יום שני, 23.09.2024 שעה 14:22
ליגה לאומית 24-25
125-164הפועל כפר שלם1
103-64הפועל פ"ת2
910-85הפועל ר"ג3
84-84בני יהודה4
83-64מ.ס כפר קאסם5
89-105הפועל ת"א6
75-84הפועל ראשל"צ7
69-105הפועל ניר רמה"ש8
55-74מכבי יפו9
55-44הפועל כפ"ס10
59-75הפועל רעננה11
411-85הפועל נוף הגליל12
39-54הפועל עפולה13
37-34הפועל עכו14
212-65מכבי הרצליה15
08-24הפועל א.א. פאחם16
לוח משחקים
  • הפועל עפולה
  • 1 - 1
  • הפועל כפ"ס
  • הפועל ראשל"צ
  • 1 - 0
  • הפועל עכו
  • הפועל ניר רמה"ש
  • 2 - 1
  • הפועל ת"א
  • הפועל נוף הגליל
  • 3 - 1
  • הפועל כפר שלם
  • מכבי יפו
  • 0 - 3
  • הפועל ר"ג
  • בני יהודה
  • 1 - 3
  • מכבי הרצליה
  • הפועל רעננה
  • 1 - 2
  • הפועל א.א. פאחם
  • הפועל פ"ת
  • שני, 23/09, 19:00
  • מ.ס כפר קאסם

"לא האמנתי, בכל שבוע אני מצלם את הטבלה"

הזר שהגיע בעצת אקס חיפה, הקשר עם בני יהודה ועד מתי ישחק? איתן אהרון, המנהל מקצועי/שחקן של כפר שלם בן ה-49, חושף את הסודות של מוליכת הלאומית

|
איתן אהרון (יונתן גינזבורג)
איתן אהרון (יונתן גינזבורג)

הסיפור של איתן אהרון, בלמה ומנהלה המקצועי של הפועל כפר שלם, מוליכת הליגה הלאומית, הוא סיפור שלא פוגשים בכל יום. בחור בן 49, שגם אחראי על ההחלטות המקצועיות ביחד עם המאמן נועם שוהם, אך במקביל, עולה לשחק במגרש של הגדולים עם אנרגיות של שחקן צעיר שרק עלה מהנוער.

בניצחון האחרון, המרשים במיוחד 0:6 על הפועל רמת גן, אהרון אף זכה לדקות בכורה העונה בליגה השנייה בטיבה בישראל, שמוגדרת כליגה מקצוענית לכל דבר. מבחינת אהרון, כל עוד גופו יאפשר לו, הוא ימשיך לשחק, אך הוא מעיד שאם פעם היה חשוב לו יותר לשחק, כעת טובת הקבוצה היא מעל הכול.

בראיון מיוחד למדור "לאומית במוקד", אהרון מדבר על ההצלחה המפתיעה של העולה החדשה, שעומדת על מאזן של ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים, הקשר לבני יהודה, הסיפור האישי שלו, המטרות לעתיד והשיחה המרגשת שקיבל מהאליל שלו.

איתן, האמנת שתפתחו ככה את העונה?
"בחלומות הכי ורודים שלי לא האמנתי שנפתח ככה את העונה וננצח בתוצאות כאלה. לפני המשחק מול ר"ג, בחדר ההלבשה, אמרתי לחבר'ה הוותיקים: ‘תחבקו גם את התיקו ותשמרו על התיקו, לא צריך להיות טמאים’. אבל בכנות, לא חלמתי שנגיע לתוצאה של 6:0. גם לא חלמתי שנפתח עם ארבעה ניצחונות ליגה, בטח אחרי גביע הטוטו שעברנו.

שחקני כפר שלם חוגגים (חגי מיכאלי)שחקני כפר שלם חוגגים (חגי מיכאלי)

"אמרתי שננסה לאגור כמה שיותר נקודות, אבל הניצחון הראשון הביא עוד ניצחון והחבר'ה קיבלו ביטחון. צריך להבין: שיחקנו במשחק נגד נוף הגליל עם שבעה שחקני הרכב, שהמשיכו איתנו מהעונה שעברה, בה עוד שיחקנו בליגה א'. אני עדיין באופוריה מזה שאנחנו במצב הזה. אגיד לך את האמת: בכל שבוע אני מצלם את הטבלה".

מה השיחה הכי מרגשת שקיבלת?
"השיחה הכי מרגשת הייתה מאהוד בן טובים. הוא אמר לי שהוא התרגש לראות אותי עולה לשחק ולראות כמה המקום הזה התפתח וגדל. כמה היה לו כיף לראות אותנו ככה במצב הזה. שהוא הרבה זמן לא הולך לכדורגל והוא הבטיח לי שאיך שאנחנו חוזרים לשחק במגרש בשכונת התקווה, הוא הראשון שיגיע לעודד אותנו".

בוא נדבר על הסגל. איך בניתם אותו?
"לי ולנועם (שוהם, המאמן) יש המון שיחות בכל יום. עלינו מליגה א' עם סגל שבכלל לא האמינו שיעלה ליגה בשנה שעברה. הפתענו את דימונה, יבנה ועוד קבוצות ועלינו בתקציב מאוד נמוך. ראינו שהחבר'ה העלה שעזרו לנו לעלות, מתאימים ותורמים כמו חיימוביץ', שירזי, בן עמי, דולב בלולו ואייל אינברום שהוא שחקן יוצא מן הכלל. ידענו שהם הבסיס, שהם יכולים להתאים גם לליגה הלאומית.

"אבל הליגה הלאומית היא ליגה אחרת מליגה א' וצריך להוסיף ניסיון: פנינו קודם כל לשחר הירש ולחצנו להביא אותו לפני כולם. אחרי זה נפל לנו על הדרך ריף מסיקה שאני לא צריך להגיד לך כמה הוא משפיע בליגה הלאומית. בנוסף הבאנו את סולומון דניאל ואני חושב שיש פה חבר'ה ותיקים שיודעים מה היא הליגה הלאומית ויודעים לייצב את הצעירים המוכשרים".

שחר הירש (חגי מיכאלי)שחר הירש (חגי מיכאלי)

השחקן הזר שלכם, קליי הוא חתיכת שיחוק עד עכשיו.
"הראו לי ולנועם אולי 100 קלטות של זרים. הספיקו לנו 2 דקות כדי לשלול כל זר אחר. ואז מאור בורג (המנהל המקצועי של בני יהודה ולשעבר במכבי חיפה) אמר לי שיש לו שחקן שהוא רוצה להביא לבני יהודה אבל הם בחרו לצרף את יאיר קסטרו, ששיחק איתו ביחד בקפריסין. הוא אמר לנו שהוא קצת יקר והוא בחר בקסטרו ברגע האחרון.

"אמרתי לו שיראה לי אותו, למרות שמבחינה תקציבית, הוא היה יקר יותר. ראיתי אותו במשך חמש דקות וזה הספיק לי להגיד לו שהוא כוכב כדורגל וזה או לצרף אותו או לא לצרף אחד. ניסינו הביא אותו והוא לא רצה לבוא בשום אופן. לקח לנו חודש לשכנע אותנו עד שהוא הסכים".

ספר קצת על עניין התקציב.
"יצרנו קבוצה שמורכבת מלא מעט צעירים ולצידם החלטנו שלא נביא שחקנים בינוניים: רק סולו, שחר הירש וריף. שחקנים צעירים ולצידם שחקנים יקרים יותר אבל שיודעים לאזן את הקבוצה. הצעירים יותר מרוויחים כמעט כולם שכר מינימום".

לאורך שנים אתם כאילו בצל של בני יהודה. אבל בינתיים מבחינת הטבלה אתם הקבוצה התל אביבית הבכירה בליגה הלאומית.
"אגיד לך את האמת: עלינו לפני ארבע שנים לליגה הלאומית ומבחינתי ירדנו בבושת פנים. השנה כשעלינו, אמרנו שאנחנו לא רוצים לעשות את אותן הטעויות שעשינו לפני ארבע שנים ואנחנו רוצים קודם כל לתקוע יתד בליגה הלאומית. לא אשקר לך: המטרות בתחילת העונה היו קודם כל לשרוד בליגה, אבל בינתיים החבר'ה מוכיחים את עצמם, מתעלים ומתאמנים טוב. פגענו בחיזוקים הנכונים: שחר הירש עם 3 גולים, ריף עם 3, קליי עם 4, אוהד ברזילי עם 3.

ריף מסיקה חוגג (חגי מיכאלי)ריף מסיקה חוגג (חגי מיכאלי)

"צריך להבין: בני יהודה וכפר שלם זו אותה משפחה, אותה שכונה ואותם אוהדים. תמיד מבחינתנו בני יהודה הייתה בראש וכפר שלם מאחורה. אבל אנחנו מתקדמים לאט לאט: אנחנו בונים מועדון ועד לפני שלוש שנים אפילו לא היו לנו ילדים במחלקת הנוער והיום יש לנו כבר 300 ילדים במחלקה. אם מישהו היה אומר לנו לפני שלוש שנים שנשחק בלאומית, שננצח את הפועל ר"ג 6:0 ונצבור ארבעה ניצחונות בארבעה משחקים היינו צוחקים אחד על השני. המועדון בבנייה, גם קבוצת הנוער טיפסה שתי ליגות והגענו לליגה הלאומית. אבל אנחנו לא רוצים לקפוץ מהר מדי ורוצים לשמור על הקיים".

אבל מה המטרה הסופית? מה הפוטנציאל של המועדון?
"בסופו של דבר, השכונה הזאת היא השכונה הכי גדולה בתל אביב. יש בה יותר תושבים מכל איזור אחר בת"א. אם יש מקום לשתי קבוצות מצליחות באותה השכונה? בינתיים אתה רואה שכן. אנחנו עובדים איתם (עם בני יהודה) בשיתוף פעולה ואין שום בעיה. עבור כל מה שצריך, אנחנו תמיד נמצאים בקשרים טובים וביחסים טובים".

החלום הוא ששתי הקבוצות יעלו ליגה?
"המטרה של בני יהודה היא לעלות ליגה והם צריכים להיות בליגת העל. יש שם השקעה יוצאת מן הכלל והם מנסים לעשות ולשפר. אנחנו אישית לא מחפשים לעשות את זה מהר. אם נהיה באיזור הצמרת בינואר ונהיה חזק בתמונת העלייה, אז נשקיע ונרצה להתקדם קדימה. אבל אנחנו מודעים למצב שלנו. אנחנו לא קופצים מעל לפופיק".

אתם מסוגלים כלכלית לשחק בליגת העל?
"אפילו לא חשבנו ולא ישבנו על זה. בשביל זה אנחנו נהנים מהרגע".

אבל מה שקורה עד עכשיו הוא גימיק?
"למען האמת, אנחנו גם בוחנים את עצמנו: הקבוצה, השחקנים וההנהלה. בכל שבוע אני אומר שהנה מגיעה ירידת המתח, אולי השבוע נגיע לא מוכנים. אבל אני רואה את החבר'ה כל שבוע באים מוכנים והם מפתיעים אותי בכל שבוע מחדש".

שחקני כפר שלם חוגגים (חגי מיכאלי)שחקני כפר שלם חוגגים (חגי מיכאלי)

איך יוצרים מועדון שיהיה יציב בליגה הלאומית?
"אני חושב שיש לנו הרבה יתרונות: יש לנו מתחם אימונים יוצא מן הכלל, אנחנו במרכז תל אביב ונמצאים סביב הפועל ת"א, בני יהודה ומכבי ת"א. יש לנו חממה מאוד טובה לצעירים והדבר הכי חשוב הוא שאנחנו מחפשים לקדם צעירים ולהתקדם איתם קדימה. בגלל זה יהיה לנו קל יותר לעשות את זה בלאומית. אם נמשיך בדרך של שילוב צעירים בתוספת כמה שחקנים מנוסים יותר זה קונספט שיכול לעבוד. צעירים שרוצים להצליח ולהתקדם קדימה ירצו לבוא אלינו"

כמה ההצלחה שלכם עושה לשכונת כפר שלם שירות טוב?
"אתם צריכים להבין, כפר שלם זה כבר לא המקום של פעם. יש המון בניינים חדשים, המון אוכלוסייה חדשה, המון צעירים שמגיעים עם משפחות. זו כבר לא אותה שכונה בעייתית, של צרות, של פשע וכל הדברים האלה. המקום השתנה".

בוא נדבר על המאמן נועם שוהם שנמצא פה כמה שנים ומצליח בגדול.
"ייאמר לזכותנו שבעשר השנים האחרונות החלפנו אולי שלושה או ארבעה מאמנים בסה"כ. אנחנו לא נוטים להחליף מאמנים לעתים קרובות: גם עומר פרץ היה פה כמה שנים, גם נועם שוהם, גם שוקי סידס בעבר. חוץ מאשר פה ושם כמה החלפות, אנחנו לא דוגלים בלפטר מאמנים.

"אני יודע מה הוא תפקיד מאמן, אני נמצא בחדר ההלבשה בכל יום ואני יכול לראות בעצמי אם המאמן יודע לשמור על חדר ההלבשה ואם השחקנים אוהבים אותו. במבחן התוצאה, מספיקה לי יד אחת בלבד כדי לספור את כמות המאמנים שאימנו פה בעשור האחרון. מה הסוד של נועם? קודם כל הרבה עבודה קשה. אין אצלו קיצורי דרך והוא מאמין בעבודה. בשנה שעברה הוא אמר שהוא רוצה שהקבוצה תרוץ יותר, שתהיה מחויבת מכולם ואז יבואו התוצאות. מה שהוא דורש באימונים, רואים גם במשחקים".

נועם שוהם (אופיר מגדל)נועם שוהם (אופיר מגדל)

זה מבאס שהקהל הוא קהל של בני יהודה?
"יש המון מהקהל המשותף שגר באיזור שלנו ואנחנו לאט לאט בונים גם דור חדש, דור עתיד של צעירים וילדים. של אנשים שהם חדשים בשכונה ומתחילים להיכנס למשפחת כפר שלם"

לצד המעורבות שלך, יש גם את אביחי יחיא, חבר קרוב שלך שתורם המון. ספר על הקשר איתו.
"מה שאביחי עושה בשביל הפועל כפר שלם זה משהו מדהים. הוא מגיל 16 במועדון: מהנוער ועד עכשיו, עוד מעט נספור כבר 40 שנים בהן כל כולו כפר שלם, מהבוקר ועד הערב. המועדון חשוב לו והילדים חשובים לו. אנחנו שונים: אני יותר קליל, הוא יותר עקשן ומנסה לשמור על המועדון. צריך להוריד בפניו את הכובע".

הסיפור האמיתי הוא אתה. איך זה היה להיכנס כמחליף נגד ר"ג?
"האמת שלא ציפיתי לשחק. אני נהנה מהזמן הזה ואם יש הזדמנות פה ושם לשחק, אז זה מעולה, למרות שאני מודע לזה שאני כבר לא בגיל שלהם. אני מגיע לכל האימונים, מתאמן עם כולם, עושה את הכול ולא מוותר לעצמי לשנייה או לרגע. ברגע שעלינו מליגה א' לליגה הלאומית, אמרתי לעצמי שעכשיו אני מוריד מעצמי ועושה יותר בשביל הקבוצה. פעם זה היה קודם כל שאיתן ישחק, היום אני מסתכל על המועדון ואח"כ על איתן".

איך אתה מגדיר את עצמך?
"מנהל מקצועי. אנחנו יושבים ביחד כל יום: אני, נועם שוהם ויעקב אסייג. אנחנו יושבים, מדברים, מתייעצים וחושבים מה צריך לעשות למען המועדון. יש סיכום שנועם הוא המחליט הבלעדי, שהוא קובע את הכול. אני יכול להגיד את הדעה שלי, לייעץ ולדבר אבל בסוף רק הוא מחליט על ההרכב והחילופים. בסופו של דבר אם תהיה הצלחה היא תהיה שלו ואם יהיה כישלון הוא יהיה שלו". 

איתן אהרון (רדאד ג'בארה)איתן אהרון (רדאד ג'בארה)

אתה מבחינתך הסמל של כפר שלם? כמו שאהוד בן טובים היה של בני יהודה?
"אביחי ואני. אני לא לבד. הוא לא יכול להישאר לבד ואני לא יכול להישאר לבד. אנחנו ממש צריכים אחד את השני".

אבל נשאלת השאלה אם יש לך שאיפה גם ללכת למועדון אחר כמנהל מקצועי?
"לא, אני פה רק כי זה כפר שלם. השאיפות שלי הם לנהל את כפר שלם ולקדם אותה קדימה".

עד מתי תשחק?
"למען האמת, משנה שעברה שעלינו ליגה, החלטתי להוריד פרופיל מבחינת משחק. אני מתאמן איתם, אני בא ועושה הכול, אני בא שעתיים לפני עם נועם והולך שעתיים אחרי. אני יודע שזו הליגה הלאומית, זו רמה אחרת וזה לא אותו הדבר כמו בליגה א'. השנה כבר הורדתי הרבה ולאט לאט אני מוריד את זה בכלל. אני אומר שכל עוד אני בריא והכול בסדר, אז אני מקווה לסיים את השנה ואז נחליט מה קורה בהמשך".

מה החלום הגדול שלך?
"בחלומות הפרועים, זה לראות מועדון חזק ויציב ולקדם אותו לאט לאט עם כל האוכלוסייה שיש באיזור למקומות הכי גבוהים. אני לא אוהב לחלום הרבה מדי או רחוק מדי: אני מסתפק באיפה שאנחנו עכשיו. בינתיים אלו השאיפות ולא מעבר לזה. אני לא חושב קדימה מדי ולא רוצה לחלום על דברים שהם לא ברי ביצוע".

יש מקרה כמוך בכדורגל המקצועני?
"כל הזמן מזכירים לי את ניסים כהן, אבל ניסים כהן הפסיק לשחק בליגות הבכירות הרבה לפני הפרישה. אפילו השופטים שהתקדמו מליגה א' לליגת העל, אומרים לי: ‘איתן התקדמנו ואנחנו עדיין רואים אותך במגרשים’ זה דבר שהוא יוצא דופן. גם השחקנים אומרים לי: ‘איך נעמוד על הרגליים בגיל הזה?’ אני אומר להם שזה עניין של המון אופי, המון רצון ואהבה. אבל עם כל האהבה, מי שלא מתאמן לא יכול לשחק".

אתה שואף לשחק עד הגיל של יצחק חייק? (שוער אור יהודה ששבר שיא גינס כששיחק עד גיל 79)
"קודם כל, אני רוצה להיות בריא ושלם בגיל הזה, לא צריך מעבר לזה. יצחק חייק משחק בליגה ג' ומגיע לו כל הכבוד על מה שהוא עושה, אבל לא ארצה רק לעמוד במגרש ולהגיד ששברתי את השיא. פה בסופו של דבר זו הליגה הלאומית, רמה אחרת וליגה מקצוענית. אבל צריך להוריד בפניו את הכובע שבגיל הזה הוא עדיין מתפקד ומשחק. אני מאחל לעצמי ולכולם להגיע לגיל הזה ולהיות בריא ושלם".

איתן אהרון (רדאד ג'בארה)איתן אהרון (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהאימון פסק כי מולר קרע את השחקנים מצחוק
האימון פסק כי מולר קרע את השחקנים מצחוק
נגןבלי נועה: דניאל פרץ חוגג באוקטברפסט
בלי נועה: דניאל פרץ חוגג באוקטברפסט
נגןבוע כמו אבא: רונאלדו ג'וניור כובש פנדל
בול כמו אבא: רונאלדו ג'וניור כובש בפנדל
נגןהוא המשחיל הטוב בעולם ולא מסתכל על הכדור
הוא המשחיל הטוב בעולם ולא מסתכל על הכדור
/* LAST / NEXT ROUNDs */