יום ראשון, 29.09.2024 שעה 14:29

יו"ר הוועד האולימפי לשעבר, צבי ורשביאק, נפטר

מי שנחשב לאיש החזק בספורט הישראלי במשך שנים, הלך לעולמו בגיל 85. מיקי זוהר: "הטביע חותם עמוק". נאור גלילי: "תרומתו לספורט הישראלי רבה מאוד"

|
צבי ורשביאק (משה חרמון)
צבי ורשביאק (משה חרמון)

הספורט הישראלי קיבל היום (ראשון) חדשות עצובות: צבי ורשביאק שנחשב במשך שנים רבות לאיש החזק בספורט הישראלי, הלך לעולמו בגיל 85.

ורשביאק שימש כיו"ר הוועד האולימפי בישראל מ-1997 ועד שהחליט לפרוש בתחילת 2013 בתום 16 שנים בתפקיד. הוא גם כיהן כיו"ר מרכז מכבי ישראל, כחבר תנועת מכבי העולמית וכחבר דירקטוריון כפר המכביה.

ורשביאק היה גם נציג הוועד האולימפי בדירקטוריון של המועצה להסדר ההימורים בספורט עד 2011. הוא גם שימש כיו"ר קבוצת הכדוריד, מכבי נס ציונה. מחוץ לספורט, בעברו הרחוק יותר, ורשביאק, היה מנהל מפעל של חברת "תנובה".

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, ספד: “צבי ורשביאק ז"ל הטביע חותם עמוק על הספורט הישראלי ועל דורות של ספורטאים. צבי, ששימש כיו"ר הוועד האולימפי בישראל וכיו״ר מכבי ישראל, עמד בחזית ההתפתחות וההישגים של הספורט בזירה הבינלאומית. הוא עדיין זכור לי עוד מימי כחבר הנהלת מכבי ישראל ויו״ר קבוצת הכדורסל בקריית גת שהוא סייע לה המון. בזכות מנהיגותו, חזונו, ומסירותו, הספורט הישראלי צמח, פרח והצליח להגיע להישגים היסטוריים, והשפעתו ניכרה שנים רבות בכל רמה של הספורט במדינה”.

"בזכות ורשביאק, הספורט הישראלי הצליח להגיע להישגים היסטוריים". מיקי זוהר (חגי מיכאלי)"בזכות ורשביאק, הספורט הישראלי הצליח להגיע להישגים היסטוריים". מיקי זוהר (חגי מיכאלי)

יו”ר הוועד האולימפי יעל ארד מסרה: “צביקה ורשביאק צמח כמדריך במכבי הצעיר ועמד בראש מכבי ישראל, היה חבר בדירקטוריון הטוטו במשך שנים רבות ובשנת 1997 לאחר המשחקים האולימפיים באטלנטה נבחר לראשות הוועד האולימפי בישראל.
 
“ורשביאק הוביל בשנת 2004 לאחר זכייתו של גל פרידמן במדליית הזהב הראשונה לישראל במשחקים האולימפיים באתונה, להסכם הפילנתרופיה המשמעותי עם משפחתו של הנדבן היהודי האוסטרלי סידני פרנק ולהקמת הקרן האולימפית שמשרתת את הוועד האולימפי בישראל עד ימינו.
 
“בנוסף, הוביל צביקה יחד עם ההנהלה בשנים ההן את הקמת המוזאון האולימפי הראשון בישראל, החוויה האולימפית שמשמש להפצת הערכים האולימפיים לעשרות אלפי מבקרים בשנה – ילדות וילדים, בני נוער מרחבי הארץ, חיילים ומשפחות.

יעל ארד (חגי מיכאלי)יעל ארד (חגי מיכאלי)

“בשנות הנהגתו, הקפיד לחזק את האיתנות הפיננסית של הארגון ולצד הפעילות השוטפת להניח יסודות להבטחת התזרים הכספי השנתי ולביזור התלות מוחלטת במקורות התקציביים מהמדינה. גם לאחר פרישתו המשיך צביקה להיות חבר במוסדות הוועד האולימפי ובקרן האולימפית ולתרום מניסיונו.
 
“כשבועיים לפני המשחקים האולימפיים בפריז הוא התקשר אליי ואל גילי לוסטיג לאחל בהצלחה, הוא היה איש מיוחד, חרוץ , איש של פרטים ודעתן, כולנו עצובים על לכתו ומחבקים את משפחתו, יהי זכרו ברוך”.

מנכ"ל מכבי ישראל, נאור גלילי, שעבר לצידו של ורשביאק, ספד לו: “צביקה הצעיד את תנועת מכבי ישראל להישגים ניהוליים, שיהיו חקוקים עוד שנים רבות בהיסטוריה של הספורט בישראל. אנו מרכינים ראש לזכרו, בעצב רב - תרומתו לספורט הישראלי רבה מאוד. הוא היה דמות דומיננטית במשך עשרות שנים. הוא השאיר לאחר פרישתו יסודות בריאים, בכל הארגונים שאותם ניהל והנהיג, עם איתנות ועצמאות כלכלית.

"ורשביאק הצעיד את מכבי ישראל להישגים ניהוליים". נאור גלילי (ראובן שוורץ)"ורשביאק הצעיד את מכבי ישראל להישגים ניהוליים". נאור גלילי (ראובן שוורץ)

“אלו גם היוו את הבסיס לפריחה של מכבי ישראל בעשור האחרון. בהיבט האישי, הייתה לי הזכות לעבוד לצידו. הוא היה מי שאיתר והמליץ עליי לשמש כמנכ"ל מכבי ישראל, ולקחתי ממנו, כמו רבים - המון ידע וכלים, בנוסף לחוכמת חיים. הוא מסמל את מכבי, והיה לו כאמור חלק חשוב בבניית הארגון. תנחומינו הכנים למשפחתו ולחבריו".

מכבי ת”א מסרה: הנהלת אגודת מכבי תל אביב, המאמנים, צוותי הניהול, הספורטאים והספורטאיות משתתפים באבלה הכבד של משפחת ורשביאק עם פטירתו של ראש המשפחה צבי ורשביאק מראשי הספורט המובילים בישראל לדורותיהם”.

יו"ר מכבי תל אביב דורון שיטרוק אמר: "צביקה שעמד בראש מכבי ישראל שנים רבות ואח"כ כיהן כיו"ר הוועד האולימפי בישראל היה איש ספורט ברמ"ח אבריו דמות מופת לתרומה ציבורית. הוא היה איש חזון ועשייה רבה שדאג לקידום וטיפוח אגודות הספורט שהן בית היוצר למצוינות בספורט. ורשביאק היה עבור כולנו מורה דרך, דוגמה למנהיגות, השראה ומסירות. הספורט עבורו היה דרך חיים. הוא השקיע בפעילות זו שנים רבות והטביע את חותמו על הישגים רבים בתחום הניהול וההישגים הספורטיביים שנחקקו היטב בהיסטוריה של הספורט בישראל".

מודעת האבל של המשפחה (פרטי)מודעת האבל של המשפחה (פרטי)

הלוויתו של ורשביאק תתקיים מחר ב-12:00 בבית העלמין בנס ציונה. המשפחה יושבת שבעה ברחוב ההגנה 6 בנס ציונה.

אסור לפספס
נגןטפשי ביותר: ספיד מבקש ממני פקיאו אגרוף
טפשי ביותר: ספיד מבקש ממני פקיאו אגרוף
נגןחושפים הכל: הראיון הזוגי של מישל וטיבו
חושפים הכל: הראיון הזוגי של מישל וטיבו
נגןגם הרגע הזה הגיע, יש לקוקורייה כפיל
גם הרגע הזה הגיע, לקוקורייה יש כפיל
נגןמישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
מישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
/* LAST / NEXT ROUNDs */