יום שישי, 20.09.2024 שעה 05:57

ורוניקה גירנקו סיימה שמינית בגמר ה-50 מ' גב

השחיינית, שזכתה בשנה האחרונה בכסף באליפות אירופה, העפילה לגמר פראלימפי ראשון בקריירה בפאריס, אך הגיעה אחרונה כשעצרה את השעון על 1:09.66 דק'

|
ורוניקה גירנקו (קרן איזקסון – הוועד הפראלימפי) (מערכת ONE)
ורוניקה גירנקו (קרן איזקסון – הוועד הפראלימפי) (מערכת ONE)

המשחקים הפראלימפיים, המשיכו הערב (שני) עבור המשלחת שלנו כשורוניקה גירנקו, השחיינית הישראלית שמתחרה ב-50 מטרים גב, העפילה לגמר פראלימפי ראשון בקריירה, אך סיימה אותו במקום השמיני והאחרון עם תוצאה של 1:09.66 דקות. עוד לפני כן, היא העפילה אליו משלב המוקדמות כשסיימה במקום השביעי עם תוצאה של 1:09.44 דקות.

גירנקו עלתה לישראל בגיל שנתיים מסיביר. בגיל חמש נפצעה קשה בתאונת דרכים בסיביר אחרי שנסעה לבקר את סבתה. החלה את השיקום בישראל בבית לווינשטיין אחרי שנותרה משותקת בפלג גופה התחתון ובמקביל החלה במסגרת שחייה הידרותראפית באיל"ן חיפה שם הכירה את המאמן יעקב בנניסון.

היא השתתפה במשחקים הפראלימפיים בריו כבר בגיל 19, שם שחתה בדרגת הנכות S3 והשתתפה במשחה המוקדמות בשני מקצים: 100 מטר חופשי ו-50 מטר גב, אך לא הצליחה להעפיל אל הגמר. בטוקיו כבר השתתפה בארבעה מקצים: 150 מעורב, 100 חופשי ו-50 מטר גב וחזה. בשנת 2023 זכתה במדליית הארד באליפות העולם ובשנת 2024 זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */