יום שני, 07.10.2024 שעה 01:51

מהפכת הבוררות: אין יותר תביעות בביה"ד לעבודה

ההתאחדות אישרה רפורמה ומהפכה גדולה: הבוררים יהיו שופטים בדימוס, תביעות קטנות יסתיימו תוך 40 יום, תביעות מעל 35 אלף ש"ח יסתיימו תוך חצי שנה

|
דור פרץ עולה גבוה (רדאד ג'בארה)
דור פרץ עולה גבוה (רדאד ג'בארה)

ההתאחדות לכדורגל אישרה מהפכה ענקית ורפורמה בכל הקשור לבוררויות ולמי שיפסוק. השינוי נעשה בשיתוף ארגון השחקנים. בשורה התחתונה, אין יותר תביעות בבית הדין לעבודה. כל התביעות ללא יוצא מן הכלל מגיעות למוסד לבוררות. הכל בהסכמה עם ההסתדרות/ארגון השחקנים, ובגיבוי של בית הדין הארצי.

הרפורמה שהובילו היו"ר שינו זוארץ וסגנו מורן מאירי טובה לקבוצות וגם לשחקנים. הקבוצות שלא יצטרכו יותר להגיע לבית דין לעבודה ולקוות שיש שם שופט/ת שמבינים ספורט בכלל, וכדורגל בפרט), וכן לשפר את מצבם של השחקנים שיקבלו כעת הליך יעיל ומהיר, בן מספר חודשים לכל היותר, על פני הליכים במשך שנתיים ומעלה בבתי הדין לעבודה.

נושא לוחות הזמנים טוב גם להתאחדות לכדורגל ולבקרה התקציבית בפרט. חשיפות כלכליות של קבוצות יהיו כעת לתקופות קצרות יותר, מאשר לגרור את זה מספר שנים. תביעות שכבר הוגשו, אם הן הגיעו לשלב ההוכחות הם ימשכו להתנהל, שאר התביעות שהוגשו המשך ההליך יהיה בהתאם להחלטת בית הדין לעבודה.

שינו זוארץ (חגי מיכאלי)שינו זוארץ (חגי מיכאלי)

הבוררים לתביעות הקוגנטיות יהיו כולם שופטים בדימוס מבית הדין לעבודה. אם יהיה עומס עבודה ויידרשו בוררים נוספים, ניתן לגייס שופטים בדימוס נוספים (לא בהכרח מבית הדין לעבודה). כל הבוררים החדשים יעברו הכשרה והיכרות עם ענף הכדורגל, כדי שהפסיקות שלהם יהיו מותאמות לענף.

אם צד חש לא מרוצה מפסק בוררות, הוא יכול לפנות לבית הדין לעבודה ולבקש רשות ערעור, אם נפלה טעות יסודית שיש בה לגרום לעיוות דין. כל פסקי הבוררות יהיו מפורסמים ופומביים, כדי שניתן יהיה ללמוד ממקרה למקרה ולהגביר את האחידות בפסיקות.

הוגדרו לוחות זמנים לניהול בוררויות. בתביעות "קטנות" (עד 35,000 ש"ח) יסתיים ההליך תוך 40 ימים לכל היותר. בתביעות שמעל הסכום הזה, זה 3 חודשים + 3 חודשים נוספים (מטעמים מיוחדים שיירשמו).

עו"ד מורן מאירי (שחר גרוס)עו"ד מורן מאירי (שחר גרוס)

הוארכה תקופה ההתיישנות בתביעות קוגנטיות, כדי להשוות לשחקנים את התנאים שבבית הדין לעבודה. העיקרון המנחה - אין כוונה לפגוע בזכויות השחקנים, אלא המטרה הייתה לרכז את כל התביעות ללא יוצא מהכלל במוסד לבוררות, כדי להביא לאחידות פסיקה, מאשר פסיקות שונות של המוסד לבוררות מול פסיקות של בתי הדין לעבודה.

התשלום עבור הבוררות תהיה של הקבוצות, אך אם שחקן יפסיד בהליך הבוררות הוא יישא בהוצאות.

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */