יום רביעי, 25.09.2024 שעה 22:20

מפגן תמיכה בישראל: אליפות העל בשחמט בי-ם

בצל הלחימה בצפון, שחמטאים בכירים רבים מהעולם הגיעו לעיר הבירה, לצד שחמטאים ישראלים נוספים. אביטל בורוחובסקי סיים במקום ה-2, סבידלר במקום ה-1

|
אליפות העל בשחמט בירושלים  (האיגוד הישראלי לשחמט)
אליפות העל בשחמט בירושלים (האיגוד הישראלי לשחמט)

בצל הלחימה בצפון, איגוד השחמט הישראלי אירח ביומיים האחרונים בעיר הבירה ירושלים את ‘אליפות העל’ הבינלאומית, אירוע יוצא דופן בכל קנה מידה שמארח בארץ, גם בימים אלה, את השחמטאים הבכירים ביותר בעולם למפגן תמיכה משמעותי בישראל. 

‘אליפות העל’ בשחמט הינה אירוע יוצא דופן עם אלופי עולם, רבי אמנים ואמנים בינלאומיים וישראלים, וקיומה בימים אלו היא הבעת תמיכה יוצאת דופן במדינת ישראל. האירוע הוא תוצר של שיתוף פעולה עם משרד התרבות והספורט בהובלת השר מיקי זוהר, עיריית ירושלים בהובלת ראש העיר משה ליאון, המשרד לירושלים בהובלת השר מאיר פורוש והרשות לפיתוח ירושלים.

בתום יומיים של משחקים מותחים ומעוררי עניין רב בכל העולם, ניצח השחמטאי פטר סבילדר הרוסי. למקום השני הגיעו שלושה שחמטאים יחדיו, כאשר בניהם אביטל בורוחובסקי הישראלי, שרשם יום מוצלח מבחינתו וניצח בכל ארבעת המשחקים שלו. במקביל, התקיימה גם אליפות ירושלים בשח מהיר בהשתתפות יותר מ-300 שחמטאים במגוון גילאים מהארץ והעולם. באליפות זו ניצח הכישרון הישראלי, רב אמן יהלי סוקולובסקי בן ה-18 מראשון לציון.

אליפות העל בשחמט בירושלים (האיגוד הישראלי לשחמט)אליפות העל בשחמט בירושלים (האיגוד הישראלי לשחמט)

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אמר: “אני מברך את המנצחים, מבחינתנו, קיום התחרות בתקופה כזו היא הוכחה לחוסן הירושלמי ולעובדה שבירת הספורט של ישראל היא הבית לכל תחרויות הספורט. במקביל, אני מזמין את הירושלמים ואת עם ישראל כולו להגיע מחר לכיכר ספרא לשבור את השיא במשחק סימולטאני ענק וחגיגי”. 

מנכ"ל האיגוד הישראלי לשחמט, גיל בורוחובסקי, דיבר: “במשך חודשים עמלנו על קיום התחרות בצל המלחמה, זה התחיל במלחמה בדרום וכעת עיקר הלחימה בצפון. לא היה פשוט להביא לארץ בימים בהם יש אזהרות מסע וביטולי טיסות את השחמטאים הבכירים בעולם לכאן, ואני מודה לכל הצוות על אירוע איכותי ומוצלח מאוד. מדינת ישראל הפכה בשנים האחרונות לבירת השחמט עם אירועי ענק ועשרות אלפי שחמטאים פעילים, נמשיך לפעול להרחבת פעילות השחמט והנגשתו להמונים”.

יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט, ד"ר צביקה ברקאי, אמר: “קיום האליפות בימים אלו עם שחמטאים בכירים מכל העולם הוא הישג אדיר. אני מודה לשותפים שלנו ומברך את המנצחים בפרט והמשתתפים בכלל. נמשיך להעלות על נס את קרנה של מדינת ישראל והשחמט הישראלי”.

אליפות העל בשחמט בירושלים (האיגוד הישראלי לשחמט)אליפות העל בשחמט בירושלים (האיגוד הישראלי לשחמט)

מחר יינעלו שלושת ימי חגיגת השחמט כאשר אירוע השיא יהיה משחק שחמט סימולטאני ענק, הגדול בתולדות ישראל, שייערך בכיכר ספרא בהשתתפות כ-1,000 שחמטאים בכל רחבי הארץ. האירוע יתקיים במעמד שר התרבות והספורט מיקי זוהר שתומך רבות בפעילות השחמט בישראל ויוקדש לקריאה לשחרור החטופים עם מייצגי ענק מיוחדים.

כמו כן, השולחנות באירוע יוקדשו לסוגיות חשובות שונות: שולחן הצדעה לכוחות הביטחון, שולחן לזכרו של השחמטאי רס"ן יהודה נתן כהן שנפל בעזה וחבריו יבואו להנציחו, שולחן לזכר ישראל אשל מייסד איגוד השחמט בהשתתפות בנו נתן אשל ותשע מצאצאיו, שולחן הצדעה למד"א, שולחן להעלאת המודעות לבעלי מוגבלויות, שולחן הצדעה להייטק הישראלי ועוד.

אסור לפספס
נגןמישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
מישל גרציג מככבת בדוקו החדש של טיבו
נגןהחיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
החיים הם אגדה: רונאלדו עושה לעצמו דוקו
נגןלאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
לאמין ימאל הפך את נהג המונית למפורסם
נגןלאמיצים בלבד: אופנוע עם מצנח רחיפה
לאמיצים בלבד: אופנוע שטח עם מצנח רחיפה
/* LAST / NEXT ROUNDs */