יום חמישי, 19.09.2024 שעה 23:47

בליגה משלו: ג'וקוביץ' עשה היסטוריה בארה"ב

אחרי שדיירה פרש ב-6:4, 6:4 ו-2:0 מולו, המדורג 2 בן ה-37 הפך לראשון שמגיע ל-90 ניצחונות בכל אחד מהגראנד סלאמים: "זו פריבילגיה לשחק פה בגילי"

|
נובאק ג'וקוביץ' עם ניק קיריוס (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' עם ניק קיריוס (רויטרס)

נובאק ג’וקוביץ’ כתב הלילה (בין רביעי לחמישי) עוד פרק בספרי ההיסטוריה של הטניס. אמנם זה קרה בגלל פרישה של יריבו, לאסלו דיירה, אבל בכל זאת המדורג שני בעולם כבר היה בדרך לניצחון כשהוביל 4:6, 4:6 ו-0:2 בסיבוב השני של אליפות ארה"ב הפתוחה.

בסוף דיירה נאלץ לפרוש בגלל פציעה, ג’וקוביץ’ עלה לסיבוב השלישי ובכך הפך לטניסאי הראשון בהיסטוריה עם 90 ניצחונות בכל אחד מטורנירי הגראנד סלאמים. זה היה הניצחון ה-90 של הג’וקר הסרבי בפלאשינג מדוז וכמובן שהמספר הזה יכול עוד לגדול בטורניר הנוכחי, שכן כרגע הוא רק בסיבוב השלישי.

אחרי הניצחון מהלילה, ג’וקוביץ’ עומד על 90 ניצחונות באליפות ארה"ב, 97 בווימבלדון, 96 ברולאן גארוס ו-94 באליפות אוסטרליה לאורך הקריירה. למעשה, אין אף טניסאי אחר עם יותר מ-80 ניצחונות בכל המייג’ורים.

על הניצחון עצמו אמר ג’וקוביץ’: “זה לא מה שאנחנו או הקהל רוצים, לראות שחקן פורש. הוא (דיירה) שחקן כל כך טוב, במיוחד בתנאים האלה, המערכה השנייה הייתה צריכה להיות שלו, הגשתי בצורה נוראית והייתי צריך להישען על הבייסליין.

“ברור שאני צריך לשמוח מניצחון, המשחקים הולכים להיות קשים יותר מכאן, אבל אני אהיה בסדר. אמצא את הדרך שלי כמו שעשיתי הרבה פעמים לאורך הקריירה. זו פריבילגיה לשחק פה שוב בגילי" (37).

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */