יום שישי, 27.09.2024 שעה 18:29
ליגת העל 24-25
121-84מכבי ת"א1
106-104מכבי בני ריינה2
72-83מכבי חיפה3
63-53בית"ר ירושלים4
66-24עירוני טבריה5
53-54הפועל חיפה6
52-34הפועל ב"ש7
48-64מ.ס אשדוד8
45-14מכבי פ"ת9
33-44בני סכנין10
35-34עירוני ק"ש11
38-54מכבי נתניה12
24-24הפועל חדרה13
18-24הפועל ירושלים14
לוח משחקים
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 28/09, 19:15
  • מכבי חיפה
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 28/09, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 28/09, 20:00
  • מכבי פ"ת
  • מכבי ת"א
  • ראשון, 29/09, 20:00
  • עירוני טבריה
  • הפועל ב"ש
  • ראשון, 29/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שני, 30/09, 20:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל חדרה
  • שני, 30/09, 20:00
  • מ.ס אשדוד

שמיר: אם נמשיך בתהליך, נגיע לפלייאוף העליון

קשר מכבי פ"ת ל-ONE לפני הפועל י-ם מחר ב-20:00: "יש חומר טוב, נימדד בנק'". רומן: "הנק' לא משקפות את האיכות של י-ם. המצב? אין טעם להגיד שקשה"

|
עדן שמיר (חגי מיכאלי)
עדן שמיר (חגי מיכאלי)

כשהיא מגלה שיפור בשני המחזורים האחרונים, בהם צברה ארבע נקודות מתוך שש אפשריות, מכבי פתח תקווה תתארח מחר (שבת) אצל הפועל ירושלים ותנסה להמשיך במומנטום החיובי. "אנחנו שמחים שלקחנו ארבע נקודות בשני המשחקים האחרונים. מה שחשוב לנו הוא לבנות את הביטחון שלנו ולהמשיך לשפר את המשחק שלנו. כשזה יקרה, אנחנו נצבור נקודות", אמר המאמן דן רומן ל-ONE לקראת המשחק.

גם קשר הקבוצה, עדן שמיר, דיבר והביע אמונה: “אני חושב שאם הקבוצה הזאת תמשיך בתהליך של התקדמות וממשחק למשחק נעשה עוד צעד, יש פה חומר טוב וצוות טוב. אין סיבה שלא נגיע לפלייאוף העליון אם נמשיך בקצב הזה. אבל נשים את זה בצד, יש עוד זמן וריצה ארוכה לעשות”.

בחזרה לרומן, המאמן שיתף לגבי השיפור במשחק ההגנה: “זו באמת נקודה שהיא חיובית. אנחנו מרגישים יותר סולידיים בהגנה וזה קשור גם למערך וגם לשחקנים עצמם. בכל משחק מנסים לחשוב מה ההתאמות הכי נכונות מבחינתנו כדי להיות טובים מבחינה טקטית ולמנוע מהיריבה להגיע למצבים. העובדה שיש הרבה בלמים בכירים? יש תחרות על כל עמדה ומי שיהיה טוב ישחק, כמאמר הקלישאה. מי שייקח את ההזדמנות שהוא מקבל, יקבל את הקרדיט”.

דן רומן (חגי מיכאלי)דן רומן (חגי מיכאלי)

מאמן המלאבסים המשיך והתייחס ליריבה, הפועל ירושלים, שטרם ניצחה העונה: “ראינו אותם וזו קבוצה טובה ומסודרת שיודעת מה היא רוצה מעצמה, הם תמיד שואפים ללחוץ ולנסות לייצר שליטה. הם היו צריכים לייצר יותר מהמשחקים שלהם והנקודות שצברו לא משקפות את איכות המשחק שלהם. הם עשו משחקים טובים טקטית וגם נגד מכבי ת"א הם יכולים היו להוציא יותר. אנחנו מתייחסים אליהם בכבוד המגיע להם”.

“זיו אריה? אני מכיר אותו, הייתי עוזר שלו ואני יודע שהם תמיד עושים את ההתאמות, חושבים על הכול עד הסוף ויש להם גמישות טקטית. זו קבוצת כדורגל טובה ואנחנו נצטרך להיות במיטבנו גם מבחינה טקטית וגם מבחינה מנטלית. אני סומך על השחקנים שלי, הם נותנים לי את הביטחון ויש לנו שחקנים מצוינים שעכשיו הולכים וצוברים ביטחון”.

"השיפור בשבועיים האחרונים? אתה תמיד טוב כמו המשחק האחרון שלך, זו הסביבה בה אנחנו פועלים. אנחנו מנסים להיות יותר מתונים בגישה ומבינים שדברים בכדורגל לוקחים זמן. לא חשבתי שזה סוף העולם שהיה לנו קצת קשה בתחילת העונה ואני מנגד לא יוצא מגדרי וחושב שהכול מושלם עכשיו. אנחנו בונים את עצמנו צעד אחר צעד וברור לנו שהבנייה צריכה להיות מגובה ביכולת ובתוצאות. ככה זה עובד בעולם הזה, אבל אנחנו מנסים להיות מרוכזים במשחק שלנו".

שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים ניצחון (ראובן שוורץ)שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים ניצחון (ראובן שוורץ)

איך לא, המאמן דיבר על המצב במדינה וההשפעה על הזרים: “מה עושים? הם רצים למרחב מוגן (צוחק). אנחנו מנסים לדבר איתם ולהסביר להם. המצב הוא לא אידיאלי גם לישראלים ובטח לזרים שזו מציאות חדשה עבורם. דיברתי עם ויטלי דמשקאן, ‘בירכתי’ אותו על כך שהוא חווה אתמול בלילה אזעקה לראשונה בחייו. זה המצב וזה מה יש”.

על המשך הליגה תוך כדי המצב: “זו לא החלטה שלי לשמחתי. כרגע במרכז הארץ יש שגרה, אז אנחנו ממשיכים. להגיד שקשה אין טעם, כי התנאים שווים לכולם. עם כל הקשיים, יש לנו את הפריבילגיה להתעסק בכדורגל ואנחנו צריכים לסנן את כל הרעשים ולבוא מרוכזים למשחק”.

שמיר, הוסיף גם הוא דברים כשנגע בנושא גם כן: “אנחנו הישראלים כן קצת יותר מתורגלים, אבל יש לנו משפחות והמשפחה שלי גרה בצפון אז השבוע היה קצת פחות רגוע. יש לנו פריבילגיה להתעסק ולעשות את הדבר שאנחנו הכי אוהבים ולהמשיך בסוג של שגרה רגילה. לבוא לפה, להתנתק לכמה שעות מהכל ולהתעסק במה שאנחנו צריכים. אחרי זה אנחנו יוצאים, מדברים עם מי שצריך".

פרננד מאיימבו ועדן שמיר (חגי מיכאלי)פרננד מאיימבו ועדן שמיר (חגי מיכאלי)

"המשך הליגה? זו לא החלטה שאנחנו צריכים לקבל, אני סומך על מי שקיבל את ההחלטות שהוא יודע מה הוא עושה ובדק את מה שצריך לבדוק שהכול בטיחותי והוגן. אין לנו מה לעשות חוץ מלהישמע להוראות. כמה הראש פה? הוא כן נמצא בכדורגל, לצערי זו מציאות שהתרגלנו אליה. לחיות במצב הזה ולצד זה לשחק כדורגל ולהמשיך לעבוד. כמה שזה נשמע הזוי ואבסורד, התרגלנו לזה. זה לא משהו שאמור להיות נורמלי בעולם מתוקן, אבל זאת המציאות שלנו".

בנושא אחר לגמרי, שמיר התייחס למעבר שלו לקבוצה: “באמת קיבלו אותי בצורה טובה. התאקלמתי די טוב ואני מאוד שמח להיות חלק מקבוצה שאתה מרגיש שאתה משתפר בה גם כשחקן וגם היא משתפרת כקבוצה. כמובן שזה מגובה גם בנקודות ופה נימדד”.

על התיקו עם הפועל חיפה הוא חתם ואמר: “התחושות במגרש בעיקר במחצית הראשונה היו שהכתבנו את הקצב בצורה די מוחלטת וברורה. יכול להיות שהיינו צריכים להיות קצת יותר חדים בפעולה האחרונה ולהכות בברזל כשהוא היה חם. יש תחושת פספוס מבחינת הנקודות, אבל מבחינת הדרך והתהליך שאנחנו עושים כקבוצה כן היה אפשר לראות שיפור לעומת המשחק מול חדרה”.

אנדראס קארו (חגי מיכאלי)אנדראס קארו (חגי מיכאלי)

לאחר מסיבת העיתונאים, ערכה פ"ת את האימון המסכם, כאשר הבלם אנדראס קארו יחזור לסגל לאחר ששב מפציעה, אך נראה שהמאמן רומן ישמור על ההרכב שפתח בשני המחזורים האחרונים.

הרכב משוער: מרקו וולף, אלון אזוגי, מוחמד הינדי, פלאמן גלאבוב, ירדן כהן, ניב יהושע, עדן שמיר, אייל גולסה, דיינר קיניונס, אנאס מחמיד ו-ויטלי דמשקאן.

קוז'וק: "תחרות בריאה משפרת את כולם"
אסור לפספס
נגןגם הרגע הזה הגיע, יש לקוקורייה כפיל
גם הרגע הזה הגיע, לקוקורייה יש כפיל
נגןמישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
מישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
נגןהחיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
החיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
נגןלאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
לאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
/* LAST / NEXT ROUNDs */