יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:50

"קבוצות באירופה מעדיפות לא להחתים ישראלים"

גלעד קצב ל-102FM: "יונתן כהן הוא האשם העיקרי בכך שלמאמנים הייתה בעיה איתו". ורמוט: "מה שהנבחרת תעשה יהיה בונוס". התוכנית משודרת ברדיו חיפה

|
אופירה אסייג בתוכנית הספורט של ישראל (מערכת ONE)
אופירה אסייג בתוכנית הספורט של ישראל (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM) ורדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM). בנוסף לתחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר. להאזנה לשידור לחץ כאן

הערב בתוכנית נשוחח על המקרה המזעזע שאירע בטרנר לפני המשחק מול הפועל באר שבע לבני סכנין ועל מעצרי האוהדים שהגיעו בעקבותיו, נתכונן לקראת המשחקים של נבחרת ישראל בליגת האומות מול בלגיה ואיטליה, נדבר על מכבי תל אביב שממשיכה להתחזק בכל הכוח ועל ההחלטה של בני ריינה לגבות מאוהדיה 300 ש”ח לכרטיס למשחק מול מכבי חיפה.

"קבוצות באירופה מעדיפות  לא להחתים ישראלים"

הערב בתוכנית הספורט של ישראל אירחנו את סוכן השחקנים, גלעד קצב.

המצב ידוע לכולם, אנחנו במלחמה ונפגענו בכל פרמטר. כמה נפגע הכדורגלן הישראלי מעצם היותו יהודי או ישראלי, לשחק באירופה?
”אני בטוח שיש קבוצות שפחות מעדיפות להחתים ישראלים. אני לא שואל קבוצה למה. ברגע שקבוצה אומרת שהיא לא רוצה אני לא נכנס לעניין”.

אתה מרגיש שאתה נתקל ביותר קושי?
”אני יכול להתייחס לשחקנים מהקיץ הזה, מנור נשאר באנגליה, אצילי עבר לקפריסין. גם עכשיו יש את העסקה של יונתן כהן, אין פה איזה משהו. אני לא מרגיש את זה”.

“לא נתקלתי, אני חושב שיש כמה מקומות שפחות אוהבים אותנו. צרפת ובלגיה פחות אוהבים אותנו, יהיה קשה יותר להחתים שם שחקנים. ברגע ששחקים מצליחים אבל זה יותר קל, כמו עבדה וטוקלומטי ב-MLS. לא הרגשתי עוינות לא בבתי מלון ולא בטיסות”.

נפגעת כלכלית כסוכן?
”לא”.

למה יונתן כהן עובר לאוסטרליה?
”הוא שחקן מוכשר שבשנתיים האחרונות הסיטואציה שלו במכבי ת”א היא עצובה. הוא שחקן טוב ובחור טוב ואני חושב שהבנו שאנחנו לא צריכים להישאר שם, היו כמה אופציות, ומכבי עזרו לנו מאוד. זו הזדמנות נדרת ליונתן, זה גם חוויה לעבור עם המשפחה לגור באוסטרליה וזה גם מועדון שמשוייך לסיטי, ואם יונתן יגיע לשם ויוכיח את עצמו אז יפתחו לו אופציות במדינות אחרות”.

פה קבוצות לא מתלהבות לקחת אותו.
”בית”ר רצתה אותו ואמרה בוא נחכה קצת”.

אבל גם בבית”ר ובהפועל חיפה לא רצו אותו.
”מהפועל חיפה יש עדיין הצעה, כלכלית היא לא מספיק טובה והרגשנו שאנחנו כן רוצים חו”ל. הפועל חיפה לא מספיק הראתה ליונתן רצון”.

אוסטרליה תעשה לו משהו חדש וטוב?
”אחרי מה שהוא עבר פה זה צ’אנס חדש במועדון גדול. להיות שייך לקבוצת סיטי זו התקדמות גדולה. הוא צריך לשחק וזו השנה הכי חשובה בקריירה שלו. אחרי שנתיים שהוא קרטע במכבי, הוא לא אמור לשחק בספרד או איטליה. הצ’אנס שהוא קיבל הוא מצוין, הם בעניין. יש פה צ’אנס גדול מבחינת חיים ומבחינת התקדמות”.

כולנו מסכימים שיונתן שחקן מוכשר. מאיפה נובעת הגישה של המאמנים שנתפסים עליו? מה הסיפור?
”אולי יונתן לא יאהב את התשובה שלי אבל האשם העיקרי הוא יונתן כהן”. 

למה?
”ההגעה שלו חזרה למכבי ת"א הייתה טובה אבל משהו פה לא הסתדר. ברגע שכמה מאמנים יש איתם בעיה אני חושב שיש כאן בעיה. היום יונתן התבגר, הוא מוכן לקחת את המשפחה שלו רחוק”.

אין חרוץ ומקצוען כמוהו, ועם זאת הוא כזה ילד טוב. 
”גם עכשיו כשהוא ידע שהוא לא בתוכניות הוא התאמן, אני חושב בסוף שהקדנציה השנייה במכבי לא עשתה לו טוב. כדורגל זה דבר כל כך נזיל, הדברים משתנים בשנייה, אפשר לחגוג ואחרי דקה הכל מתפרק".

איפה זה עומד כרגע עם האוסטרלים?
”אנחנו מדברים עם מכבי, זה נראה בסדר אך לא סגור”.

אתה מתכוון לטוס איתו?
”זה חלום שלי להיות באוסטרליה ואני אשמח להיות שם”.

“מה שנעשה במשחקים הקרובים יהיה בונוס”

הערב בתוכנית הספורט של ישראל אירחנו את גילי ורמוט ודיברנו איתו על משחקה הקרוב של נבחרת ישראל תחת רן בן שמעון.

גילי ורמוט (מרטין גוטדאמק)גילי ורמוט (מרטין גוטדאמק)

 

בכורה רשמית של רן בן שמעון בתקופה מאוד רגישה. 
”לקבל את בלגיה ואיטליה זה קשה אבל אולי זה נוח, כי מה שנעשה יהיה בונוס. הוא עושה הפתעות בהרכב, הולך על שלושה בלמים שזה מערך שהוא אוהב. גלזר ודניאל פרץ זה דוידוביץ’ ואוואט של הדור הקודם. גאנדלמן ישחק בעמדת הבלם שהאו בכלל סקורר בבלגיה. עושה ניסיונות, רוצה לראות, אני בטוח ששלושה ימים אחרי יהיו שינויים. אני שמח שמנור חוזר אחרי תקופה קשה ואחרי שחתם בלידס וכבר הספיק לבשל, ולהבדיל מהצד ההגנתי בקישור וההתקפה יש הרבה יותר מגוון ואופציות, יש גם ספסל טוב”.

רן רוצה להראות דברים חדשים, משהו שהוא יביא. השאלה אם גרופר עדיף על רוי רביבו? אני חושב שההרכבים ישתנו במהלך המשחקים גם. אם חלאילי יפתח כחלוץ הוא ילחץ את הבלגים. 
”גם הבחירה של חלאילי כחלוץ זה משהו מפתיע. הוא פתח את העונה באופן לא טוב. הוא בקושי משחק שם, הוא כרכש נוצץ וזה מוזר. רן בן שמעון מתפקד את חלאילי כחלוץ ומשאיר בחוץ את תאי בריבו ודין דוד שבכושר מצוין”.

“ביזוי ההמנון היה טריגר לאוהדי הפועל ב”ש”

הערב בתוכנית הספורט של ישראל אירחנו את עורך דין אייל בן שושן, שמייצג את אוהדי הפועל ב”ש אחרי התקרית האלימה בטוטו טרנר.

מה הטענות כלפי האוהדים?
”זה מחולק, במשחק עצמו נעצרו חמישה אוהדים בתוך טרנר והובאו לבקשת מעצר והארכת מעצר של שמונה ימים על התפרעות, תגרה, תקיפת שוטר וכו’, ניסו לייחס המון דברים שלא היו”.

אם היו פורצים לך לסלון והורסים הכל, היית מבין את המשטרה?
”דין פורץ כדין תוקף? יש אחד שנכנס לדשא. לפי חוק המעצרים, כשאתה עוצר אדם צריך חשד סביר, לשלושה מהם לא היה חשד סביר. תוך 24 שעות הם צריכים לראות שופט, הם באים לבית משפט וזה אירוע לא נעים להם. הם מקבלים בראש וצריכים לקבל, אני מקווה שזה יהיה ככה תמיד”.

“לאחד האריכו מעצר, אפילו שניים. הגשנו ערער לבית המשפט המחוזי, בקיצור בית המשפט שחרר את כל החמישה. היום בבוקר ביצעו גל מעצרים ועצרו עוד 12 מעורבים ע”פ עדויות הפעם. לבסוף כולם, כל ה-17 שוחררו”.

מה הם אומרים להגנתם?
”כל אחד מה שאמרו לו. אני לא יכול להגיד אם יש חשד סביר ולמי יש”.

כולם שוחררו בתחנה?
”הם הובאו לבית המשפט”.

ושם שוחררו?
”כן, יש גם עניין של אחידות ושוויון”.

כל הסיפור נולד מזה שאוהדי בני סכנין ביזו את ההמנון. אם הייתי שחקני ב”ש הייתי יורדת מיד מהמגרש. באו האוהדים, אלו שנעצרו, וכעסו עד כדי מכות וכמעט אסון. אתה מצדיק את זה? לבני סכנין לא מגיע להיות בכדורגל הישראלי אבל מצד שני אסור לקחת את החוק לידיים.
”בוודאי. זה היה טריגר, בטח אחרי השישה נרצחים”.

אבל אי אפשר להצדיק אלימות.
”אני לא מצדיק”.

זה היה מאורגן הפריצה של האוהדים.
”זה לא היה מאורגן. יש דבר שנקרא קשירת קשר. לפני כן לא הייתה בעיה בין הקהלים. הכל קרה בלהט הרגע. זה לא היה מתוכנן, זה לא היה מקלות אלא דגלונים”.

זה נראה כאילו האוהדים דיברו בינם לבין עצמם.
”אני חושב שאחד הלהיט את השני והיה אקט מחאתי וזה התגלגל. עובדה שרבים חזרו אחורה ברגע שראו משטרה”.

איפה זה עומד עכשיו?
”יעלה לתביעה בפרקליטות, אם יהיו ראיות יגישו כתב אישום ואם לא התיק ייסגר”.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */