יום ראשון, 22.09.2024 שעה 17:30

ים אמיר צפוי לקבל את אימון נבחרת ה-470

שייט: מאמן נבחרת הנוער בדגם צפוי להחליף את גידי קליגר, שהוביל את ניתאי חסון ונועה לסרי למקום השביעי במשחקים האולימפיים ובדרך לסיים את תפקידו

|
ניתאי חסון ונועה לסרי  (Bernardí Bibiloni)
ניתאי חסון ונועה לסרי (Bernardí Bibiloni)

מאמן נבחרת שייט מפרשיות ה-470, גידי קליגר, לא ימשיך בתפקידו. ל-ONE נודע כי המאמן צפוי לצאת לדרך חדשה, לאחר שהוביל את ניתאי חסון ונועה לסרי למקום השביעי במשחקים האולימפיים. בעקבות החלטתו, ים אמיר, שאימן את הנוער ב-470, צפוי לקבל את הבוגרים לקראת אולימפיאדת לוס אנג'לס 2028.

קליגר, שייט 470 לשעבר שייצג את ישראל שלוש פעמים במשחקים האולימפיים - באתונה 2004, בבייג’ינג 2008 ובלונדון 2012 - ואף זכה במדליות באליפויות עולם ואירופה, הפך עם השנים למאמן שייט מוביל בעל שם עולמי. לכן הובא על ידי יו"ר האיגוד שי בובר לפני כשלוש שנים, כחלק מהמהלך להחתים גם את המאמנים גל פרידמן ושחר צוברי בגלישת רוח.

עוד קודם לכן, כמאמן, קליגר היה שותף לזכייה במדליית הארד האולימפית בטוקיו 2020 עם הצוות הספרדי לגברים, ג'ורדי צ'אמר הרננדס וניקו רודריגס, אבל כאשר הישראלים הציעו לו לחזור לארץ כדי לאמן את נבחרת ה-470 והוא הסכים ונענה לאתגר. לאורך הדרך, הצוות של ניתאי חסון ונועה לסרי היה זה שבלט והוא עבד בעיקר איתו.

גידי קליגר (שחר גרוס)גידי קליגר (שחר גרוס)

ביחד איתם, קליגר רשם קמפיין אולימפי איכותי שבדרך כלל הסתיים בהופעות בגמרים. כזכור, חסון ולסרי סיימו באליפויות אירופה במקומות השישי והעשירי, באליפויות העולם סיימו במקומות השביעי והחמישי, בתחרות המבחנים האולימפיים הגיעו למקום העשירי ובמשחקים האולימפיים סיימו במקום השביעי.

תחת הובלתו של גידי קליגר, הצוות של חסון ולסרי קבע את הישג השיא של הדגם בשנים האחרונות במשחקים האולימפיים, למעשה מאז ההופעה של ורד בוסקילה וניקה קורניצקי כאשר סיימו במקום הרביעי באולימפיאדת בייג'ין 2008. כזכור, בלונדון 2012 השייטים סיימו במקום ה-15 בדגם הזה, בריו 2016 סיימו במקום ה-17 ובטוקיו 2020 במקום השמיני.

כאמור, בעקבות החלטתו של קליגר לסיים את עבודתו בישראל, באיגוד השייט סימנו את ים אמיר כמי שעשוי להחליפו כמאמן הנבחרת הבוגרת ב-470. עד כה, ים אמיר אימן את הנוער בדגם והוא צפוי "לקפוץ כיתה" ולקבל עליו את נבחרת ישראל לקראת אולימפיאדת לוס אנג'לס 2028.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */