יום חמישי, 19.09.2024 שעה 19:38
ליגת ווינר סל 24-25
00-00עירוני קריית אתא
00-00הפועל עפולה
00-00עירוני נס ציונה
00-00הפועל ירושלים
00-00הפועל גליל עליון
00-00בני הרצליה
00-00הפועל ת"א
00-00עירוני רמת גן
00-00הפועל חיפה
00-00מכבי ת"א
00-00גלבוע/גליל
00-00אליצור נתניה
00-00הפועל ב"ש/דימונה
00-00הפועל חולון
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל עפולה
  • עירוני נס ציונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • בני הרצליה
  • הפועל ת"א
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • מכבי ת"א
  • גלבוע/גליל
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • אליצור נתניה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • ראשון, 06/10, 00:00
  • הפועל חולון

"אם לא נזכה ביורוקאפ ובאליפות זה יהיה כישלון"

בעלי הפועל, ינאי, במסע"ת: "הרכש שהבאנו - גאווה למדינה. מחויבים לסיים את הבצורת ולזכות באליפות, תקציב השחקנים שלנו הוא הגבוה בארץ וזה תקדימי"

|
עופר ינאי ורמי כהן (רדאד ג'בארה)
עופר ינאי ורמי כהן (רדאד ג'בארה)

אחרי מסע הרכש המרשים שערך עופר ינאי הקיץ, שכלל צירוף מספר כוכבים כמו פטריק בברלי, ברונו קבוקלו וג’ונתן מוטלי, ובצל הסערה סביב סאגת המעבר האפשרי להיכל מנורה מבטחים, הפועל תל אביב קיימה היום (שני) את מסיבת העיתונאים לקראת פתיחת עונת 2024/25.

על כל הנושאים האלו ועוד דברים רבים נוספים דיברו עופר ינאי, רמי כהן, ג’ורג’ חינאס, צחי רייכנשטיין, סטפנוס דדאס ובר טימור במסיבת העיתונאים שהועברה בשידור חי כאן באתר.

בעלי הקבוצה, עופר ינאי, פתח את דבריו: “מקווה שהתקדמנו משנה שעברה, אנחנו מנסים להתקדם בכל הממדים. הבאנו מנהל מקצועי, מנכ”ל, אנחנו מנסים להתקדם בכל הפונקציות בתוך המועדון. אנחנו צריכים להתקדם גם מבחינה עסקית והרחבנו את הדירקטוריון כדי להוביל את המועדון קדימה מבחינה עסקית”.

עופר ינאי (רדאד ג'בארה)עופר ינאי (רדאד ג'בארה)

ינאי על הקיץ שעבר על האדומים: “עשינו קיץ יוצא דופן, הוא התחיל במשחק שלישי קשה וכאוב עם מחזות לא פשוטים מחוץ לאולם. המחויבות שלנו היא לסיים את הבצורת הארוכה ביותר של מועדון בספורט העולמי ולהביא את האליפות הראשונה העונה. הקיץ הזה עבר דרך הברה חברויות ואהבה, כמות המאמץ שהושקעה בקיץ הזה היא אינסופית, וזו לא השקעה שעושים מבלי לאהוב את הקהילה שאנחנו נמצאים בה”.

הבעלים דיבר על השינויים המשמעותיים בסגל: “הייתה אפשרות להביא לפה את גיא פלטין ונועם יעקב, שהיו להם אופציות ישראליות אחרות, והעדיפו לבוא אלינו. אחרי זה צירפנו את כל השחקנים שאתם מכירים, שלא היה ניתן לדמיין אותם בקבוצות יורוקאפ, ובטח לא בהפועל ת”א”.

ינאי סיפר: “מה שהיא אותם לפה זה ההיכרויות והחברויות, זה מה שנתן לנו את הסגל שיש לנו. אנחנו עם התקציב הכי גבוה בישראל וזה אירוע תקדימי. אני כאן להזכיר שאליפות לא משיגים דרך כסף, כסף זה אפשרות. הדבר הזה נמצא בידיים של השחקנים, הצוות המקצועי והניהולי. זה נמצא גם בידיים שלנו כקהילות אוהדים”.

הבעלים הצהיר: “השנה הזו היא שנה שבה נשנה את ההגמוניה, הפועל לא ראתה אליפות מאז 1969 וזה צריך להשתנות, המטרה שלנו היא להביא את האליפות. מטרה נוספת היא לזכות ביורוקאפ ולהעפיל ליורוליג. להביא לפה, בשנה הלא פשוטה הזו, הרבה שחקנים זרים, זו גאווה גדולה גם בשביל הפועל וגם בשביל מדינת ישראל”.

עופר ינאי ורמי כהן (רדאד ג'בארה)עופר ינאי ורמי כהן (רדאד ג'בארה)

ינאי התייחס על הרצון לשחק ביורוליג: “אנחנו צריכים לעשות שינוי גדול, גם בתוכנו. הכדורסל האירופי עובד ככה שחלון ההזדמנויות להיות בליגה הבכירה נסגר ל-50 שנים הקרובות, וראיתי פה הזדמנות להגיע לשם. היכולת שלו לזוז קדימה ולהיא לפה את השחקנים האלו, במצב הזה כשכולם מסביב מתקשים להביא שחקנים, זה יתרון משמעותי שנותן לנו הזדמנות ענקית לעשות קפיצת מדרגה ואנחנו מרוכזים כדי לא לפספס אותה”.

הבעלים דיבר על הדרכים להשתלב ביורוליג: “כדי להפןך להיות קבוצת יורוליג קבועה אתה צריך שבעה קולות, יש לנו כבר כמה כאלו. אני רוצה שניכנס דרך היורוקאפ בצורה תחרותית. העבודה שלי לא תהיה להתעסק בהכנה ובניית סגל, אלא בלהבטיח את הקולות. הסגל הקיים הוא ברמת יורוליג ואם נעפיל, נבצע חיזוקים נוספים”.

הבעלים דיבר על הרמות הגבה סביב המהלכים שעשה הקיץ וההשוואות לארקדי גאידמק: “כמוני יש רק אחד. אני אדם מאוד מחושב ואסטרטגי, אנשים מבינים מהלכים שאני עושה רק אחרי שעוברות כמה שנים. אנחנו נמצאים במקום שאני רוצה שנהיה וגם נגיע למקום שאני רוצה שנהיה בו. אם לא נביא תארים עם הסגל הזה, זה יהיה כישלון והפתעה גדולה”.

ינאי דיבר על סוגיית האולם שצריכה להיפתר: “קבעו לנו משחק ל-6.10 זה ערב יום הזיכרון, אני חדש בענף, זה מקובל לשחק בערב יום הזיכרון? קודם כל נפתור את המשחק הראשון ואז נתקדם. אנחנו צריכים בית משלנו ואולם גדול ליורוליג. אנחנו נמצאים בתהליך עם העירייה לייצר אולם גדול יותר. התעסקנו הרבה מאוד כדי לראות איך מגיעים להסכמה של העירייה לקבל היכל של 10,000 אוהדים. יש לנו הזדמנות ויש היום פגישה עם העירייה, מקווה שנקבל את האור הירוק ונצא לדרך”.

הדמיה של היכל מנורה מבפנים (אודי אפלבוים)הדמיה של היכל מנורה מבפנים (אודי אפלבוים)

בעלי האדומים התייחס לצמיחת המועדון בצל השנה הלא פשוטה והמלחמה: “אני חושב שספורט זו דרך מעולה להתחבר רגשית לקבוצה שלך וגם להתחבר למדינה שאתה משחק בה. זה שהבאתי את כל השחקנים האלו זו התשובה שלי ל-7.10, להראות שהרוח שלנו לא נשברה. הפועל תהיה מותג לא רק בישראל, גם במדינות אחרות. אני רוצה לשדר משחקים גם מחוץ לישראל, אני רוצה שזו תהיה קבוצה שכולם גאים בה ובהישגים שלה, ובדרך שלה”.

ינאי דיבר גם על הרצון לחזור לארח משחקים אירופיים בישראל: “החזרה למשחקים בישראל חשובה לכולנו, זו חזרה לנורמליות ואפשרות לתת לאוהדים לעודד את הקבוצה. התארחנו אצל אריס סלוניקי, הבעלים לקח אותי לארוחת ערב ואמרתי לו אנחנו מתגעגעים גם לחברים ולאוהדים היוונים, ספורט זו דרך לקדם ידידות. אני פועל בצורה נמרצת כדי שהמשחקים יחזרו לישראל בתחילת 2025, מאמין שזה יקרה”.

הבעלים התייחס לאירוע המשחק השלישי בסדרת הגמר בעונה שעברה מול מכבי תל אביב: “במשחק הראשון בסדרה הייתי עם האוהדים שלנו בהיכל מנורה מבטחים והיה נהדר ואפס אלימות. גם כאנחנו אירחנו את המשחק השני היה נהדר ועבר בלי אלימות. במשחק השלישי הכל השתבש, אני וספסל הקבוצה ספגנו הרבה כוסות מים, מנויי פרקט של מכבי ת”א אמרו לי שהם חזרו הביתה ספוגים במים. מכבי ת”א לא עמדה באחריות שלה כמארחת משחק  והם צריכים לתקן את זה, אני מקווה שכשהם יגיעו להתארח הם יעברו חוויה בטוחה וגם הפסד טוב”.

עופר ינאי ורמי כהן מחוץ לאולם (חגי מיכאלי)עופר ינאי ורמי כהן מחוץ לאולם (חגי מיכאלי)

ינאי התייחס לתקציב הקבוצה והחתמת ג’ונתן מוטלי: “בשנה שעברה התחלנו ב-27 מיליון ש”ח והגענו ל-36 מיליון ש”ח. את התקציב חשבנו שנתחיל באזור ה-45 מיליון ש”ח, ואז הייתה לנו הזדמנות להביא את מוטלי. אמרתי לסוכן שלו שאני אדבר איתו אחרי שבת, הוא אמר לי שזה פעם ראשונה שמשהו כזה קורה לו. היה לי ברור שאני צריך להקיף את מוטלי בשחקנים טובים, לא ישנתי באותו לילה והיו לי כאבי בטן, אבל החלטנו שהולכים על זה ומתקדמים בצורה אגרסיבית, יש לנו את הכלים.

הבעלים סיכם: “ספורט זה לא לנצח בכל מחיר, התפקיד שלי כבעלים הוא לתת לקבוצה סיכוי לנצח. אחרי מה שחוויתי במשחק שלוש, שהבנתי כמה רוח נגדית יש לנו וכמה מערכות הם נגד הפועל ת”א, קיבלנו הזדמנות לעשות שינוי והחלטנו ללכת על זה. אחרי הגמר ביקשתי מג’ורג’ חינאס לבנות קבוצה שתנצח את מכבי ת”א. התקציב שלנו השנה יהיה 70-80 מיליון ש”ח”.

ברונו קאבוקלו ועופר ינאי (חגי מיכאלי)ברונו קאבוקלו ועופר ינאי (חגי מיכאלי)

נציג המועדון השני שדיבר היה יו”ר הקבוצה רמי כהן: “אני נמצא במעמד הזה כבר 17 שנים, נמאס לי לשמוע את עצמי ונמאס לכם לשמוע אותי. מבחינתי לאורך כל השנים המטרה הייתה להתקדם משנה לשנה, גם כשהתחלנו מכלום ושום דבר באותו משחק מפורסם באלקנה שנכתבו עליו שירים, המטרה הייתה רק להתקדם כדי להחזיר את הפועל ת”א למקום הכי גבוה שאפשר”.

כהן התייחס גם הוא לקיץ המהפכני שעבר על האדומים: “עשינו שנה שעברה את המהפכה הגדולה עם ההצטרפות של עופר, וזה מביא הרבה אתגרים גם כמערכת, לא פשוט לגדול כל כך מהר. אני בטוח שעם הצוות החדש שיש לנו וההצטרפות של כל האנשים החדשים יש לנו את היכולות להגיע לכל המקומות שאנחנו רוצים. יש לנו את התשתית כדי לתת הכל לשחקנים ולשמור עליהם בפוקוס, גם כשטוב להוריד את האף למטה וגם כשרע ויש לחץ ולא הולך”.

רמי כהן (רדאד ג'בארה)רמי כהן (רדאד ג'בארה)

יו”ר הפועל ת”א דיבר על ההשוואה בינו לבין הבעלים: “בראיה שלי, אני ועופר אנשים שונים ולא אני קובע את הקצבים. היה ברור שהכניסה של עופר תביא הגברת קצב והרבה שינויים. יש לנו צוות שיודע להכיל את כל הקצב שעופר קובע, אין לנו בעיה לעמוד בקצב מהיר. הפועל תל אביב יש רק אחת ואין אחרת, כולנו ביחד וזה לא משנה מי הגיע מאיפה, כולנו ביחד למטרה אחת”.

כהן התייחס למקרי האלימות של אוהדי הקבוצה בעונה שעברה: “הפועל ת”א הוא מקום מאוד תשוקתי, אין כאלו בכדורסל כמעט בעולם. חלק מהתשוקה הזו, שמביאה המון דברים טובים, מביאה לפעמים גם דברים רעים. אני משוכנע שאם מתנהגים לאנשים כמו בני אדם, הם יתנהגו כמו בני אדם. זה קורה בארץ גם עם קבוצות כדורגל וגם בעולם. התפקיד שלנו זה לווסת את זה, יש קווים אדומים ברורים ודברים שאנחנו לא מוכנים לעבור עליהם, אבל אנחנו גם מבינים שמשחק כדורסל זה לא קונצרט”.

יו”ר האדומים חתם את דבריו בהתייחסות למעבר האפשרי להיכל מנורה מבטחים: “אני תמיד רוצה לשחק בדרייב אין, אני רוצה שיהיו לנו 10,000 מקומות. אנחנו גדלים וצריכים מקום לכל אוהדי הפועל ת”א שרוצים לבוא ולראות ולכן עובדים על תוכנית להרחבת האולם, ברגע שזה יקרה מן הסתם נצטרך לעבור למקום זמני”.

עופר ינאי ורמי כהן (רדאד ג'בארה)עופר ינאי ורמי כהן (רדאד ג'בארה)

צחי רייכנשטיין, מנכ”ל הקבוצה החדש, אמר: “זה מעמד מרגש ומיוחד, בטח בשנה כזאת וברוח התקופה. אני רוצה להודות על האמון וקבלת הפנים שזכיתי לה, זו גאווה ענקית להצטרף למועדון הפועל תל אביב. אני משוכנע שנדע לעמוד באתגרים שלנו. רוצה להביע הערכה עצומה לחברי העמותה והאוהדים שהקימו את המועדון הזה, אני מקבל את התפקיד בחרדת קודש”.

ריכנשטיין סיפר: “התחלתי כאוהד שהולך למגרשי ספורט עם חולצה וגרון, והיום בזכות האמון שעופר נותן לי קיבלתי זכות לנהל מועדון עם מסורות וגאווה שמובל על ידי שקיפות וערכים. ברמה המקצועית, אנחנו נערכים לשנה מאתגרת ולחוצה במטרה לעמוד במטרות ולרשום היסטוריה. המועדון עובר שינויים גדולים וזה ייקח קצת זמן, אנחנו עושים הכל לתת גאווה לאוהדים”.

צחי רייכנשטיין (רדאד ג'בארה)צחי רייכנשטיין (רדאד ג'בארה)

ג’ורג’ חינאס, המנהל המקצועי של הפועל ת”א, אמר על השינויים הרבים: “הייתי רוצה להתחיל בלהודות לעופר ורמי שהביאו אותי לכאן, בעונה חשובה שכזו. אחרי שסיימנו את העונה האחרונה, הבנו שיש לנו את השחקנים הישראלים הטובים ביותר, והיינו צריכים ליצור בסיס ישראלי רחב ומוצלח ואני מאמין שהצלחנו בזה”.

חינאס המשיך: “אחרי זה היינו צריכים להביא שחקנים שיודעים לשחק בלחץ, שיש להם מוטיבציה והגיל לא משנה. לפטריק בברלי יש אותו רעב כמו שהיה לו לפני 11 שנים כששיחק עם סטף קרי. רצינו להביא שחקנים שיודעים לנצח, זה הכי חשוב. הבאנו את ברונו קבוקלו שהשלים לנו החתיכה החסרה בפאזל הסגל”.

ג'ורג' חינאס (רדאד ג'בארה)ג'ורג' חינאס (רדאד ג'בארה)

המנהל המקצועי דיבר על ההכנה והמטרות להמשך: “משחקי ההכנה היו טובים, אני מאוד אופטימי לגבי הקבוצה בעונה הקרובה, אבל צריך לדעת שכל יום וכל משחק משנה. העונה תהיה ארוכה, אז צריך להישאר ביחד ולשמור על גישה חיובית בכל משחק מחדש”.

חינאס דיבר גם על בריאן אנגולה: “אנגולה הוא חלק מהקבוצה, לא לכל אחד יש מקום מובטח כאן, מי שלא יתן 100% פה לא יהיה לו מקום מובטח, אנגולה הוא כרגע חלק מהפועל תל אביב”.

ג'ורג' חינאס ועופר ינאי (רדאד ג'בארה)ג'ורג' חינאס ועופר ינאי (רדאד ג'בארה)

מאמן הפועל ת”א, סטפנוס דדאס, דיבר גם הוא: “העונה הקרובה תהיה מאתגרת עבורנו, זו הזדמנות גדולה בשבילי כמאמן וגם בשביל השחקנים לעשות משהו גדול להפועל, לזכות בתארים ולעשות היסטוריה עבור המועדון. זה מאוד חשב ליצור משהו שאנשים ידברו עליו שנים קדימה. אני עובד קשה כדי לחבר את כל הקבוצה והשחקנים, ולמצוא את השילוב והאחדות שיאזן את הקבוצה בהגנה והתקפה. תאמינו לי, זה לא קל. יש לי אופי ואישיות ואני לא מפחד מאתגרים”.

עופר ינאי ביקש להגיב לדבריו של דדאס ואמר: “דדאס הגיע במהלך תקופה קשה, התקיפה האיראנית. הערכתי מאוד את הגישה שלו שהיא בלי תירוצים, זו הסיבה שהוא איתנו, זו הגישה שאני מחפש. העונה הזו העבודה שלו תהיה יותר קלה”.

סטפאנוס דדאס (רדאד ג'בארה)סטפאנוס דדאס (רדאד ג'בארה)

מאמן האדומים דיבר על סגל הקבוצה שהשתנה: “העזרה הכי גדולה שקיבלתי היא שבר טימור ותומר גינת נשארים איתנו, כי הם חשובים מאוד. גם אם הקבוצה חדשה יחסית, זה קל עבורי לחבר את החתיכות כי אני מכיר את המנטליות של שחקנים כמו בברלי ומוטלי, אני יודע שכולם שווים וזרים בעיניי. אני מיוון, גם בר טימור זר בשבילי. אמרתי לעופר אחרי המשחק נגד קריית אתא שאני רוצה להביא את גיא פלטין, והוא ישר התחיל לעשות טלפונים. אני בונה את הכימיה בין כל השחקנים ואני בטוח שתראו את זה על המגרש”.

דדאס סיכם: “יש לנו כמה מפעלים של הכנה לעונה, אם הייתי אומר שננצח את כולם זה קצת לזלזל ביריבות. אם היית אומר שאנחנו נבוא לעשות את הכי טוב זה יישמע פחדני. אנחנו נבוא לנצח ולזכות בתארים, אני לא מפחד. העבודה שלי היא לחבר את הנקודות עד אפריל, מאי, יוני, כשתהיה לנו ההזדמנות לזכות בתארים. אני מכיר את הדינמיקה של המועדון ואני בטוח ונלהב מהקבוצה שלנו, אני מכבד את עצמי והקבוצה שלי יותר מהכל”.

סטפאנוס דדאס (רדאד ג'בארה)סטפאנוס דדאס (רדאד ג'בארה)

בר טימור, קפטן הפועל ת”א, אמר: “כיף לפתוח עוד עונה, אני רוצה לדבר בשמי ובשם כל השחקנים. אנחנו מלאים בהכרת תודה כלפי האוהדים שלנו בזמנים לא פשוטים למדינת ישראל. אנחנו עטופים במערכת מקצועית שנותנת לנו את כל הכלים כדי להתרכז בכדורסל ולהיות ממוקדים במטרות שדיברו עליהם פה. בזכות כל המערכת שנבנתה פה, נהיה מרוכזים בלזכות בתארים ולהפוך את העונה הזו לכזו שייזכרו”.

טימור סיפור על חיבור הסגל החדש: “יצא לנו להכיר את כל הסגל, היינו ביחד שלוש פעמים בחו”ל. יש פה הרבה חבר’ה וכל אחד מביא איתו את האישיות שלו והאופי שלו, כל אחד מבין את המטרה הגדולה של הקבוצה. דדאס דיבר איתנו על הקרבה וברור לכולנו שכל אחד יצטרך להקריב משהו העונה כדי לזכות בתארים. התפקיד שלי ושל תומר גינת זה לדאוג מה יזכרו בסוף, לא יזכרו כמה קלעת ואם היית בחמישיית העונה, אלא אם הבאת אליפות ויורוקאפ. זו המטרה שלנו שכולם יזכרו מהעונה הזאת”.

בר טימור וסטפאנוס דדאס (רדאד ג'בארה)בר טימור וסטפאנוס דדאס (רדאד ג'בארה)

הקפטן סיכם את מסיבת העיתונאים בהתייחסות לתפקידו בחדר ההלבשה: “יש לנו קבוצה עמוסה, אולי עמוסה זה מונח שלילי, מלאה בהרבה כישרון ושחקנים. כל אחד יצטרך לתרום על המגרש ומחוצה לו. העבודה שלי כקפטן היא להחזיק את הכל בזמנים קשים, זה עליי כבר שנים וגם השנה אני אעשה את זה”.

עופר ינאי: "רוצים להביא אליפות ראשונה"
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */