יום רביעי, 02.10.2024 שעה 09:30

סמואל אטו הורחק לחצי שנה ממשחקי הנבחרת

פיפ"א החליטה להטיל עונש חמור על חלוץ העבר של ברצלונה ואינטר, שמשמש היום כנשיא התאחדות הכדורגל בקמרון. במה הואשם ובאיזה משחק מפתיע זה קרה?

|
סמואל אטו (רויטרס)
סמואל אטו (רויטרס)

מאז שנכנס לתפקיד נשיא התאחדות הכדורגל של קמרון בדצמבר 2021, סמואל אטו הוא לא בדיוק טלית שכולה תכלת. בן ה-43 התלכלך המון, החל מהאשמות על זיופי גיל של שחקנים, דרך מכירת משחקים ועד פרשות שחיתות וסכסוכים פנימיים. היום (שלישי), כוכב העבר הסתבך שוב.

ועדת המשמעת של פיפ”א החליטה להטיל עונש של שישה חודשי הרחקה על אטו, כזו שכוללת כל משחק בינלאומי הקשור לנבחרות קמרון. הסנקציות קשורות להפרה של שני סעיפים בקוד המשמעתי, דווקא במשחק שמינית הגמר מול ברזיל בגביע העולם לנשים עד גיל 20.

על פי טענות הארגון, חלוץ העבר אשם בהתנהגות בלתי הולמת, תוקפנית ובחציית קו של עקרונות ההגינות. הענישה החלה באופן מיידי. באותו מפגש אגב, האריות הפסידו 3:1 לסלסאו, שהפסידו ברבע הגמר לצפון קוריאניות, שגם זכו לבסוף בטורניר.

סמואל אטו וליאו מסי (רויטרס)סמואל אטו וליאו מסי (רויטרס)

ההתמודדות הבאה של נבחרת הגברים של קמרון היא מול קניה במוקדמות גביע אפריקה לאומות, שם היא פתחה עם מאזן של ניצחון אחד ותיקו אחד. כמובן שאטו לא יהיה יכול להגיע למגרש בעקבות ההרחקה.

בניגוד להסתבכויות שלו בתפקיד הניהולי, לסמואל אטו קריירה ארוכה ומרשימה. מי שזכה ארבע פעמים בתואר כדורגלן השנה באפריקה התחיל את דרכו בבוגרים בריאל מדריד, בהמשך הגיע גם לברצלונה, איתה עשה היסטוריה עם זכייה בכל התארים. עבר גם באינטר, צ’לסי ותלה את הנעליים אחרי עונה בספורטס קלאב הקטארית.

איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
אסור לפספס
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
נגןמעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
מעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
/* LAST / NEXT ROUNDs */