יום חמישי, 10.10.2024 שעה 11:20

לאחר 147 שנה: שופטי הקו בווימבלדון יוחלפו

שינוי בטורניר הטניס היוקרתי ביותר: שופטי הקו המסורתיים יוחלפו במערכת אלקטרונית החל מהאליפות של שנת 2025, ותבוטל אפשרות הערעור של השחקנים

|
אלקראס עם גביע ווימבלדון (רויטרס)
אלקראס עם גביע ווימבלדון (רויטרס)

טורניר הטניס של ווימבלדון הוא אחד הוותיקים בסבב העולמי והיום (רביעי) התקבלה החלטה שמטלטלת מסורת הנמשכת 147 שנים. במסגרתה, החל מהאליפות של שנת 2025, שופטי הקו יוחלפו במערכת אלקטרונית אשר תיקח את הקריאות במקומם. 

המראה של שופטי הקו, לבושים בבגדיהם המסורתיים, עומדים או מתכופפים בצד ובאחורי מגרשי הדשא היה מאפיין בולט ביותר של הגראנד סלאם היוקרתי עוד מהמאה ה-19.

סאלי בולטון, מנכ”לית מועדון הטניס “אול אינגלנד”, התייחסה לנושא ואמרה כי: “לאחר שבדקנו את התוצאות באליפות השנה, אנו מחשיבים את הטכנולוגיה כחזקה מספיק. זהו הזמן הנכון לעשות את הצעד החשוב הזה בחיפוש אחר דיוק מרבי בשיפוט שלנו".

שופט הקו בווימלדון (רויטרס)שופט הקו בווימלדון (רויטרס)

למרות שההחלטה היא פופולרית בקרב שחקנים, ההחלטה תצער את אלו המקפידים על המסורת וכנראה תביא לסיום הוויכוחים על קריאות קו שהן חלק מהפולקלור של ווימבלדון. כמו כן, ההחלטה תביא לביטול האפשרות של השחקנים לערער על החלטות שופטי הקו.

השימוש בקריאות קו אלקטרוניות נערך לראשונה בשנת 2017 ואומץ באופן נרחב יותר במהלך תקופת הקורונה. המערכת תיכנס באופן קבוע בכל טורנירי סבב ה-ATP החל מהשנה הבאה.

בניגוד לווימבלדון, אליפויות אוסטרליה הפתוחה וארה"ב הפתוחה כבר החליפו את שופטי הקו בקריאה אלקטרונית. לעומתם, טורניר הרולאן גארוס עדיין מסתמך על העין האנושית.

אסור לפספס
נגןצ'אבי אלונסו בוחר: אינייסטה או זידאן?
צ'אבי אלונסו בוחר: אינייסטה או זידאן?
נגןמצא שיטה מגעילה לבזבז עוד זמן במשחק
מצא שיטה מגעילה לבזבז עוד זמן במשחק
נגןעכשיו למכירה: הבית שהיה שייך לכריסטיאנו
עכשיו למכירה: הבית שהיה שייך לכריסטיאנו
נגןהחתים על המונית שלו את כריסטיאנו רונאלדו
החתים על המונית שלו את כריסטיאנו רונאלדו
/* LAST / NEXT ROUNDs */