יום שלישי, 01.10.2024 שעה 18:32
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 19:45
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 20:00
  • בני הרצליה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 21:05
  • הפועל ירושלים
  • גלבוע/גליל
  • רביעי, 09/10, 18:50
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • רביעי, 30/10, 20:15
  • הפועל חולון
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 31/12, 00:00
  • מכבי ת"א

"שמח שהיריבות בארץ מתחזקות, טוב לכדורסל"

קטש התייחס לקיץ החם בכדורסל הישראלי במסע"ת פתיחת העונה של מכבי: "יהיה מאתגר העונה בכל המפעלים", מזרחי: "הפועל? לא מסתכלים לצד השני של הכביש"

|
עודד קטש (חגי מיכאלי)
עודד קטש (חגי מיכאלי)

אחרי טורניר ההכנה ביוון והניצחונות בגביע ווינר שנתנו למכבי תל אביב את הכרטיס לגמר, הצהובים יחלו את עונת היורוליג שלהם ביום חמישי ב-22:00 נגד וילרבאן, יומיים לפני הגמר מול עירוני ר”ג. עוד לפני כן הצהובים ערכו את מסיבת העיתונאים לפתיחת העונה והיא הועברה בשידור חי כאן באתר.

המאמן, עודד קטש: “בתקופה הזאת לא תמיד פשוט למצוא את המילים הנכונות. אני חושב שמאז השבעה באוקטובר, הכל השתנה, בלשון המעטה. הכל נהיה יותר קשה. כמובן שאפשר להתייחס אלינו ברמה הספורטיבית, אנחנו רוצים לשים דברים בפרופורציות. מה שהמדינה עוברת זה הרבה יותר גדול ומשמעותי ממה שאנחנו עברנו. אם נתרכז בספורט, אנחנו עברנו טלטלה לא פשוטה. לקחו אותנו מהבית שלנו, מהקהל שלנו, הרבה חוסר ודאות ולא ידענו כל כך איך להתמודד, איך להתייחס. אני חושב שמה שחיזק אותנו זה משהו שטבוע בישראליות, להמשיך להילחם, לא לוותר ולדעת שבסוף אנחנו ננצח. אז קרדיט גדול בטח לשחקנים, לצוות המדהים שהיה איתי, אני חושב שהכוח שלנו היה באחדות שלנו וסיימנו את השנה זקופים וגאים והצלחנו להתגבר על הרבה מאוד קשיים בדרך”.

עודד קטש (חגי מיכאלי)עודד קטש (חגי מיכאלי)

“כך גם הולך להיות השנה הזו, בתקווה שהכל יסתיים מהר. גם הקיץ היה לא פשוט למצוא את הדרך לבנות קבוצה. בעצם נכפה עלינו לבנות קבוצה שוב מאפס. בדיוק כשהרגשנו שדברים מתחברים לנו, אבל כמו תמיד, אנחנו נסתכל קדימה, נהיה זקופים ונילחם, עוד הרבה עבודה לפנינו. אני רוצה לברך את כולם בשנה טובה, עם כמה שקשה להגיד את זה במציאות שבה אנו נמצאים, כשיש 101 חטופים בעזה. כמו שאמרתי, פרופורציות, אבל אולי דווקא בגלל זה זה יוצר יותר מחויבות מאי פעם, אולי קצת לייצר אספקיזם מסוים, היכולת לשמח, להעביר מסר, אנחנו יודעים שהכדורסל הוא עניין שולי בתוך מה שקורה אבל יש לנו מחויבות גדולה לעם שלנו ולאנשים שנלחמים כרגע כדי לאפשר את הדבר הזה. ושיחזרו הביתה, כמה שיותר מהר”.

על הציפיות שלו מהעונה הקרובה ביורוליג: “די נכפה עלינו לבנות קבוצה די חדשה, לגבי תחזיות כאלה או אחרות – לפעמים זה מעל המצופה, אבל אנחנו יודעים בצוות שלנו ובינינו השחקנים שהרבה תלוי בנו ובמה שנבנה כאן. קשה לי להגיד לאן אנחנו יכולים להגיע, זה מאוד מוקדם ויש עוד הרבה עבודה בדרך, מוקדם להתחייב ולצפות. מה שאני כן יכול להתחייב, שאנחנו כצוות, כמועדון, וממה שהצלחתי להכיר את השחקנים ואת האופי שלהם, נעשה הכל כדי להיות הכי טובים והכי תחרותיים. היורוליג מתחזקת משנה לשנה, תקציבים עולים, הכל הופך להיות יותר מאתגר, אנחנו נשחק את משחקי הבית שלנו בחו”ל וזה עוד משהו שמקשה עלינו, אבל אנחנו מנסים לא לקחת את זה כתירוץ, אלא כאתגר. מהשבעה באוקטובר, לא נתנו לנו הרבה סיכוי להשיג את מה שהשגנו, והצלחנו למרות. זה הופך את האתגר להרבה יותר מיוחד”.

עודד קטש (חגי מיכאלי)עודד קטש (חגי מיכאלי)

על האתגר שלו השנה: “כשהגעתי בתחילת הדרך האמנתי בעצמי מאוד, זה משהו שרציתי הרבה שנים והתמזל מזלי לקבל את ההזדמנות הזו וזו הזדמנות להגיד תודה גם להנהלת מכבי ת”א על האמון, זה לא מובן מאליו לפתוח שנה שלישית. אני נמצא בדיוק במקום שהייתי רוצה להיות בו, לאמן יורוליג מבחינתי זה הטופ. כמובן שהייתי רוצה שדברים יסתדרו אולי קצת אחרת, אבל כמו שאמרתי פרופורציות, יש דברים הרבה יותר גדולים שקורים לנו, אני נמצא בדיוק במקום שבו הייתי רוצה להיות. אני מודע לאחריות ולמחויבות. אני חושב שמה שאנחנו עוברים כמדינה הופך את הדבר הזה להרבה יותר משמעותי עבורנו והמחויבות רק גדלה. עם כל הקשיים, אנחנו יודעים עם הרוח הנכונה שנדע לעשות את המיטב, לצאת חזקים ולהיות גאים במה שאנחנו עושים”.

על ההתרשמות שלו מהקבוצה בתקופת ההכנה והאם הקבוצה במקום שבו הוא ציפה שהיא תהיה: “זו שאלה טריקית למאמן. אני חושב שמאמנים באופן עקרוני תמיד היו רוצים יותר, אז כמובן שהייתי רוצה אולי להתחיל להתאמן מוקדם יותר ותמיד הייתי רוצה יותר טוב, אבל הדבר הכי חשוב לי בתחילת עונה זה להרגיש את השחקנים, את האופי שלהם, ואני חושב שמהבחינה הזאת פגענו טוב. אחת הסיבות שהצלחנו בשנתיים האחרונות, בטח אחרי השבעה באוקטובר, זה שהיה לנו את החיבור הנכון, אנשים שאוהבים להיות ביחד. באימון האחרון, בבוקר של משחק על אליפות, שאנשים כל כך נהנו להיות ביחד, זה אמר הרבה, וזה המחויבות שלנו להביא את הדבר הזה. כמו שאמרתי, קשה לנבא איך הדבר הזה יתחבר, אבל מבחינת הרצון של השחקנים, הנכונות שלהם, החיוביות שלהם, אני חושב שיקרו לנו דברים טובים”.

שחקני מכבי תל אביב (חגי מיכאלי)שחקני מכבי תל אביב (חגי מיכאלי)

עודד קטש התייחס לציפיות מהקבוצה: “מכבי ת”א, מה היא מסמלת ומה היא מכוונת זה ברור. די ברור שבעקבות מה שעברנו בשנה האחרונה אז יהיה קצת מוזר לצאת בהצהרות. אנחנו תמיד מכוונים גבוה, תמיד רוצים לנצח כל דבר, החובה עלינו היא לבנות את התלכיד הנכון והכי טוב שיהיה אפשר לעשות את זה. אנחנו הולכים להתמודד בעונת יורוליג מטורפת, זו ליגה מאוד מאתגרת. גם כשהיינו בקבוצה שנבנתה בשנה השנייה שלה, היינו קרובים לפיינל פור, לצאת בהצהרות יהיה לא נכון וזו גם לא הדרך. כולם יודעים מה קרה בכדורסל הישראלי, אני שמח על הדבר הזה, אני שמח שקבוצות מתחזקות והכדורסל הישראלי הופך אטרקטיבי יותר, זה טוב לכולנו, הולך להיות מאתגר בכל המפעלים”.

שמעון מזרחי, שפותח את עונתו ה-56 כיו”ר המועדון, נשא דברים: “ערב טוב לכולם ושנה טובה ומבורכת. אכן, אנחנו עומדים בשנה מאוד מאתגרת במדינתנו היקרה. אנחנו רואים את ההשלכות בכל תחומי החיים וכמובן שגם הספורט מרגיש על גופו ובשרו את מה שנעשה, אם זה במשחקים ללא קהל כפי שנערכו בשבוע האחרון, אם זה העובדה שלא ניתן לארח משחקים בינלאומיים ואנחנו מתמודדים עם זה בנחישות ובתקווה שבמהרה הן יקירנו יחזרו לכאן והן המשחקים יחזרו לכאן”.

שמעון מזרחי (חגי מיכאלי)שמעון מזרחי (חגי מיכאלי)

היו”ר המשיך: “יש לנו עונה מאתגרת, גם מבחינת צוות האימון שלנו אשר לנוכח המצב ששרר, היינו צריכים להקים מחדש קבוצה ללא השחקנים הזרים ששיחקו כאן איתנו בשנתיים האחרונות, אבל בתושייה ובמרקם נכון של הצוות המקצועי, הצלחנו לייצב את השורות עם שחקנים טובים, מלאי שאפתנות, וניתן לומר שהצוות ידע בתקופה מאוד קצרה יחסית לאחד וליצור מהם מרקם אחד לוחם ועברנו איתם שלושה טורנירים, הן באתונה בשני משחקים מול פנאתינייקוס, המשחקים בטורניר בקפריסין ועוד משחק אחד לזכרו של הבעלים לשעבר שנפטר ינאקופולוס. אני מאחל לכולנו שנה טובה וברוכה והתגשמות כל משאלותנו האישיות והלאומיות”.

שמעון מזרחי נשאל על  התקציב העונה בהשוואה לתקציב של השנים הקודמות: “התקציב של העונה הוא זהה לזה של העונה שעברה”.

היו”ר דיבר על הפרידות מעדלי מרכוס ואבי אבן: “אין שום קשר בין העזיבות שלהם. אבי היה בתחום המקצועי פרופר, הוא התחיל כסקאוט והפך למנהל מקצועי ועדלי היה המנכ”ל של המועדון, שלא התעסק בדברים מקצועיים”.

מזרחי התייחס גם להתחזקות של היריבה עירונית, הפועל: “אנחנו מסתכלים ופועלים לפי הצרכים של המועדון ולפי ההנחיות של הצוות המקצועי. אם תסתכל שנתיים אחורה, אותו צוות היה לנו ברציפות שנתיים, צוות עם שחקנים מהדרגה הראשונה שיצרו מהם גוש אחד והיה לנו מרקם אנושי יוצא מן הכלל. כשאתה מסתכל לעבר הבחורים שיושבים כאן לשמאלי, תראה מרקם אנושי שנעשתה עבודה נהדרת כדי לגבש אותם. אנחנו לא מסתכלים מעבר לכביש ומה שנעשה שם לא משפיע עלינו”.

מודי פלד, שמעון מזרחי ועודד קטש (חגי מיכאלי)מודי פלד, שמעון מזרחי ועודד קטש (חגי מיכאלי)

מזרחי מה הוביל לפרידה מאבי אבן ומתי יגיע מישהו שיחליף אותו: “אבי אבן היה במועדון 18 שנים ועשה מספר תפקידים, גם שימש כמאמן, היה כמובן מתחילת דרכו בתפקיד של סקאוט, הפך בעת הצורך למאמן ולימים היה יו”ר המחלקה המקצועית שבראשה גם עמד ועומד גם היום דייויד בלאט. עד שהתפקיד הזה ימולא, דיויד בלאט הוא יו”ר הוועדה המקצועית והוא עוזר לנו רבות. אנחנו מאחלים לו הרבה בריאות. טביעת האצבע של דיויד בלאט ניכרת בקבוצה גם היום”.

המנכ”ל, מודי פלד: “אני עומד פה היום בתפקיד חדש כמנכ”ל מכבי ת”א, בתקופה מורכבת, מאתגרת, עבור כולנו. תקופה שמתנהלת כעת ומשפיעה על כל היבט בחיינו, כמובן באופן טבעי גם על הספורט. לפני כל דבר, אני מקפיד לשלוח תנחומים למשפחות השכולות, איחולי החלמה מהירה לפצועים, מחשבותינו עם החטופים ומשפחותיהם וכולנו מייחלים לשובם המהיר והבטוח. בימים אלו, תפקידנו כמועדון מוביל מקבל משמעות עמוקה יותר. מכבי ת”א היא מעבר לקבוצת כדורסל, היא סמל לאומי, מקור לגאווה, ונקודת אור בתקופה כה חשוכה. החזון שלנו כעת מתמקד במספר היבטים – שמירה על שגרה, וככל שהמצב יאפשר, נשאף לקיים את פעילות הקבוצה כסדרה. אחדות וסולידריות – נפעל לחיזוק תחושת האחדות בחברה הישראלית תוך שימוש בכוח המאחד של הספורט”.

מודי פלד (חגי מיכאלי)מודי פלד (חגי מיכאלי)

“בהופעותינו באירופה נייצג לא רק את המועדון, אלא את המדינה כולה, מכבי תמיד הייתה ותמיד תהיה הקבוצה של המדינה, נשאף להביא גאווה לכל מדינת ישראל. נקיים פעילויות מיוחדות לתמיכה בחיילי צה”ל ומשפחותיהם, מכבי תמיד עשתה את זה וגם נרתמה במהלך העונה הנוכחית לבקשות של חיילי מילואים. נפעל באחריות מירבית מתוך הבנה של האתגרים הפיננסיים העצומים שהמלחמה מציבה בפני המשק כולו ובפני המועדון שלנו. למרות האתגרים היום יומיים והבלתי צפויים, זו הזדמנות עבורנו להוכיח את חשיבותו של הספורט בחברה. מכבי ת”א תמשיך להוות מקור לגאווה ואחדות. אני משוכנע שבכוחות משותפים; שחקנים, צוות מקצועי, הנהלה וכמובן אוהדים, נצליח לא רק לשרוד את התקופה הזאת, אלא גם לצמוח ממנה הרבה יותר חזקים. לסיום, אני רוצה להביע את הערכתי הגדולה לכל מי שעושה לטובת המדינה – חיילים, כוחות הביטחון. יחד, נעבור את התקופה הזאת ונצא ממנה מאוחדים וחזקים יותר. שנדע ימים טובים יותר”.

ג’ייק כהן התייחס לעניין הקהל: “זה אתגר גדול שכבר התמודדנו איתו בעונה שעברה. כולם ביורוליג יודעים את העוצמות של היכל מנורה עבורנו. מבחינה אישית, אני שמח לשחק במכבי ת”א ולשחק כדורסל בכללי, אני אמשיך להיות גאה בכל מקום שבו נשחק ולא משנה איפה האוהדים יהיו איתנו. יש הרבה סיבות שבגללן אני רוצה שנחזור לשחק כאן, זה לא רק בגלל המשמעות של זה בשבילנו, אלא כי אני רוצה שאנשים יחזרו לצפות כאן בכדורסל ויהנו”.

ג'ייק כהן (חגי מיכאלי)ג'ייק כהן (חגי מיכאלי)

רומן סורקין נשאל על קפיצת המדרגה שלו במכבי ת”א לשחקן ותיק ומשמעותי: “אני חושב שהדבר הכי חשוב בשבילי הוא לעשות את מה שעשיתי עד עכשיו, להביא את הלחם והחמאה שלי, ולנסות להקשיב לצוות, ללמוד. יש פה המון חבר’ה ותיקים שעוזרים לי ומלמדים אותי וכל עוד הם פה אני יכול להשתפר וללמוד. בסופו של דבר אני רוצה לעשות את מה שהכי טוב לקבוצה שלי, זה מה שיעזור לי וישפר גם אותי”.

אלפא קאבה: “זה כיף שיש פה מישהו צרפתי שאני יכול לדבר איתו צרפתית, אני שמח מאוד להיות פה, לתת את האיכויות שלי בקבוצה, אז כן, נחמד שיש פה עוד שחקן צרפתי”.

רומן סורקין ושחקני מכבי תל אביב (חגי מיכאלי)רומן סורקין ושחקני מכבי תל אביב (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןאיך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
איך מתלבשים כמו כריסטיאנו רונאלדו?
נגןהמעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
המעריץ הצליח לברוח מהשומרים והגיע למסי
נגןהאם קונדה הוא המתלבש הטוב בעולם הכדורגל?
האם קונדה הוא השחקן האופנתי ביותר בעולם?
נגןמעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
מעלים הילוך: זהבי מכפכף את אלעד מדמון
/* LAST / NEXT ROUNDs */