יום ראשון, 22.09.2024 שעה 17:35
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל עפולה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • מכבי ת"א
  • גלבוע/גליל
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל חולון

"המטרה לעונה הזו היא לזכות בכל התארים"

קבוצות היורוליג שדחה כדי להגיע לירושלים, הפרויקט של הפועל ת"א, המחווה להרש גולדברג פולין ועוד. וויילי בחלק ב' של הראיון הבלעדי ל-ONE, צפו

|
אוסטין וויילי (רדאד ג'בארה)
אוסטין וויילי (רדאד ג'בארה)

אחרי שדיבר על האישיות שלו על הפרקט ומחוצה לו, הרקע ממנו הגיע, ההסתבכות במכללות וההחלטה להגיע לישראל, בחלק ב’ של הראיון הבלעדי ל-ONE, הרכש הנוצץ ביותר שהגיע הקיץ להפועל ירושלים, אוסטין וויילי שיתף בנוגע לעוד כמה נושאים מעניינים.

על מסלול הכדורסל שלו שמביא עמו סיפור חביב במיוחד של התקדמות משנה לשנה, קבוצות היורוליג שבחר בירושלים על חשבונן, מה היה ענף הספורט הראשון שלו ולמה עזב אותו וכיצד ייראה היום שלאחר הכדורסל. בנוסף, סימן מטרות ושאיפות לעונה הקרובה, התייחס לפרויקט המבטיח של הפועל תל אביב, להרש גולדברג פולין ז”ל, סיפר מה עזר לו להתאקלם בישראל ועל התאמתו לשיטה של יונתן אלון.

אוסטין, סיימת את הקולג' ועברת לשחק בגרמניה. באותה השנה עברת לשחק בליגה הגרמנית השנייה, מה לא עבד בלודוויגסבורג?
"זו הייתה פרידה הדדית. זו הייתה הפעם הראשונה שלי מעבר לים לאחר אותה עונה ארוכה עם הקורונה והכל, לא היה דם רע או משהו בסגנון, אף אחד לא נחתך, זו פשוט הייתה החלטה הדדית של ‘אוקיי, נעבור לכאן’, והסוכן שלי חשב שזה היה הדבר הטוב ביותר לעשות ואני מניח שהמאמן הסכים כך שכן עברתי לטרייר". 

אחד על אחד עם אוסטין וויילי

מאותה הנקודה, מסלול הכדורסל שלך מדהים כי מהליגה הגרמנית השנייה שיחקת בליטא ובשנה שעברה היית הריבאונדר המצטיין של הליגה הטורקית וה-MVP של הליגה הטורקית. איך עושים דבר כזה, יש כמה סיפורים נהדרים כמו אלו כדוגמת קייל היינס, מה דרוש לשם כך?
"עבורי פשוט צריך להסתכל קדימה ולהמשיך לעבוד ולשלוט במה שאתה יכול לשלוט וגם לדעת מה אתה שווה. אני הייתי שחקן קולג' ברמה גבוהה וידעתי מה הסיטואציה שלי, כך שפשוט רציתי להמשיך להשתפר ולעבוד על המשחק שלי וידעתי שהכל יבוא על מקומו". 

לקחת צעד קדימה בכל שנה. אני יודע שהעונה היו לך הצעות מקבוצות ביורוליג, אז אני חייב לשאול מדוע בחרת דווקא בירושלים ולמה דווקא העונה, כשכולם יודעים שככל הנראה הישראליות לא ישחקו כאן בבית וקל מאוד לומר לא כשחקן זר שרואה את הדברים מבחוץ.
"זה נראה מטורף בטלוויזיה בכל מקום אחר בעולם, כן, אבל אני מרגיש שבזמן הנוכחי זה היה הצעד הכי טוב עבור הקריירה שלי, כך שאני שמח עם ההחלטה שלי. כמו שאמרת, אני אכן דחיתי כמה וכמה הצעות מהיורוליג, אבל בכל הנוגע לקריירה שלי ולהתפתחות שלי כשחקן, בכל מה שקשור להסתכלות קדימה ולבנות את העתיד שלי, בין מבחינה כלכלית או בכל דבר אחר, אני מרגיש שזו הסיטואציה הכי טובה עבורי".

אוסטין וויילי (רדאד ג'בארה)אוסטין וויילי (רדאד ג'בארה)

לאילו קבוצות אמרת לא?
"היה בי עניין ממונאקו, פאריס ופנרבחצ’ה”.

הפסדתם פעמיים להפועל תל אביב בקדם העונה, הם אומרים שהם מכוונים לכל התארים. כשאתה חושב עליהם ועל גודל האתגר והקו הקדמי שלהם שנחשב אולי להכי טוב ביורוקאפ, מה עובר לך בראש?
"הם צריכים לחשוב כך. אני מרגיש שאני אחד הגבוהים הכי טובים באירופה, כך שאני מרגיש שאם אין לך את הגישה הזו מנטלית, אז לדעתי אתה לא מנסה לנצח או להיות הטוב ביותר. הגישה שלי לכל משחק זהה וכמובן שיהיו יריבים שיהיו קשוחים יותר מאחרים אבל אני פשוט יודע שעם הפועל תל אביב אי אפשר להתעצל. הם עשו עבודה נהדרת בלבנות את הסגל שלהם ויש להם מטרה כמו שלנו יש. אנחנו מנסים לנצח בדיוק כפי שהם מנסים כך שזה יהיה מצ’אפ מרגש כשנשחק נגדם שוב". 

עופר ינאי (רדאד ג'בארה)עופר ינאי (רדאד ג'בארה)

על גופיית המשחק שלך יש לך את דיוקנו של הרש גולדברג פולין ז"ל, אותו הקבוצה החליטה להוסיף. איך זה להיות כאן במציאות המטורפת הזו, כשעל הגופייה שלך יש אדם שעד לא מזמן היה אוהד שעודד כאן ביציעים את הקבוצה וכעת הוא כבר לא איתנו?
”זה מאוד קשה, אני לא הייתי מודע לכך לפני שהגעתי לכאן, אבל אמרו לי. במהלך אחד ממשחקי קדם העונה שלנו, אני חושב שזה היה משחק קדם העונה השני שלנו בבית, הם הכניסו אוהדים שעודדו ואני לא ידעתי עד לאחר מכן למה הם התכוונו כשהם אמרו 'תחזירו אותו הביתה' ו-'תאמרו את שמו', כך שזה היה קשה מאוד לשמוע על מה שקרה ואת התוצאה. אני מסמפט את משפחתו והעונה הזו מוקדשת להם".   

ספר לנו עליך משהו שלא יודעים עליך.
"זו שאלה טובה, זו הפעם הראשונה שהצלחת להפתיע אותי (צוחק). כדורגל היה הספורט הראשון שלי, אבל עזבתי לאחר היום הראשון". 

למה?
"היה חם מדי בחוץ". 

חם מדי?
(צוחק) “אלבמה היא חמה וזו הסיבה שעזבתי. יכולתי להיות אולי כדורגלן, לעולם לא נדע. אבל הבן שלי משחק כדורגל, אני אתן לו לשחק את כל ענפי הספורט שהוא אוהב והוא אוהב כדורסל, אבל גם כדורגל". 

אוסטין וויילי (רדאד ג'בארה)אוסטין וויילי (רדאד ג'בארה)

כשהיית ילד לא שיחקת בחוץ?
"כן שיחקתי בחוץ, בוא פשוט נאמר שכשהתחלתי וניסיתי את הכדורגל הייתי בן 5-6 וכשהתחלתי לשחק בחוץ כדורסל הייתי גדול בשנתיים".

כשיש בחוץ יותר מ-40 מעלות.
"כן, זה בדיוק מה שאני אומר, יש גם לחות (צוחק)". 

מעבר להיותך מכונת דאבל דאבל וכוח שאי אפשר להתעלם ממנו, הפועל ירושלים לא עשתה את אותו רעש תקשורתי כמו הפועל תל אביב הקיץ. שתי הקבוצות תיאבקנה השנה ביורוקאפ במטרה להשיג כרטיס ליורוליג, עם כמה תארים נראה את הפועל ירושלים לקראת חודש מאי?
"אני לא יכול לומר לך עם כמה תארים נסיים, אבל אני יודע שאנחנו מנסים לזכות בכולם, זה כל מה שאני יכול לומר. נקווה שבכולם (צוחק), נקווה שבכל התארים, זו המטרה לעונה הזו, לזכות בהכל".

הזכרת שאתה כאן עם משפחתך. הרבה אנשים לא מבינים מה דרוש מזר שמשחק הרחק מהבית. שתף אותנו בקשיים שעוברים על ספורטאי מקצוען כאשר משפחתו לא נמצאת לצידו.
"כשהם לא איתי זה די שונה כי אני חושב שזה משהו שקורה בשלבים. הבן שלי בגיל שנתיים והוא בשלב שבו אני צריך להיות נוכח הרבה יותר ולעזור לאמו, כך שזה קשה, כמובן שאני מתגעגע אליו והוא בגיל שהוא מבין שאבא לא בבית והוא שואל את אמא שלו ‘איפה אבא?’ והיא אומרת לו והוא מבין, אבל זה די קשה. אם אני איתו בטלפון והוא אומר לי שהוא מתגעגע אליי זה קשה. אני מנסה לפצות על כך עד כמה שאני יכול כשאני כן נוכח לצידו". 

אוסטין וויילי (רדאד ג'בארה)אוסטין וויילי (רדאד ג'בארה)

אז הוא משתמש במהלך הלא חוקי של הגעגועים ואומר שהוא מתגעגע אליך בכל פעם?
(צוחק) “כן, אבל הוא מגניב. הוא אדיר".

אנחנו יודעים שהמאמן יונתן אלון אוהב לשחק חזק בשני צידי המגרש. אנחנו אמנם רק חודש אל תוך קדם העונה, אבל אני חייב לשאול איך אתה רואה את עצמך משתלב בשיטה שלו עד כה?  
"אני מרגיש שאני משתלב באופן מושלם, זו הדרך שבה אני משחק, כלומר, כך לימדו אותי לשחק את המשחק, לשחק חזק בשני צידי המגרש, כך כשיש מאמן כזה זה מאוד מרענן כי הוא דורש יותר ממך ולא משנה כמה הצלחת עד כה ולא משנה עד כמה אתה יכול להיות מוצלח פוטנציאלית הוא עדיין דוחף אותך ומצפה ליותר ויותר. זה פלוס לדעתי ואני מרגיש שעם זה אי אפשר שלא להצליח".

אם היינו שואלים מה יהיו החוזקות של ירושלים העונה כמו גם מה החולשות, מה תהיה תשובתך?
"אני יודע שהחוזקות שלנו הן שאנחנו משחקים חזק בשני צידי המגרש, לכל אורכו של המשחק אנחנו רצים ואנחנו קבוצה מאוד חכמה ומוכשרת, אנחנו רק נלך ונשתפר. באשר לחולשות שלנו, אני לא יכול באמת לחשוב על כל כך הרבה חולשות מאשר דברים שהיו בכמה משחקי קדם עונה שאנחנו צריכים לעבוד עליהם וזה כל שאומר".

אז אתה עדין לא תחשוף את דו”ח הסקאוט?
"לא, לא” (צוחק).

יונתן אלון (אורן בן חקון)יונתן אלון (אורן בן חקון)

מה הפך את הנחיתה שלך כאן ל'רכה' יותר? מה עזר לך להתאקלם?
"בדרך כלל לכל מקום שאני הולך אני פשוט נכנס לרכב ונוהג, הולך לראות את העיר ואת האנשים. דיברתי כאן עם המקומיים וברגע שכל הדברים ממוקמים בבית אני בסדר, זה כל מה שאני והמשפחה שלי עושים, אנחנו מסתובבים ורואים דברים. לא הספקנו לראות כל כך הרבה דברים אלא רק דברים פשוטים כמו לצאת לאכול. כמו שאמרת, הדברים נראים מטורפים בחדשות, אז כל מה שרציתי זה רק להיות מסוגל לצאת ולראות ולצלצל למשפחה שלי בפייס טיים ולומר להם 'רואים? הכל בסדר'".

עד כמה הדברים באמת שונים מהדרך שבה הם מצטיירים ועד לאיך שאתה ראית אותם כשרק הגעת?
"אני לא באמת רואה את החדשות באופן הזה, אז אני פשוט שומע דברים ורואה דברים בטוויטר, דברים שאני שומע שעוברים מפה לאוזן ואנשים אומרים לי, כך שלא היה לי מושג אפילו למה לצפות כשהגעתי הנה. אני שמעתי על דברים שקורים איפשהו במדינה, אבל כשהגעתי לכאן וראיתי שאנחנו יכולים לחיות כאן חיי יום יום נורמליים ולהיות בטוחים זה היה דבר מרגיע באופן מסוים”.

שחקני הפועל ירושלים מרוצים (אורן בן חקון)שחקני הפועל ירושלים מרוצים (אורן בן חקון)

מה הדבר שאתה מצפה לו יותר מהכל?
"לנצח".

אם נבקש ממך להשאיר אותנו עם מסר אחד, מה הוא יהיה?
"הפועל ירושלים מגיעה לזכות בהכל".

בהכל?
"מנסים, מנסים לזכות בהכל".

מה התחביבים שלך ואם לא היית כדורסלן מה כן היית עושה?
"בוא נראה, התחביבים שלי? בדיוק חזרתי לשחק משחקי וידאו שוב, כך שזה כיף. המון דברים השתנו בשנתיים האחרונות. כפי שאמרתי, נולד לי ילד, אני בעיקר מבלה את זמני איתו וזה מה שאני עושה, משחק במשחקי וידאו ומבלה איתו. אם לא הייתי כדורסלן? הייתי רוצה להיות תזונאי, אני מאוד מתעניין בזה, זו יכולה הייתה להיות התשובה לשאלה ששאלת מקודם (דבר שאנחנו לא יודעים עליו) אבל זה מה שלמדתי בקולג' וזה מה שאני רוצה לעשות אחרי הכדורסל. להיות תזונאי".  

אוסטין וויילי (רדאד ג'בארה)אוסטין וויילי (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */