יום שישי, 04.10.2024 שעה 05:27

פיפ”א אישרה שלא תטיל סנקציות על ישראל

כפי שפורסם לראשונה ב-ONE: מועצת פיפ"א התכנסה ואישרה שלא תטיל סנקציות: "פעלנו לפי עצות המומחים". ההתאחדות לכדורגל: "מי שפינטז נחל תבוסה"

|
שחקני נבחרת ישראל  (ראובן שוורץ)
שחקני נבחרת ישראל (ראובן שוורץ)

על רקע הדרישה של ההתאחדות הפלסטינית להרחיק את ישראל מהמפעלים הבינלאומיים, מועצת פיפ”א ערכה היום (חמישי) פגישה בנושא וכפי שנחשף כאן ב-ONE לא תטיל סנקציות על הכדורגל הישראלי. למרות זאת, ועדה נוספת שתייעץ לראשי פיפ”א כיצד לפעול תבדוק לגבי הטענות של הפלסטינים על “גזענות” ועל “הפרת הריבונות הפלסטינית בשטחים הכבושים”.

ג’אני אינפנטינו, נשיא פיפ”א, אמר בין היתר: "מועצת פיפ"א ערכה בדיקת נאותות בנושא רגיש זה, ובהתבסס על הערכה יסודית, פעלנו לפי עצות המומחים הבלתי תלויים. האלימות המתמשכת באזור מאשרת שמעל לכל השיקולים, וכפי שנאמר בקונגרס ה-74 של פיפ"א, אנו זקוקים לשלום. מכיוון שאנו נותרים מזועזעים מאוד ממה שקורה, ומחשבותינו עם אלה שסובלים, אנו קוראים לכל הצדדים להחזיר את השקט והשלום”.

פרסום החשיפה (צילום מסך)פרסום החשיפה (צילום מסך)

תגובת ההתאחדות להחלטה: "מי שהחליט להמשיך להטריד את פיפ"א ופינטז על השעיית הכדורגל הישראלי מהזירה הבינ"ל באמצעות שקרים, האשמות שווא והטעיה, נחל פעם נוספת תבוסה. פעלנו לאורך זמן באפיקים שונים, באופן ענייני, סבלני, מקצועי מחושב ומתכונן אל מול הניסון של ההתאחדות הפלסטינית והעומד בראשה לעוות מציאות, והתוצאה היום לא משאירה מקום לספק”.

“כחברי פיפ"א המכבדים את הארגון והסדרים שלו, בניגוד לאלה שפעלו נגדנו, אנחנו מכבדים את מחברי הדו"ח שהוגש לחברי המועצה ואת החלטת המועצה לשקול את העברתם לבחינה משפטית של שני נושאים בלבד מתוך מכלול טענות השווא שהועלו, ככל שתימצא לזה כלל הצדקה עובדתית. בזכות ערכים המייצגים דמוקרטיה מפוארת ומערכת משפטית עצמאית ונחושה של ההתאחדות לכדורגל, מעולם לא הפרנו ולא נפר אף אחד מכללי פיפ"א או אופ"א".

כזכור, בסוף חודש אוגוסט פיפ”א קיבלה את ההערכה המשפטית העצמאית של הצעות ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית נגד ההתאחדות לכדורגל בישראל, כאשר מה שהיה בהערכה עצמה לא פורסם. באופ”א אמרו להתאחדות הפלסטינאית שהם יוכלו להגיש תלונה לוועדת המשמעת של פיפ”א על הטענות לפיהן חמישה מועדונים ישראלים משחקים ב”שטחים הכבושים”.

במכתב המקורי ששלחה ההתאחדות הפלסטינית בחודש מרץ, ובו דרשה להשעות את ישראל מפיפ”א, היא טענה ל”הפרת חוקי פיפ"א המתבטאת בהמשך הכללתה של קבוצות כדורגל הממוקמות בטריטוריה של אחרת ההתאחדות (פלסטין) בליגה הלאומית שלה” – הכוונה היא לקבוצות שנמצאות ב’התנחלויות ישראליות’ לטענת הפלסטינים, ביישובים כמו מעלה אדומים, בקעת הירדן, קריית ארבע, גבעת זאב ואריאל. 

בנוסף, דרשו הפלסטינים “לטפל בכשל החוזר של ההתאחדות לכדורגל בישראל בנקיטת צעדים נחרצים נגד אפליה וגזענות, באזורים שבתחום שיפוטה". הפלסטינים טענו כי “ההתאחדות הישראלית נכשלה שוב ושוב בנקיטת צעדים נחרצים נגד אפליה וגזענות באזורים שבסמכותה”.

בהתאחדות הפלסטינית הביאו כדוגמא לכך את בית”ר ירושלים: “אוהדיה שרים בגאווה על כך שהיא הקבוצה הכי גזענית בישראל וצועקים ‘מחבל’ לשחקנים ערבים שמשחקים בקבוצות יריבות. למרות שערבים מהווים כ-21% מאוכלוסיית ישראל, מעולם לא שיחק בבית”ר שחקן ערבי אחד, בהתאם לדרישת אוהדיה שתהיה ‘טהורה לנצח’. בית”ר ממשיכה לאמץ את הגזענות ללא מעצורים. עם זאת, לא ננקטו לעולם צעדים רציניים כנגד המועדון”.

אסור לפספס
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
/* LAST / NEXT ROUNDs */