יום חמישי, 19.09.2024 שעה 19:21

עוד פרק מפואר בסדרה הבלתי נגמרת של רונאלדו

המהפך שהשלים בהצגה מול סקוטלנד הדגיש שגם אחרי הפיאסקו ביורו 2024, הפנומן הפורטוגלי ממש לא מתכוון לעזוב. האם יכבוש את שער האלף שלו במונדיאל?

|
כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)
כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)

ברוכים הבאים לפרק המי-יודע-כמה בסדרה שוברת הקופות על כריסטיאנו רונאלדו. היא נמצאת על המסכים כבר יותר משני עשורים, והסוף לא נראה באופק. התפניות חדות ובלתי צפויות, ואתם מוזמנים לצחוק ולבכות עם הגיבור הראשי. הוא ירגש אתכם, יגרום לכם לאהוב ולשנוא אותו, להעריץ אותו וללעוג לו. הוא יראה לכם את המשמעות המזוקקת ביותר של ווינריות, וגם ידגים כיצד אסור להתמודד עם הפסדים.

גדולי התסריטאים יתקשו להמציא דמות כה מורכבת, למרות שלעתים הוא דווקא נראה ממש פשוט וחד מימדי. אתם עוקבים בשקיקה אחרי העלילה, ולא רוצים שהיא תסתיים אף פעם, וממש בו זמנית גם מתים שהיא תיגמר כבר, כי כמה אפשר?

אתמול היה זה פרק חיובי במיוחד, עם שער ניצחון בדק ה-88. דיוגו ז'וטה לא הספיק להגיע לכדור הרוחב של נונו מנדש, אבל כריסטיאנו חי בשביל הרגעים האלה. הוא יודע להיות בדיוק במקום הנכון, וכל האומה צהלה ביחד איתו כאשר הוא דחק פנימה בקלילות. היה זה שער מספר 132 במדים הלאומיים בהופעתו ה-214. אלה מספרים בלתי נתפסים, כמעט הזויים.

כריסטיאנו רונאלדו חוגג (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו חוגג (רויטרס)

מעולם לא היה בתולדות הכדורגל העולמי שחקן שהגיע ל-200 משחקים. שיא הכיבושים עמד עד לא מכבר על 108. רונאלדו נהנה לשכתב את ההיסטוריה, והוא מתרגש מכל שער כאילו היה הראשון שלו. קשה מאוד לא להזדהות עם השמחה הטהורה שלו, למרות – ואולי בגלל – שהיא מרגישה ילדותית.

הילד הזה כמעט בן 40. נותרו חודשים ספורים עד החגיגה העגולה בפברואר, אבל הוא לא מתכוון לעצור. הספידו אותו כבר מספר פעמים – ובצדק. היו שטענו כי מונדיאל 2022, בו הודח מההרכב וירד מהמגרש בבכי אחרי ההדחה ברבע הגמר בידי מרוקו, צריך להיות אקורד הסיום עבורו בנבחרת, והגיע הזמן לפנות את הבמה לצעירים ממנו. המסקנה הזו הייתה ברורה אף יותר אחרי המפלה הכואבת באליפות אירופה בקיץ האחרון, כי במהלך הטורניר היה ברור כשמש שהנזק ממנו גדול הרבה יותר מהתועלת. 

כריסטיאנו רונאלדו חוגג (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו חוגג (רויטרס)

הוא סיים אותו ללא שער זכות, ופרץ בבכי על המגרש כאשר החמיץ את הפנדל בשמינית הגמר מול סלובניה. הוא היה מרוכז אך ורק בעצמו, וגם הנבחרת הייתה מרוכזת בעיקר בו. כל השאר היה תפאורה, כמו תמיד כאשר רונאלדו נמצא בסביבה. כולם ניצבים בהצגה הפרטית שלו, והוא שם כדי למשוך את מלוא תשומת הלב, לקבל את רוב המחמאות, וגם את רוב הביקורות.

כולם יריעו לו ויקללו אותו. הוא חשב רק על עצמו אחרי כל החטאה, והדמעות היו הזויות, אך מצד שני הוא גם ניגש ראשון לנקודה הלבנה בדו קרב אחרי שהמפגש מול הסלובנים הסתיים בתיקו – ודייק. יש שיגידו כי דרושים עצבים של ברזל לשם כך. יש שיגידו שהוא לא מסוגל לוותר בשום סיטואציה. 

כריסטיאנו רונאלדו ממרר בבכי אחרי החמצת הפנדל מול סלובניה (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו ממרר בבכי אחרי החמצת הפנדל מול סלובניה (רויטרס)

כך או כך, בדו קרב הפנדלים מול צרפת ברבע הגמר פורטוגל הפסידה, וזה היה אמור לכאורה להיות הסוף, אבל אצל רונאלדו המילה הזו לא קיימת. הוא מוכן לדבר על הסוף הזה רק באופן תיאורטי, בעתיד לא ברור כלשהו. הוא לא פרש, ולקראת המשחקים בליגת האומות הכריז נחרצות: "אמשיך כל עוד אני מביא ערך לנבחרת". והרי איך אפשר לחשוב שאין לו ערך? "בעיניי, אני תמיד צריך להיות בהרכב. אני נכס לנבחרת. כאשר אפסיק להיות נכס, אהיה הראשון שיודה בכך. אם אעזוב, אעשה זאת עם מצפון נקי, כי אני יודע מי אני, מה אני יכול לעשות, מה אני עושה ומה אמשיך לעשות", הוא אמר. וכן, יש סתירה לוגית במשפט האחרון. היא מדגימה נהדר את הדרך בה רונאלדו חושב על הפרישה. ליתר דיוק, הוא פשוט לא מסוגל לחשוב עליה במונחים הגיוניים.

אז במקום לרדת מהבמה, הוא בחר לזהור עליה. על האכזבה המרה באליפות אירופה הוא רוצה לפצות בזכייה בליגת האומות. רונאלדו כבר ליקט את הפרס הזה ב-2019, ובאופן כללי התואר לא נתפס כיוקרתי במיוחד, אבל מבחינתו זה לא משנה. זו המשימה הנוכחית שלו למען המולדת, והוא יעשה את המקסימום על מנת להגשים את החלום.

רונאלדו מניף את גביע ליגת ת האומות (רויטרס)רונאלדו מניף את גביע ליגת ת האומות (רויטרס)

ביום חמישי, חודשיים בדיוק אחרי ההדחה מיורו 2024, עלה רונאלדו בהרכב מול קרואטיה וסיים את הבצורת כבר במחצית הראשונה, בדרך לניצחון 1:2. הוא גבר על לוקה מודריץ', עוד אגדה שלא מוכנה לפרוש אף פעם, והחיוך חזר לפניו. היה זה שער מספר 900 בקריירה, וכל העולם שוב דיבר רק עליו. 

מי יהמר על כך שהוא לא יגיע לאלף? בליגה הסעודית אפשר לשמור על קצב הבקעה מהיר יחסית, וככל שיתקרב ליעד הנכסף יתקשה רונאלדו לעצור. אתם באמת חושבים שהוא יתלה את הנעליים עם 956 שערים, למשל? כל עוד יימנע מפציעות, זה יהיה מנוגד לחלוטין לכל מה שהוא מייצג. יש עוד כמעט שנתיים עד המונדיאל הבא, ואפשר לשים הרבה כדורים ברשת עד אז. בשנת 2023 הבקיע רונאלדו 54 שערים בכל המסגרות. אם הממוצע יהיה דומה עד קיץ 2026, הוא עוד עשוי לכבוש את השער ה-1,000 בגביע העולם עצמו. 

כריסטיאנו רונאלדו ולוקה מודריץ' (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו ולוקה מודריץ' (רויטרס)

אז השער ה-901 הובקע כבר אתמול. רונאלדו לא פתח בהרכב הפעם, כי המאמן רוברטו מרטינס סבור כי הוא לא יכול להיות יעיל במשך כל 90 הדקות בשני משחקים שנערכים בהפרש של שלושה ימים בלבד. אז ההעדפה ניתנה לשילובו במחצית השנייה, אליה הגיעה פורטוגל כשהיא בפיגור 1:0 מול סקוטלנד. סקוט מקטומיניי כבש שוב לזכות האורחת, וזה משעשע אם זוכרים כי דיוגו דאלוט הבקיע לשני הכיוונים במפגש מול הקרואטים. לפיכך, רק שחקנים המזוהים עם מנצ'סטר יונייטד כבשו במשחקים של פורטוגל בימים אלה, והתופעה נמשכה כאשר ברונו פרננדש השווה ל-1:1 כשרונאלדו כבר היה על המגרש ונתן הצגה נהדרת.

היה שם הכל. שפת הגוף של כריסטיאנו לא הייתה מושלמת בלשון המעטה, הוא בא בטענות לחבריו על כל מסירה שהלכה לאיבוד, והגיב באמוציונליות מוגזמת כאשר פעולות כלשהן לא צלחו. הוא אפילו חשב לנכון לזעום ולהתווכח עם המערכת שקבעה כי כדור הנגיחה שלו שפגע בעמוד לא עבר את קו השער.

כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)

בהקשר זה לא יכולים להיות חילוקי דעות, אבל רונאלדו מוכן לזעום גם על מכונה תוך כדי המשחק. זה לא הפריע לו להצטיין, וגם לספק מסירה מושלמת בעקב לעברו של ז'ואאו פליקס. זה יכול היה להסתיים בשער מרהיב, אבל שחקן צ'לסי רשם החמצה – כנראה כי אין לו קשר לשדים האדומים.

ואז זה הגיע – וזה הגיע לו. את פתיחת הטורניר המושלמת עם שש נקודות רשאי לזקוף רונאלדו לזכותו, ומבחינתו הפארסה של יורו 2024 שייכת כעת להיסטוריה. הוא נמצא עם הפנים קדימה ומרגיש שהוא הנכס החשוב ביותר של הנבחרת. הוא עוד יספיק לגרום לה המון נזק, וגם להביא לה המון תועלת. הסדרה ממשיכה לפרקים הבאים באוקטובר. 

כריסטיאנו רונאלדו וז'ואאו פליקס חוגגים (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו וז'ואאו פליקס חוגגים (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */