יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:34

בטקס מרגש: חולקו המענקים למדליסטים מפאריס

צפו: לא פחות מ-17 מיליון ש"ח חולקו לספורטאים ולספורטאיות שהתכנסו לאירוע מיוחד בווינגייט. שר הספורט: "אנחנו גאים בסכום הזה", דדאון: "ניצחנו"

|
אבי שגיא, ארטיום דולגופיאט, מיקי זוהר וסרגיי וייסבורג (חגי מיכאלי)
אבי שגיא, ארטיום דולגופיאט, מיקי זוהר וסרגיי וייסבורג (חגי מיכאלי)

אחרי ההצלחה האדירה במשחקים האולימפיים והפראלימפיים בפאריס 2024, משרד התרבות והספורט חילק היום (שלישי) כ-17 מיליון שקלים על 17 המדליות, בטקס בו נכח שר התרבות והספורט מיקי זוהר ונערך במכון וינגייט.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר בטקס: “קראתי פעם בראיון עם ספורטאי אולימפי על הרגע שמגיעים לקצה, עוברים את הגבול ואז יש שקט. תחושה של אלופים. אני לוקח איתי את המשפט הזה, להגיע לגבול ומה שמעבר. בשנה הקשה הזו התבוננתי בעם המיוחד שלנו וביכולתנו להתמודד עם הקושי, להילחם כמו אריות וגם לנצח. אתם הספורטאים עשיתם זאת על הצד הטוב ביותר. העליתם דמעות של אושר באזרחי ישראל, איחדתם אותנו ברוח הניצחון”.

זוהר הוסיף: “אנחנו במכון וינגייט. מקום שצריך להתפשט בכל רחבי הארץ, קודם כל לעוטף עזה, ליד שדרות, שם תיבנה שלוחה נוספת בדרום. תהיה גם שלוחה בצפון. בימים כאלה הכי חשוב זה שנהיה עם חזק ומאוחד, שיתמודד ביחד עם כל מה שעובר עלינו. 17 מיליון שקלים הם המענקים הגבוהים ביותר שישראל העניקה לספורטאים ולספורטאיות שלה. אלו כאבי הראש הכי טובים שהיו לי, אנחנו גאים בסכום הזה”.

טקס הענקת המענקים זוכי המדליות האוליפיות

השר סיפר: “אבישג סמברג ריגשה אותי במיוחד, כולנו בכינו איתה כי היא רצתה להקדיש את הניצחון לחטופים שלנו. איזה עוד ספורטאי בעולם ירצה לומר דבר כזה? פיטר פלצ’יק לא חשב על כלום מלבד ריצה למאמנו אורן סמדג’ה, אב שכול טרי, לחבק אותו ולומר לו שאף אחד לא יכול עלינו. גם רז הרשקו באה מהעם המיוחד הזה ובתקופות הכי קשות שלנו היא מקפידה לעודד את מי שניצחה אותה לחייך על הפודיום. יש ייחודיות כזאת? עמי דדאון, איזו שירה של התקווה, פצועי המלחמה צפו בך וראו שיש תקווה. זה עם ישראל, ואתם כולכם, מדליסטים ואלו שלא זכו, אתם אלופי הרוח שלנו - ולכולכם מגיעה מדליה ללא יוצא מן הכלל. סיפקתם לנו משחקים עם רגעי נחת ואני אישית גאה בכם”.

המדינה חילקה מענקים למדליסטים ולמאמניהם בסך של 16,988,945 שקלים בדיוק, כאשר הספורט האולימפי קיבל 8,963,945 שקל והפראלימפי 8,025,00 שקל. מבין הספורטאים, השחיין הפראלימפי עמי דדאון קיבל את המענק הגבוה ביותר בסכום של 1,737,500 שקל על ארבע מדליות. גם אסף יסעור, מורן סמואל ותום ראובני קיבלו 1,000,000 שקל כל אחד.

מדליסטים שזכו במדליות כסף, כמו ארטיום דולגופיאט, ענבר לניר, רז הרשקו ושרון קנטור, קיבלו מענק של 700,000 שקל. מדליסטים שזכו בארד, כמו פיטר פלצ’יק, גיא ששון ומארק מליאר, זכו ב-500,000 שקל כל אחד.

עמי דדאון ומיקי זוהר (חגי מיכאלי)עמי דדאון ומיקי זוהר (חגי מיכאלי)

גם ספורטאים בעלי הישגים קבוצתיים זכו במענקים משותפים. בחתירה פראלימפית הצמד של סלאח שאהין ושחר מילפלדר קיבלו 375,000 שקל בנפרד, כל אחת מחברות נבחרת ההתעמלות האמנותית שחזרה מהמשחקים האולימפיים עם מדליית כסף קיבלה 280,000 שקל, וכל אחת מחברות נבחרת הכדורשער קיבלו 210,000 שקל על ההישג הקבוצתי במשחקים הפראלימפיים.

מקרב המאמנים, מאמן השחייה יעקב ביננסון קיבל 662,695 שקל, מאמן הג’ודו לנשים שני הרשקו 525,000 שקל, מאמן גלישת רוח גל פרידמן 500,000 שקל, מאמן הטאקוונדו יחיעם שרעבי גם זכה ב-500,000 שקל, מאמן ההתעמלות סרגיי וייסבורג קיבל 350,000, מאמן גלישת הרוח שחר צוברי גם זכה ל-350,000 שקל, דימה מרגולין וסרגיי בורקיב קיבלו 296,875, מאמן הג’ודו אורן סמדג’ה קיבל 250,000 שקל, עופרי לנקרי קיבלה גם היא סכום דומה, רז שוהם 240,000 שקל, מאמנות ההתעמלות האמנותית איילת זוסמן ואלה סמפולוב קיבלו 140,000 שקל כל אחת ונטליה סטיפנובה 70,000 שקל.

יו”ר מכון וינגייט, ד”ר יואב הלר, פנה לספורטאים: “אין לכם מושג איזה רוח לחימה הבאתם. צפו בכם אפילו הלוחמים שלנו ברצועת עזה. מדינת ישראל צריכה לשאוף להיות בצמרת העולמית וזה יקרה רק בעבודה קשה, כפי שאתם עשיתם. המכון ישמח לקלוט אליו את הספורט הפראלימפי. כולנו מייחלים לחזרתם של החטופים. עם ישראל חי”.

עמי דדאון ומיקי זוהר (חגי מיכאלי)עמי דדאון ומיקי זוהר (חגי מיכאלי)

גילי לוסטיג, מנכ”ל הוועד האולימפי, אמר: “אני רוצה להודות לשר התרבות והספורט על המענקים הכי גבוהים שחולקו בעולם. אני רוצה לברך את המשלחת הפראלימפית על הופעה מרשימה, הבאתם כבוד ענק לכל מדינת ישראל. הייתה לי הזכות לעמוד בראש משלחת ישראל האולימפית כשהמלחמה בצפון, בדרום ובמזרח נמשכת, והחטופים עדיין בשבי. הספורטאים חיזקו את תחושת הגאווה. יכולנו להיות במשחקים הללו בזכות הלוחמים והלוחמות עם האפוד על גופם והקסדה על ראשם, ועל כך תודתנו. אלו היו המשחקים האולימפיים הטובים ביותר שהיו למדינת ישראל, המשכנו את קפיצת המדרגה מטוקיו 2020 ובריו 2016. שבע מדליות אולימפיות זה מספר דמיוני. דורגנו במקום ה-30 הכללי ואני גאה על כך. כולנו מייחלים לבשורות טובות ולשובם של כל החטופים לביתם”.

משה מוץ מטלון, יו”ר הוועד הפראלימפי, ציין: “אנחנו הגאווה לאלפי חיילים ואזרחים שנפצעו במלחמה. הם ישבו וצפו בנו ממרכזי השיקום או מבתיהם, וכולכם הייתם התקווה שלהם. זכינו ב-17 מדליות, 17 פעם ראו את דגל ישראל, 17 פעם אנשים עמדו והריעו לדגל שלנו. זו הזדמנות להודות גם לחבר’ה הטובים ששמרו עלינו ועשו עבודה שאין כדוגמתה בעולם. אני רוצה לומר תודה לכל מי שסייע לנו. כולנו ביחד יצאנו גדולים. פנינו לפרויקט חדש, ‘מעזה ללוס אנג’לס’ ונביא את הספורטאים הבאים מבתי החולים להצלחה במשחקים הבאים ב-2028”.

מנכ”לית מרכז הפועל, כנרת צדף, אמרה: “אני רוצה לומר תודה לספורטאים ולספורטאיות. במשחקים האולימפיים זכינו ב-7 מדליות, אחר כך הגענו במשחקים הפראלימפיים וזכינו ב-10 מדליות. אתמול הצטמררתי כשראיתי את זה ונזכרתי ב-7 באוקטובר. זה לא סתם ותודה לכולכם על ההישגים, על הנפת הדגל ועל נקודות האור בתקופה לא פשוטה. הוכחתם ששום דבר לא יכול לעצור אתכם. מיקי אתה חבר, השר הכי טוב שהיה אי פעם, ובלי תקציבים אין הצלחה. לא סתם כמות המדליות עלתה פלאים. בלי איגודים ואגודות אין מדליות, ביחד הצלחנו וכולכם ביחד הוכחתם שעם ישראל חי”.

גילי לוסטיג (חגי מיכאלי)גילי לוסטיג (חגי מיכאלי)

מנכ”ל מרכז מכבי, נאור גלילי, הוסיף בטקס: “ב-7 באוקטובר מדינת ישראל חטפה מתקפת טרור אכזרית וברברית, מאז אנו במלחמה קיומית וצודקת מאין כמותה. ברצוני לשלוח תנחומים למשפחות הנופלים, לחבק את הפצועים ולדרוש להחזיר את החטופות והחטופים מיד. הספורט זה הגשר בין העמים, וכל זה קרה כשתפסנו מחסה, כשקברנו את מתנו - והעולם המשיך בשגרתו. עצם החזרה לפעילות זה הניצחון הגדול של כולנו. כולכם זהב. אני מברך את הספורטאים האולימפיים והפראלימפיים. ניצחתם בעצם זה כשהחלטתם שהמגבלה מזמן כבר לא מהווה נטל. השר מיקי זוהר העמיד תקציבים גבוהים וכולי תקווה שבימים הקרובים תושלם כל העברת הכספים לספורט הישראלי. רק אחווה ואחדות תשדר עוצמה לאויבנו”.

כפיר כהן, מנכ”ל משרד התרבות והספורט, שיתף: “איזו חוויה זו הייתה, לצעוק עם עמי דדאון את התקווה. דווקא בתקופה הקשה הזו הוכחתם שאי אפשר לנצח אותנו. החזרתם את התקווה, האחדות והשפיות”.

מאמנת ההתעמלות האמנותית, איילת זוסמן, אמרה: “כל מדליה וכל הישג הוא סיפור בפני עצמו. אני כן יכולה לומר שחלמנו ועבדנו כדי להגיע לרגע הזה ולומר ‘עשינו היסטוריה’. פרצנו את הגבולות עם מדליות הזהב של ארטיום דולגופיאט ולינוי אשרם, אבל רגע הזכייה של נבחרת ההתעמלות האמנותית היה מתוק והגשמת חלום. מעבר לכך, הידיעה שסיפקנו רגע של נחת למדינה - זה היה שווה את הכל. הלוואי ונמשיך להצליח”.

איילת זוסמן ואלה סמופלוב (חגי מיכאלי)איילת זוסמן ואלה סמופלוב (חגי מיכאלי)

האלוף הפראלימפי בשחייה, עמי דדאון, אמר בהתרגשות: “ניצחנו. הצלחנו להראות לכולם שאי אפשר עלינו. אני גאה להיות חלק מהמשלחת הישראלית שהפכה לקונצנזוס בעם כולו. כולי תקווה שהעם יצליח להתעלות על המחלוקות ולחיות ביחד. עם ישראל חי”.

ד"ר יואב הלר (חגי מיכאלי)ד"ר יואב הלר (חגי מיכאלי)
אבישג סמברג (חגי מיכאלי)אבישג סמברג (חגי מיכאלי)
שחר צוברי ושרון קנטור (חגי מיכאלי)שחר צוברי ושרון קנטור (חגי מיכאלי)
תום ראובני (חגי מיכאלי)תום ראובני (חגי מיכאלי)
אסף יסעור (חגי מיכאלי)אסף יסעור (חגי מיכאלי)
דריה אטמנוב (חגי מיכאלי)דריה אטמנוב (חגי מיכאלי)
נטע ריבקין ונבחרת ההתעמלות האמנותית (חגי מיכאלי)נטע ריבקין ונבחרת ההתעמלות האמנותית (חגי מיכאלי)
שחר מילפלדר (חגי מיכאלי)שחר מילפלדר (חגי מיכאלי)
ארטיום דולגופיאט ומורן סמואל (חגי מיכאלי)ארטיום דולגופיאט ומורן סמואל (חגי מיכאלי)
שגיא מוקי (חגי מיכאלי)שגיא מוקי (חגי מיכאלי)
ליהיא רז (חגי מיכאלי)ליהיא רז (חגי מיכאלי)
שי בובר וגל פרידמן (חגי מיכאלי)שי בובר וגל פרידמן (חגי מיכאלי)
שי בובר, תום ראובני, מיקי זוהר וגל פרידמן (חגי מיכאלי)שי בובר, תום ראובני, מיקי זוהר וגל פרידמן (חגי מיכאלי)
שי בובר, שרון קנטור, מיקי זוהר ושחר צוברי (חגי מיכאלי)שי בובר, שרון קנטור, מיקי זוהר ושחר צוברי (חגי מיכאלי)
נבחרת ההתעמלות האמנותית עם המאמנות ומיקי זוהר (חגי מיכאלי)נבחרת ההתעמלות האמנותית עם המאמנות ומיקי זוהר (חגי מיכאלי)
יואב הלר, פיטר פלצ'יק ומיקי זוהר (חגי מיכאלי)יואב הלר, פיטר פלצ'יק ומיקי זוהר (חגי מיכאלי)
אהוד רצאבי, מיקי זוהר, עמי דדאון ויעקב ביננסון (חגי מיכאלי)אהוד רצאבי, מיקי זוהר, עמי דדאון ויעקב ביננסון (חגי מיכאלי)
אהוד רצאבי, מיקי זוהר, אסף יסעור ויחיעם שרעבי (חגי מיכאלי)אהוד רצאבי, מיקי זוהר, אסף יסעור ויחיעם שרעבי (חגי מיכאלי)
מיקי זוהר, אהוד רצאבי, מורן סמואל ודימה מרגולין (חגי מיכאלי)מיקי זוהר, אהוד רצאבי, מורן סמואל ודימה מרגולין (חגי מיכאלי)
מיקי זוהר, אהוד רצאבי, מארק מליאר ויעקב ביננסון (חגי מיכאלי)מיקי זוהר, אהוד רצאבי, מארק מליאר ויעקב ביננסון (חגי מיכאלי)
מיקי זוהר, סלאח שאהין, אהוד רצאבי, שחר מילפלדר ודימה מרגולין (חגי מיכאלי)מיקי זוהר, סלאח שאהין, אהוד רצאבי, שחר מילפלדר ודימה מרגולין (חגי מיכאלי)
נבחרת הכדורשער עם מיקי זוהר (חגי מיכאלי)נבחרת הכדורשער עם מיקי זוהר (חגי מיכאלי)
עמי דדאון (חגי מיכאלי)עמי דדאון (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */