יום חמישי, 19.09.2024 שעה 04:47
לוח תוצאות

"הפועל תמיד תהיה הבית, אבל מרוכז בהירנביין"

הליגיונר ירין שיוביץ (18), שדחה הצעה ממכבי חיפה, ממשיך לעונה שנייה בקבוצה מהולנד: "לא מרגיש בודד, משתדל להיות שגריר של ישראל". וגם: הנבחרת

|
ירין שיוביץ  (באדיבות משפחתו)
ירין שיוביץ (באדיבות משפחתו)

במועדון ההולנדי הירנביין מציינים בסיפוק את השתלבותו המהירה של ירין שיוביץ (18), הקשר האחורי בקבוצה ומרוצים מאוד מהתקדמות המקצועית שעשה במהלך העונה שעברה. במועדון ההולנדי יש גם ציפייה גדולה להמשך התקדמות של שיוביץ גם בעונה הקרובה ומעוניינים בקשר ארוך טווח ועתיד בקבוצה הראשונה. מדובר במועדון שקם ב-20 ביולי 1920 ובמרוצת השנים קטף את תואר הגביע ההולנדי (2009).

לשיוביץ היו גם פניות לשחק העונה בקבוצה מהליגה הלאומית ובקבוצת הנוער של מכבי חיפה, אלא שבחר הוא להמשיך ולהתקדם במועדון מהליגה הראשונה ההולנדית. ירין רשם 25 משחקים מלאים במהלך העונה שחלפה, זאת מתוך 27 בסך הכל. בעברו, שיוביץ היה חלק ממחלקת הנוער של הפועל תל אביב במשך שנים רבות ובאקדמיה של התאחדות לכדורגל. את ירין מלווה לאורך השנים הסוכן אדם קידן בשיתוף פעולה עם סוכן הולנדי.

עונה ראשונה בהולנד מאחוריך. איך אתה מסכם את המעבר מישראל להולנד, להירנביין?
"אחרי שנה שלמה בהולנד ובהירנביין אני מרגיש שהמעבר שיפר אותי מאוד בעיקר מבחינה מקצועית, עושים כאן עבודה טובה ממש ופרטנית עם כל שחקן על יכולות אישיות והבנת משחק, אנחנו עובדים בצורה אינטנסיבית עם צוות אנליסטים צמודים, זה שינה לי את המשחק ב-180 מעלות".

ירין שיוביץ (באדיבות משפחתו)ירין שיוביץ (באדיבות משפחתו)

"חוץ מזה אני גם מרגיש שהתקדמתי במובן האישי, מעבר מדינה זה משהו לא פשוט שחישל אותי וגרם לי להתמודד עם סיטואציות שלא הייתי רגיל להתמודד איתן. אני חד משמעית מסוגל להתמודד עם קשיים טוב יותר מאשר לפני שנה, מרגיש שהתבגרתי מאוד בהתנהלות שלי ושזה מורגש גם על המגרש".

מה למדת על עצמך בשנה הראשונה שלך מעבר לים?
"למדתי על עצמי הרבה, אחד הדברים החשובים שלמדתי, זה שתמיד יש לאן לשאוף ולהתקדם. אני חושב שאחת החוזקות שלי היא שאני אדם ששואף להקשיב וללמוד מהסביבה ומהמעטפת שלי כמה שיותר. אני לומד המון מצוות האימון והמועדון שתומכים בי בשביל שאגיע למקומות שעוד לא הגעתי אליהם, המקצוענות שלהם היא מהרמות הגבוהות ביותר בעולם הכדורגל".

מקצועית, מרגיש שהתפתחת צעד אחד קדימה?
"עשיתי צעד מאוד משמעותי במהלך העונה שעברה, עברתי לעמדת הקשר האחורי ואני חושב שהמועדון עשה איתי עבודה מאוד טובה ודקדקנית על כל היכולות שצריך קשר אחורי כמו טכניקה פיזיות ועוד, ובזכות זה שיפרתי את היכולות שלי ואני מצפה לעשות זאת גם השנה. ההתפתחות שלי היא קודם כל בזכות התנהלות ודרישות המועדון מהשחקנים".

"אני אתן לך דוגמה, כל יום אנחנו עושים שני אימונים, הראשון ב-8:30 בבוקר והשני בצהריים. זה גורם לכך שאני יום שלם במתחם המאוד מושקע של המועדון שיש בו 12 מגרשים שמתוכם 10 מגרשי דשא ברמה גבוה מאוד, וכמובן במתחם עצמו יש לנו בריכה וחדר כושר שבו אני עושה אימוני כוח, אימוני שחרור ופיזיותרפיה בנוסף לשני האימונים שכל יום קבועים בלו"ז".

"ההתפתחות שלי היא בזכות ההתנהלות ודרישות המועדון". ירין שיוביץ (באדיבות משפחתו)"ההתפתחות שלי היא בזכות ההתנהלות ודרישות המועדון". ירין שיוביץ (באדיבות משפחתו)

עונה שנייה במועדון הולנדי, למרות הצעות כאלה ואחרות מישראל. למה דווקא להישאר שם ולא לחזור לארץ?
"קיבלתי באמת לא מעט הצעות מישראל שהחמיאו לי מאוד, אבל אני חושב שלכדורגל ההולנדי יש עקרונות נוספים שיכולים להוסיף לי כשחקן ולשפר אותי במובן המקצועי הרבה. קצב המשחק הגבוה ורמת האגרסיביות במשחק אלה שני עקרונות שמאוד חשובים לשחקן כדורגל ונותנים להם פה דגש עצום. אני חושב שלהתפתח במועדון שדוגל בפיתוח שחקנים צעירים זה בכלל יכול לקדם אותי, לכן בחרתי להישאר בהולנד ובהירנביין בשלב זה".

מדברים איתך מאמנים מישראל, חבר'ה מהפועל תל אביב, שואלים לשלומך ואיך אתה מתאקלם שם?
"אני חושב שבסופו של יום, אין כמו החברים והאנשים מהבית, הפועל תל אביב תמיד תישאר הבית עבורי, אבל כרגע אני מרוכז בהצלחה שלי בהירנביין. מדברים איתי מידי פעם מאמנים שלי מהעבר ומתעניינים בהתקדמות שלי וזה משהו שאני מאוד מעריך".

נבחרת ישראל, יש מעקב אחריך? אתה יודע להגיד לי? שואף להגיע לשם?
"במהלך השנים האחרונות הייתי חלק מהנבחרת לפרקים, כמובן שאחת המטרות שלי היא לייצג את ישראל ואני מקווה שעוקבים אחרי. אני חושב שיש לי מה לתרום לנבחרת, בעיקר בעונה הקרובה שיש מוקדמות יורו. במסגרת המעבר הייתי צריך לקחתי בחשבון את כל היתרונות והחסרונות במהלך, בין היתר גם את העובדה שכשחקן נוער שעובר לקבוצה מחוץ לישראל אני חשוף פחות למאמני הנבחרות, אבל אני חושב שבסופו של דבר זה מהלך משתלם גם לנבחרת וגם ולי כי כך גם אני אוכל להשתפר ולהיות שחקן טוב יותר וגם הנבחרת תוכל לקבל שחקן שלם יותר".

השפה ההולנדית, מתאר לעצמי, הייתה זרה לך עד המעבר שלך. היום אתה דובר אותה באופן שוטף או רק אנגלית עם החבר'ה?
"מיד שהגעתי להירנביין הצמידו לי מורה להולנדית שיעזור לי להתאקלם. זה באמת הקל עליי מאוד והיום אני כבר דובר הולנדית, רוב התקשורת שלי עם השחקנים זה בהולנדית. מעבר לשיעורי ההולנדית אני גם מחזיק ברצף של 450 ימים של לימוד הולנדית ב-Duolingo וזה גם משהו שמאוד עזר לי מבחינת ההתאקלמות עם השפה".

כבר דובר הולנדית. ירין שיוביץ (באדיבות משפחתו)כבר דובר הולנדית. ירין שיוביץ (באדיבות משפחתו)

המרחק מאמא, אבא, אחים, משפחה, חברים... משפיע או שזה קטן עליך?
"המרחק מהמשפחה כולה הוא באמת לא פשוט, רוב הזמן אחד מבני המשפחה נמצא איתי ולפעמים אני נמצא גם לבד. אני חושב שהסיטואציה של המרחק מחשלת אותי וגורמת לי להתמודד עם סיטואציות מאתגרות, במועדון דואגים לי ואני לא מרגיש בודד בכלל. מעבר לכך השחקנים מאוד תומכים בי בחדר ההלבשה בעיקר בתקופה קשה כמו שכולנו נמצאים עכשיו".

"אני אפילו משתדל להיות "שגריר של המדינה" בכך שאני מסביר להם את הסיטואציה האמיתית מעבר לכל ה"פייק ניוז" שמופץ בכל העולם, מדבר איתם על החטופים ובזכות זה הם מאוד תומכים במדינה ובי ועוזרים לי להתמודד עם המרחק מהמשפחה ומהחברים בתקופה קשה הזאת".

אתה בן 18. תרומה למדינה, בוודאי בימים אלה?
"התרומה לצה"ל חשובה לי מאוד, ואין יום שהמחשבות שלי לא בארץ עם החיילים והחטופים. אני מנסה לעשות את ההפרדה ולתרום בדרך שלי. אם בעתיד תהיה לי האפשרות לעשות משהו נוסף עבור המדינה וצה״ל אני אעשה את זה מכל הלב".

סוף העונה הנוכחית, מה אתה מצפה מעצמך?
"אני מצפה לעמוד בכל המטרות שהצבתי לעצמי ביחד עם המועדון בגרף השיפור שלי. בנוסף אני מצפה למקסם את היכולות שלי ומאמין שאני מסוגל לעשות את זה. אחת המטרות שלי היא כמובן לנסות להרשים את הצוות המקצועי במועדון ובראשם המאמן רובין ואן פרסי שאיתו כבר יש לי היכרות, על מנת לקבל בקרוב דקות בבוגרים".

אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */