יום ראשון, 22.09.2024 שעה 16:19

כיצד ניסאן תלתה דגם קשקאי על ארובה בלונדון?

יבואנית המותג בבריטניה רצתה לתקשר את המסר "ניסאן מרימה את הנהיגה העירונית שלך" והחליטה על המהלך המקורי. כבר הבנתם לבד שהיו לא מעט בעיות

|
הקשקאי על הארובה (מתוך האתר הרשמי)
הקשקאי על הארובה (מתוך האתר הרשמי)

אם יצא לכם לראות פרסומת או שתיים בהקשרן של מכוניות חדשות, אתם ודאי מכירים את הרוטינה: פרזנטור מסוקס עם חליפה ומשקפי שמש בתוך רכב, דרך מפותלת בהר או נסיעה מדברית וחוזר חלילה – אין פה יותר מדיי מקום לגיוון…

ואם בכל זאת רוצים לעשות מהלך שיווקי יוצא דופן? מסתבר שכאן נכנסת לתמונה היבואנית של מותג ניסאן בבריטניה אשר רצתה לעשות משהו “מחוץ לקופסה”, אבל ממש ממש מחוץ לקופסה.

מדובר היה בקמפיין חדש לניסאן קשקאי, אשר מציגה חידושים שונים הן בפן העיצוב החיצוני והן בפן הטכנולוגי. הסלוגן שנבחר, בתרגום סביר, הוא “ניסאן מרימה את הנהיגה העירונית שלך” (Nissan elevates your urban driving), והיבואנית חיפשה דרך מקורית להמחיש את הסלוגן.

הפתרון שנמצא לכך היה כאמור יוצא דופן בכל קנה מידה: הוחלט להעלות את הדגם האמור על ארובה של מבשלת טרומן המפורסמת בלונדון, ואם הרעיון נראה לכם הזוי במיוחד, כמובן שהוא טמן בחובו גם לא מעט בעיות לוגיסטיות. 

אתגר לא פשוט (מתוך האתר הרשמי)אתגר לא פשוט (מתוך האתר הרשמי)

נתחיל עם הבעיה הגדולה ביותר – הארובה של מבשלת טרומן. מדובר במבנה שנבנה לפני 200 שנה, וספק רב אם בנו אותו כדי שיוכל לעמוד בטיפוס של רכב יפני משנת 2024 (לא שהיא אמורה לעמוד בטיפוס של כל רכב אחר).

הבעיה השניה קשורה באלמנט ההרמה עצמו – קשה מאוד להנדס טיפוס של חפץ כבד על פני ארובה, גם אם היא חזקה מספיק כדי לעמוד בכך. הקוטר שלה אמנם גדול מספיק, אבל לתלות עליה משקל שהוא בסביבות טון וחצי הוא לא עניין של מה בכך.

הבעיה השלישית היא בעיה אופטית – אם המכונית תהיה תלויה למעלה בגובה של עשרות מטרים על הארובה, ספק רב אם יראו אותה מרחוק. כל העניין מאחוריי המהלך הוא תקשור המסר, ואם הוא לא מגיע לקהל רחב, הוא מאבד מהעוקץ שלו.

לא מנוף אחד. שניים... (מתוך האתר הרשמי)לא מנוף אחד. שניים... (מתוך האתר הרשמי)

אז מה היה הפתרון? להישאר כמובן עם אותה ארובה מפורסמת, אך לא להישאר עם אותה מכונית. היבואנית יצרה רפליקה של דגם הקשקאי שנראית כאילו הדגם המקורי התחיל להתאמן בחדר כושר עם סטרואידים.

הרפליקה שנוצרה גדולה ב-50 אחוז מהדגם המקורי ולקח כמעט חודשיים ליצר אותה. היא באורך 6.5 מטרים, ברוחב 2.7 מטרים ובגובה 2.4 מטרים, והיא שוקלת כמחצית מהרכב האמיתי (כ-750 ק”ג).

בכדי להעלות את הרפליקה לגובה של 49 מטר (גובה הארובה) נדרשו שני מנופים וצוות של יותר מ-50 איש, שכן מדובר באתגר לא פשוט. זה היה כנראה שווה את זה, כי הנה, אנחנו כותבים בדיוק על זה (וגם הבריטים, אל תדאגו).

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור האזור המוטורי באתר.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור האזור המוטורי? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את האזור המוטורי. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */