטיאנו
עכשיו למכירה: הבית שהיה שייך לכריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */