יום שני, 23.09.2024 שעה 02:26
לוח תוצאות
ליגת העל לנוער 24-25
125-124מכבי פ"ת1
106-94עירוני ק"ש2
84-65מכבי חיפה3
80-24הפועל חדרה4
75-84הפועל רעננה5
74-74מכבי נתניה6
73-45הפועל רמה"ש7
78-54בית"ר טוברוק8
65-45בני יהודה9
57-74מ.ס. אשדוד10
55-54מכבי ת"א11
45-54הפועל ראשל"צ12
45-44הפועל חיפה13
48-64הפועל כפ"ס14
310-74הפועל ב"ש15
39-64הפועל ת"א16
18-44בני סכנין17
17-35הפועל פ"ת18
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • שבת, 28/09, 00:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 28/09, 00:00
  • הפועל רמה"ש
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 28/09, 00:00
  • בני סכנין
  • הפועל כפ"ס
  • שבת, 28/09, 00:00
  • הפועל חדרה
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 28/09, 00:00
  • בני יהודה
  • בית"ר טוברוק
  • שבת, 28/09, 00:00
  • מכבי חיפה
  • הפועל רעננה
  • שבת, 28/09, 00:00
  • מכבי פ"ת
  • הפועל ראשל"צ
  • שבת, 28/09, 00:00
  • מ.ס. אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 28/09, 00:00
  • הפועל ב"ש

צומחים מהקושי: הנוער של ק"ש מדהים את הליגה

בלי מגרש ביתי, עם אימונים במגרש קטן ושחקנים מפונים מביתם שמגיעים ממרחקים, קבוצת הנוער של קרית שמונה משקיפה מפסגת טבלת ליגת העל על יריבותיה

|
שחקני ק
שחקני ק"ש חוגגים אחרי המשחק (באדיבות המועדו)

חמישה מחזורים חלפו להם מאז יצאה ליגת העל לנוער לדרך כאשר עירוני קריית שמונה היא ללא ספק הלהיט החם של הליגה. הקבוצה הצפונית ניצחה אתמול (שבת) 0:5 את מכבי פ"ת, במשחק שנערך באצטדיון בנשר, ועלתה על חשבונה למקום הראשון בטבלה, כשלזכותה מאזן של ארבעה ניצחונות ותוצאת תיקו אחת, כל זה במשחק שאמור היה להיערך בקריית שמונה.

בקריית שמונה מלאי גאווה ששני כובשי הצמדים, החלוץ ג'ואן חלבי והקשר יובל כראדי, הם שחקני בית כמו לא מעט שחקנים בסגל. בקבוצה מרוצים גם ששחקן ההתקפה ראזי ח'ליפה שהגיע בעונה שעברה מבני אעבלין וכבש גם הוא אתמול, כבר עומד על שלושה שערי ליגה - פי שלוש מסך השערים שכבש לאורך כל העונה שעברה.

עומר לוינזון, מאמן הקבוצה עונה שלישית ברציפות, שם את הדגשים להשגת הניצחון: "קודם כל, הרבה אמונה בעצמנו. אנחנו מאוד מאמינים בדרך שלנו ובמה שאנחנו מציגים מתחילת העונה. באנו מאוד מוכנים מול קבוצה מצוינת עם מאמן מצוין. מהדקות הראשונות היינו בכל מקום, הרווחנו כדורים בכל מאבק, יצרנו הרבה מצבים וכבשנו הרבה שערים. הניצחון הוא המשך ישיר לתקופה היפה שאנחנו מצויים בה. אני זוקף את הניצחון לזכות הצוות שלי והשחקנים הם גולת הכותרת, ההקרבה והעבודה וכרגע זה משתלם מאוד". 

גואן חלבי ראזי חליפה ויואב כראדי (באדיבות המועדון)גואן חלבי ראזי חליפה ויואב כראדי (באדיבות המועדון)

עומר לוינזון ידוע באזור הצפון כמאמן, שכבר הוציא מים מהסלע בהרבה קבוצות נערים ונוער. לפני שתי עונות הוביל את הנוער של קריית שמונה לזכייה היסטורית בגביע המדינה. למרות שזכה בשנתיים האחרונות להתעניינות מקבוצות בליגת העל לנוער, לוינזון, שלחם בסיירת גולני בעומק שטח האויב במלחמת לבנון השנייה, נשאר עם ערכים גבוהים שספג בשירות הצבאי - והחליט שלא לנטוש את שחקניו ואת המועדון בתקופה כל כך קשה.

מאמן מוליכת הטבלה מסביר כיצד מצליח לנווט את קבוצתו להצלחות, למרות הסיטואציה הסבוכה: "רבים מהשחקנים שלי מגיעים לאימונים אחרי נסיעות של שעתיים וחצי לכל כיוון. בסופ"ש האחרון ביקשתי מהשחקנים שגרים בגליל העליון ולא פונו, שישנו קרוב לאצטדיון בנשר, כי חששנו שהתלקחות של המצב הביטחוני תמנע מהם להגיע למשחק. אנחנו עושים את המקסימום במסגרת התנאים שעומדים לרשותנו, לא מתבכיינים ולא נותנים לעצמנו הנחות. התרגלנו להתאמן במגרש קטן ולהסתפק באימון אחד בשבוע במגרש גדול”.

עומר לוינזון (באדיבות המועדון)עומר לוינזון (באדיבות המועדון)

הוא הוסיף: “אנחנו אומרים תודה על מה שיש ובמיוחד מודים לאנשי עירוני נשר על היחס החם והעזרה הגדולה, בייחוד שחווינו התעלמות מצד לא מעט קבוצות לבקשת עזרה. לשמחתי, התברכתי בצוות מצוין שעובד לצידי כבר שנים, מוטי דיין, שהוא לדעתי מאמן הכושר הטוב בארץ. אנחנו משקיעים בהכנת הקבוצה למשחקים, השחקנים נותנים מעצמם ומעל ומעבר ומצליחים להפיק מעצמם המון".

ההצלחה הגדולה של עירוני קרית שמונה לא גורמת ללוינזון לצאת מגדרו: "אני לא יכול להצהיר שעם האוכל בא התיאבון. אנחנו צריכים להישאר צנועים, להתקדם משבוע לשבוע ולשמור על יציבות. כרגע המטרה היא להגיע לפלייאוף העליון. מה שנשיג מעבר - יהיה בונוס". 

שחקני ק"ש חוגגים (באדיבות המועדון)שחקני ק"ש חוגגים (באדיבות המועדון)

איזי שרצקי, נשיא המועדון, מודה שהופתע מהתוצאה: "אני הייתי בקשר עם יו"ר המחלקה, דורון שנפר. הופתעתי מהתוצאות שראיתי בלוחות הלייב, עד כדי כך, שחששתי שמדובר בטעות. שיחקנו מול אלופת המדינה, גם כשהובלנו 0:4 במחצית, לא הייתי רגוע. כל הכבוד לשחקנים והצוות על הניצחון הגדול. הם ייהנו ממנו. זה מדהים שקבוצת הנוער שלנו במקום הראשון בטבלת ליגת העל, כבוד גדול למועדון".

כבר עונה שניה ברציפות, שקבוצת הנוער של עירוני קריית שמונה מוצאת את עצמה בעל כורחה נטולת מגרש ביתי - מה שמביא גם העונה להחרגתה מירידת ליגה, במידה ותסיים את העונה באחד משלושת המקומות האחרונים בטבלה. חלק נכבד משחקני הקבוצה פונו מבתיהם למלונות ברחבי הצפון ומרכז הארץ ומגיעים לאימונים אחרי זמן ממושך בדרכים.

איזי שרצקי (רועי כפיר)איזי שרצקי (רועי כפיר)

בעונה שעברה הקבוצה העבירה את פעילותה למתחם האצטדיון בנשר הודות למחווה מרגשת מצד הנהלת עירוני נשר בראשות שלומי פרץ ואמיל יוסופוב, שמאפשרים לקבוצה להתאמן ועוזרים לה גם בארגון לוגיסטי לרבות שירותי כביסה לשחקנים. בעונה שעברה הקבוצה "אירחה" מספר משחקים בחדרה וברוב המשחקים הייתה על תקן קבוצה אורחת. בעונה הזו האצטדיון בנשר משמש כמשכנה לאירוח משחקים, אך בשל עבודות שיפוצים באצטדיון, את שני המשחקים "הביתיים" הקודמים היא נאלצה לארח במגרשים אחרים: במחזור הפתיחה ניצחה הקבוצה 1:2 את הפועל ראשל"צ במגרש בית נגלר בקריית חיים, במחזור השלישי הרחיקה הקבוצה עד לאצטדיון הלאומי בר"ג, שם זכתה בניצחון דרמטי 3:4 על הפועל באר שבע. אתמול הייתה זו הפעם הראשונה, שהקבוצה אירחה משחק בנשר ואין ספק שהדבר האיר לה פנים.

בשונה מההכנה לעונה שעברה, עירוני קריית שמונה לא יצאה למחנה אימונים בקיץ האחרון, את מרבית האימונים היא עורכת במגרש צר המידות שבמתחם האצטדיון. את האימון הראשון על מגרש שלם לקראת העונה קיימה הקבוצה יומיים לפני משחק הליגה הראשון. רק ביום רביעי האחרון התחזקה הקבוצה בעוזר מאמן, צחי בכר - המשמש במקביל כמאמנה של מכבי צור שלום מהליגה הארצית. עומר לוינזון יחד עם מאמן הכושר, מוטי דיין, שהולך איתו דרך ארוכה, העדיפו לא להתמקד בקשיים אלא למנף את הסיטואציה הסבוכה לאתגר את שחקני הקבוצה, שמצידם מחזירים בגדול, שכן בתום המחזור החמישי הקבוצה לא רק שמובילה את טבלת ליגת העל, היא חתומה על 14 כיבושי שערים וחלק גדול מסגלה מושתת על שחקנים, שצמחו במועדון מגיל צעיר.

לשאלה מדוע בשורות הנבחרות אין כרגע מוזמנים מקריית שמונה, השיב המאמן: "לנבחרות יש מאמנים ויש מערך סקאוטינג. אני יכול להגיד בביטחון מלא, שיש לנו שחקנים מאוד מוכשרים וחרוצים, שיש ביכולתם להשתלב בהצלחה בנבחרות. מאוד מקווה שנתבשר בתקופה הקרובה על זימוני שחקנים"

דורון שנפר ועומר לוינזון אחרי הזכייה בגביע (פרטי)דורון שנפר ועומר לוינזון אחרי הזכייה בגביע (פרטי)

דורון שנפר, יו"ר מחלקת הנוער של קריית שמונה, חולק שבחים למאמן: "בעונה שעברה סיימנו אחרונים והיו כאלה שהרימו גבה, שהשארתי מאמן שסיים במקום האחרון. בעונה שעברה עם כמה שהקבוצה התאמנה רק 3 פעמים בשבוע במגרשים צרי מידות, הקבוצה הגיעה לכל משחק והייתה טובה מיריבותיה. נהניתי ממה שראיתי. עומר בנה בעונה שעברה הרבה מהשחקנים לעונה הזו ואין ספק שרואים את התוצאות".

דורון שנפר, יו"ר מחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה, המשמש כדובר העירייה מזה כשני עשורים, מוצא את עצמו כבר 11 חודשים בעבודה סיזיפית ומסכנת חיים בזירות נפילות בעיר, הרחק ממשפחתו השוהה בהרצליה. שנפר מדברר את העיר בכלי התקשורת השונים, נמצא לעזר לתושבים שנותרו בעיר ולתושבים שהתפנו גם בעניינים שאינם נוגעים לתפקידו.

היו”ר רואה בהצלחת קבוצת הנוער המון נחת בתקופה זו: "אחרי שאתה רואה מי עולה לבוגרים, בהם ילדים שקיבלתי בכתה א' - ולא מדובר בשנתון אחד, כשרואים בכל השנתונים - מבינים שיש דרך. אני שמח שאנחנו מצליחים לשבור תקרות זכוכית עונה אחר עונה ובמיוחד בעונה הזו, עם קבוצה שאין לה בית, אין לה מגרש גדול, אין לה כלים בסיסים שיש ליריבותיה, אבל בדבר אחד לא יכולים להתחרות איתנו: בלב ובנחישות. הקבוצה העונה נבנתה בהשראת גיבורי תל חי וגיבורי קרית שמונה המפונים.

“יש לנו קבוצה לוחמת, מאמינה, אוהבת, עם חדר הלבשה הכי שמח בעולם, שחלקם מגיעים מבתי מלון ודירות ברחבי הארץ  ומתאחדים מדי יום לשעתיים וכל שבת, כדי לספר את הסיפור של קרית שמונה. יש כאלה שעושים את זה על מרקע הטלוויזיה, יש כאלה שעושים זאת בכנסת, יש כאלה ברחוב ויש כאלה על כר הדשא - כמו השחקנים שלנו. אני נמצא בקריית שמונה כדי להשאיר את האור דלוק, כדי שהשחקנים והתושבים יוכלו לחזור מיד בתום המלחמה ויידעו שיש מי שנמצאים פה ושומרים. לא ניתן לאף אחד את התענוג לרוקן את העיר".

דורון שנפר כמובן זוקף את מלוא ההערכה לשרצקי: "איזי תורם ועושה למען העיר והמועדון כל כך הרבה במשך שניים וחצי עשורים. מבחינתי לשמוע את איזי מאושר כתוצאה מהישגים של קבוצת הנוער, זה שווה הכל. כמובן שההצלחה מוקדשת לו".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */