יום שבת, 05.10.2024 שעה 10:29

"הכול קרה לי מול העיניים, הנעליים הוכתמו בדם"

סברצוב, המדליסטית האולימפית שהייתה בקרון הרכבת בעת הפיגוע, ניצלה בנס ומספרת: "ראיתי אותם לפני, אחד היה עם רובה של צבא, הגעתי הביתה והתפרקתי"

|
דיאנה סברצוב (חגי מיכאלי)
דיאנה סברצוב (חגי מיכאלי)

המדליסטית האולימפית מנבחרת ההתעמלות האמנותית, דיאנה סברצוב, עדיין מתאוששת ממה שראתה בזמן פיגוע הירי אמש (שלישי) ביפו. היא הייתה בקרון הרכבת הקלה בזמן ששני מחבלים מחברון פתחו באש ורצחו שבעה בני אדם, וניצלה כאשר הסתתרה מהם ונמלטה מהמקום. היא לא נפגעה, אך נותרה בהלם ממה שראתה.

רק בקיץ האחרון סברצוב בת ה-19 הייתה באחד מרגעי השיא בקריירה של ספורטאי אולימפי, לאחר שזכתה במדליית הכסף בקרב רב בהתעמלות אמנותית. למעשה, דיאנה היא אחת מחמש המתעמלות היחידות שזכו במדליה בתחרות הקבוצתית, אחרי מדליית הזהב האישית של לינוי אשרם. אחרי שהביאה כבוד למדינה ברגע היסטורי להתעמלות האמנותית הישראלית, היא לא שיערה לעצמה שתהיה עדה לפיגוע בארץ.

"אני עדיין בהלם, לא ממש הצלחתי לישון", סיפרה סברצוב ל-ONE על מה שראתה בפיגוע. "אני מנסה לפענח אם הייתי יכולה לזהות את זה לפני והבנתי שלא. ראיתי אותם לפני. אחד היה עם רובה של צבא והשני היה עם חולצה שחורה וענד עליה סיכת חטופים. השני הסתכל עליי על השרשרת וחייך חיוך קטן. לא חשבתי לרגע שמשהו לא בסדר".

דיאנה סברצוב (שחר גרוס)דיאנה סברצוב (שחר גרוס)

לדבריה, היא הייתה באזור תחנת בלומפילד כאשר הירי התחיל. "הם הכניסו מחסנית ליד איזה בניין וחשבתי לעצמי 'זה באמת מה שאני רואה?'. אני מורידה אוזניות ורואה את הירי הראשון, התכופפתי ושמתי ידיים על הראש. הנהג אמר לנו 'פיגוע, כולם לצאת מהרכבת'. הוא פתח דלתות אחוריות, יצאנו משם, חלק ברחו וחלק נשארו. היו שם נשים, תינוקות, נערים וילדים. רצתי החוצה והיה עוד ירי, ראיתי את זה קורה מול העיניים שלי וקפאתי במקום. הרגליים שלי היו כמו בטון. לא הצלחתי לזוז, עד שאיזה גבר דחף אותי לרצפה ומשך אותי משם ביחד איתו".

סברצוב הסתתרה בקצה הרחוב. "הייתי עם עוד כמה אנשים. התחבאתי ליד התחנה, בשיחים, בחושך. לא הצלחתי להירגע. אמא שלי והחבר שלי התקשרו, אבל הייתי חייבת להיות בשקט. ישבנו כמה דקות, המחבלים עברו מצד לצד לאורך הרחוב. שמעתי יריות, המשטרה הגיעה, ובשלב מסוים צעקו שחיסלו את הראשון והשני ברח לכיוון מסוים. ברחתי בריצה לכיוון השני בלי לעצור. לא הפסקתי לרוץ. בדרך ראיתי גופה, אבל לא עצרתי. רצתי בלי הפסקה".

דיאנה הגיעה הביתה ופגשה את אמא שלה. "אני גרה בבת ים. הגעתי הביתה וראיתי שהנעליים שלי היו עם כתמי דם והייתי כולי מלוכלכת. אמא שלי קפצה עליי ושם התפרקתי, התחלתי לבכות. אתמול היה התאריך שאבא שלה ז"ל נפטר והוא היה המלאך שליווה אותי. אני אומרת תודה לאלוהים ששמר עליי ונתן לי את הכוח לרוץ משם".

נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל בתרגיל המשולב (רדאד ג'בארה)נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל בתרגיל המשולב (רדאד ג'בארה)

החיים של סברצוב ניצלו, אך הפיגוע הנורא בשדרות ירושלים ביפו גבה את חייהם של שבעה אנשים שנרצחו על ידי המחבלים מחברון באירוע קשה. "אני כל הזמן חושבת על זה שהוא עמד לידי צמוד וחייך חיוך קטן. לא יודעת איך הם השיגו את הנשק. למזלי אני בסדר, אני לא כל כך נפגעתי, חוץ מהנפילה לקרקע, אבל יהיה לי קשה להתאושש מהאירוע הזה".

אסור לפספס
נגןמי ינצח במירוץ? אמבפה מול אצנית מאה מטר
מי יותר מהיר? אמבפה מול אצנית מאה מטר
נגןמה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
מה גרם לדני אבדיה להתפוצץ מצחוק בטיקטוק?
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
/* LAST / NEXT ROUNDs */