יום ראשון, 29.09.2024 שעה 21:27

"מתרגשים לייצג את ישראל בזירה הבינלאומית"

עירוני רמת גן תפתח ביום שלישי את הופעותיה בליגת האלופות של אירופה במשחק נגד אתונה. לקראת המפגש אמר ברנר: "זה צעד נוסף לקדמת הבמה של הכדורסל"

|
שמוליק ברנר (רועי כפיר)
שמוליק ברנר (רועי כפיר)

מכבי רמת-גן עומדת לצאת מחר (שני) לאתונה, שם תפתח ביום שלישי בשעה 19:00 את הופעותיה בליגת האלופות של אירופה, ליגת ה-BCL, כשתשחק נגד א.א.ק אתונה. בבית של רמת-גן נמצאות גם ריגה וטלקום בון. בשל מלחמת חרבות ברזל תארח הקבוצה את משחקיה הביתיים באופאבה, צ'כיה.

רמת-גן חוזרת לאירופה אחרי 22 שנים. בפעם האחרונה שיחקה הקבוצה במסגרת גביע קוראץ' בעונת 2001/02 תחת המאמן ארז אדלשטיין והגיעה לרבע גמר המפעל, הישג אליו הגיעה עונה קודם תחת שרביטו של המאמן אריק שיבק.

הקבוצה שיחקה לראשונה באירופה בעונת 1972/73 בגביע אירופה למחזיקות גביע. שנתיים לאחר מכן, ב-1974, השיגה את את אחד מניצחונותיה הגדולים בהיסטוריה, כשהביסה את סינודינה בולוניה ביד אליהו בתוצאה 94:114, ניצחון שלא הספיק בגומלין באיטליה.

שמוליק ברנר (שקד אבן באדיבות מכבי קבוצת כנען רמת גן)שמוליק ברנר (שקד אבן באדיבות מכבי קבוצת כנען רמת גן)

בעונת המשחקים 1983/94 הייתה רחוקה רמת-גן נקודה מהעפלה לחצי-גמר גביע קוראץ', כשנוצחה באנטיב על-חודה של נקודה. 

בעונת 1989/90 שבה רמת-גן לגביע המחזיקות ורשמה ניצחון ביתי על קנור בולוניה באולם האוניברסיטה בתל-אביב בתוצאה 95:96 לאחר הארכה. למרות זאת סיימה רמת-גן במקום האחרון בבית המוקדם עם שני ניצחונות משישה משחקים. 

בעונת 1999/2000 שבה רמת-גן לשחק באירופה, תחת המאמן עופר ברקוביץ' וסיימה במקום הראשון בבית המוקדם אולם הודחה בשמינית הגמר על-ידי יריבה מפולין. 

שחקני עירוני רמת גן חוגגים (רועי כפיר)שחקני עירוני רמת גן חוגגים (רועי כפיר)

שיטת המשחקים במפעל הזה קובעת ששתי הראשונות בכל בית עולות לשלב הבא. הקבוצה שתסיים במקום הראשון בבית הזה תעלה אוטומטית לשלב הבא. הקבוצות שיסיימו במקומות השני והשלישי בבית זה ישחקו בשיטת הטוב משלושה משחקים בהצלבה מול יריבות מבית אחר. המנצחת בסדרה תעפיל לשלב הבא.

שמוליק ברנר מאמן מכבי רמת-גן אמר לפני יציאת הקבוצה לאתונה: "אנחנו מתרגשים וגאים לייצג את ישראל בזירה הבינלאומית, במיוחד בתקופה מיוחדת זו של מלחמת חרבות ברזל. ההופעה שלנו בליגת האלופות של אירופה היא צעד נוסף של המועדון לקדמת הבמה של הכדורסל הישראלי. הוגרלנו בבית מאתגר מאד מבחינה מקצועית עם קבוצות איכותיות כטלקום בון שזכתה בתואר במפעל הזה לפני שנתיים וא.א.ק אתונה מולה אנו פותחים ביום שלישי את המסע האירופי שלנו. זוהי אחת הקבוצות הגדולות ביוון עם סגל שחקנים עמוק בעלי עבר ב-NBA וניסיון ביורוליג. המטרה המקצועית שלנו היא להעפיל בסיום הבית הזה לשלב הבא של המשחקים".

אסור לפספס
נגןטפשי ביותר: ספיד מבקש ממני פקיאו אגרוף
טפשי ביותר: ספיד מבקש ממני פקיאו אגרוף
נגןחושפים הכל: הראיון הזוגי של מישל וטיבו
חושפים הכל: הראיון הזוגי של מישל וטיבו
נגןגם הרגע הזה הגיע, יש לקוקורייה כפיל
גם הרגע הזה הגיע, לקוקורייה יש כפיל
נגןמישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
מישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
/* LAST / NEXT ROUNDs */