יום שלישי, 24.09.2024 שעה 19:37

אדירה: דנה כוכבי זכתה בזהב בתחרות השחמט

הישג ענק: השחמטאית הצעירה זכתה עם תוצאה נהדרת של 2700. הנבחרת האיראנית סירבה לשחק נגד הישראליות: "הן ידעו שאם ישחקו לא יוכלו לחזור לאיראן"

|
דנה כוכבי  (צילום- DR ML-PHOTO)
דנה כוכבי (צילום- DR ML-PHOTO)

השחמט הישראלי ממשיך להביא כבוד אדיר למדינת ישראל בעיצומם של ימים מורכבים ולא פשוטים. דנה כוכבי, השחמטאית הצעירה שנחשבת לפוטנציאל אדיר בשחמט הישראלי וזאת טרם חגגה 18, זכתה במדליית זהב באולימפיאדת השחמט 2024 בבודפשט.

כוכבי הייתה השחמטאית היחידה באליפות שהצליחה לנצח את כל המשחקים שלה, שמונה במספר, וזכתה במדליית זהב על אף היותה השחמטאית הצעירה בנבחרת הישראלית עם תוצאה של 2700 - תוצאה המאפיינת רבי אמנים בשחמט.

לצד ההישג הענק של כוכבי, נבחרת הנשים של ישראל הגיע לתחרות כשהיא מדורגת במקום ה-25 והצליחה לרשום קפיצה יפה למקום ה-13 בתחרות. אך הסיפור המשמעותי בסוגיית נבחרת הנשים הינו סביב אי השתתפותה של הנבחרת האיראנית במשחק מול הישראליות. ראש המשלחת הישראלית, נחום מאוטנר, אמר: "לאורך התחרות השחקניות האיראניות היו נחמדות, דיברו איתנו, צחקו איתנו, היה קשר מצוין בין המשלחות אך למשחק הם לא יכלו לעלות כי הם ידעו שאם ישחקו נגדנו, הן לא יוכלו לחזור לאיראן", הסביר.

המשלחת הישראלית (האיגוד הישראלי לשחמט)המשלחת הישראלית (האיגוד הישראלי לשחמט)

יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט, צביקה ברקאי, אמר: "אני מברך את דנה על ההישג הגדול, זו גאווה גדולה, בטח בימים אלו. גם נבחרת הנשים רשמה הישג מרשים והן ראויות לכל המחמאות. מחר נמשיך את התנופה הישראלית בשחמט כשנארח את 'אליפות העל' בירושלים בהשתתפות שני אלופי עולם בשח מהיר - רב האמן דניל דודוב הרוסי ורב האמן ואסילי איבנצ'וק האוקראיני ובמקביל, תתקיים אליפות פתוחה בשחמט מהיר, לכלל השחמטאים מהארץ והעולם בהשתתפות מאות שחמטאים, עם פרסים חסרי תקדים בעולם השחמט”.

“אני מודה למשרד התרבות והספורט בהובלת השר מיקי זוהר, עיריית ירושלים בהובלת ראש העיר משה ליאון, המשרד לירושלים בהובלת השר מאיר פורוש והרשות לפיתוח ירושלים. ששיתוף הפעולה איתם הוביל לקיום חגיגת שחמט חסרת תקדים בישראל."

ראוי לציין כי במקביל יתקיים יתקיים משחק סימולטני שישבור את שיא גינס הישראלי - כאלף שחמטאים מרחבי ישראל והעולם כבר נרשמו לאירוע הגדול, שייערך ב-26.9 החל מהשעה 17:00 בכיכר ספרא בירושלים ויכלול, כך על פי כל התחזיות, מספר שיא וחסר תקדים של משתתפים, בסימן גבורת ישראל כאשר השולחנות והמשחקים יוקדשו בין היתר ללוחמים וללוחמות, לזכר הנופלים, כוחות הביטחון, פצועי צהל, שחרור החטופים, גבורת הנשים ועוד. בין המשתתפים ניתן למצוא גם את אלופי ישראל במרוצת השנים ומיטב השחקנים הצעירים הטובים בארץ.

אליפות העולם בצלילת שחמט, כן יש דבר כזה
אסור לפספס
נגןלאמיצים בלבד: אופנוע עם מצנח רחיפה
לאמיצים בלבד: אופנוע שטח עם מצנח רחיפה
נגןהספורטאי לקח רחוק את האהבה שלו לבוב ספוג
הספורטאי לקח רחוק את האהבה שלו לבוב ספוג
נגןהאימון פסק כי מולר קרע את השחקנים מצחוק
האימון פסק כי מולר קרע את השחקנים מצחוק
נגןבלי נועה: דניאל פרץ חוגג באוקטברפסט
בלי נועה: דניאל פרץ חוגג באוקטברפסט
/* LAST / NEXT ROUNDs */