יום חמישי, 19.09.2024 שעה 19:23

וינגייט לא אישר לאיגוד השחייה לקיים תחרויות

האיגוד פנה למכון כדי להזמין את הבריכה הלאומית, אך נתקל בסירוב. גם אליפות ישראל האולימפית לא אושרה. וגם: מנכ"ל איגוד השחייה סיים את תפקידו

|
אנסטסיה גורבנקו (רדאד ג'בארה)
אנסטסיה גורבנקו (רדאד ג'בארה)

מכון וינגייט לא מאפשר לאיגוד השחייה לקיים תחרויות בבריכה הלאומית. עונת התחרויות מתחילה ובאיגוד ביקשו להזמין את הבריכה לתחרויות כמו אליפות ישראל, אך הבקשה סורבה.

ל-ONE נודע כי איגוד השחייה פנה באופן רשמי למכון וינגייט עם לוח התחרויות שקבע לעונת 2024/2025 מתוך כוונה להזמין את הבריכה הלאומית לתחרויות הללו, אך במכון השיבו: "התחרות היחידה שמאושרת היא אליפות ישראל ל-5 ק"מ ב-7.2.2025, כל שאר התחרויות לא מאושרות מאחר ולא ניתן לבטל אמוני נבחרות עבור תחרויות".

התשובה של מכון וינגייט התקבלה בהלם באיגוד השחייה. גורמים בענף תקפו: "איך ייתכן כי המכון הלאומי, זה שהמדינה משקיעה בו מיליונים, לא מעוניין שנקיים תחרויות שחייה? לאן נפנה ואיפה נקיים את אליפות ישראל? זו הבריכה האולימפית התקנית היחידה שיש במדינה".

ממכון וינגייט נמסר: "המכון מתעדף את האימונים המקצועיים של ספורטאי ההישג הישראליים על פני תחרויות ולכן הזמנות לתחרות בבריכה האולימפית הלאומית מאושרות רק במועדים בהם לא מתקיימים אימונים בבריכה. יודגש כי המכון הפסיק בשנה האחרונה את פעילות מועדון המינויים על מנת להגדיל את האפשרות לקיום תחרויות בוינגייט ואנו נאפשר קיום תחרויות בכפוף לתוכנית האימון השנתית".

בתוך כך, יו"ר איגוד השחייה עדי ביכמן נפגשה עם המנכ"ל מיקי גפן והשניים סיכמו על סיום תפקידו. לאחר שנבחרה לתפקיד במינוי קבוע בתום אולימפיאדת פאריס שהביאה איתה ביקורות רבות על תפקוד האיגוד, החליטה ביכמן לעשות שינויים והיא תחפש אדם אחר שינהל את האיגוד בשיעור קומה.

ביכמן: "אני רוצה להודות למיקי שהצליח בתקופה מורכבת מאוד לנהל את האיגוד במסירות והשקעה יוצאת דופן. לאורך כל הדרך שמר מיקי על ערכים, כבוד לכולם וסבלנות אין סופית. בשנה אחת היה צריך להוביל תוך כדי החלפת יו"ר, בחירות לאיגוד, משחקים אולימפיים ועוד. אני בטוחה שמיקי ימשיך לתרום לשחייה הישראלית בכל מקום שיהיה בו עד לסיום תפקידו הרשמי וגם אחריו. בנימה אישית פגשתי אדם ערכי ואדיב, ואני בטוחה שיסייע לכל חבר הנהלה שירצה בכך. אני מודה לו מאוד על עבודתו ותרומתו לאיגוד".

גפן: "נכנסתי לתפקיד בשנה מאתגרת מאוד בצל המלחמה שכללה אליפות עולם שהתקיימה בקטאר, משחקים אולימפיים ועוד. מה שהיה חשוב לי עם כניסתי לתפקיד היה יצירה והטמעה של יציבות, שקיפות, אמינות, ערכים של יושר, יושרה, ניהול תקין, יצירת אמון בין איגוד השחייה לשטח ושיפור התרבות הארגונית. בשנה האחרונה לא חלה מבחינתי התקדמות בנושאים של חזון, אסטרטגיה, מטרות ויעדים לטווחים ארוכים וקצרים וקביעת אחריות וסמכות של ועד מנהל, מנכ"ל וועדות, ולכן סיכמנו שלא אמשיך בתפקידי. אני רוצה להודות לעובדי האיגוד, שעברו אתי את הדרך הזו בשנה האחרונה, וליו"ר היוצא והנכנסת ומאחל לה הצלחה רבה".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */