יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:23
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

הדור החדש: כך הפך פרץ לסקורר של מכבי ת"א

האימונים הייחודיים לשיפור הריכוז והחדות, הסטטיסטיקה שלא מביישת חלוץ והתפקוד כ-10 לכל דבר אצל לאזטיץ': כך הפך הקשר למוציא לפועל של הצהובים

|
דור פרץ חוגג (רדאד ג'בארה)
דור פרץ חוגג (רדאד ג'בארה)

מבט על הכדורגל המודרני מעיד על מגמה שהולכת וצוברת תאוצה; כיום, התלות באספקת מספרים היא לא עניין של חלוצים ושחקני כנף בלבד, כשגם שחקנים בתפקידים נוספים, ובעיקר קשרים, צריכים להשתתף במלאכה. כאשר עושים ‘זום אין’ לתוך הכדורגל הישראלי, נדמה שיש שחקן אחד שלקח את ההתפתחות האבולוציונית של הכדורגל בפן הזה, צעד אחד קדימה, ואנחנו מדברים כמובן על דור פרץ. 

קשרה של מכבי תל אביב רשם בעונה שעברה את עונת השיא שלו; הוא סיים אותה עם 18 שערים בכל המסגרות, כשהוא שני כמובן רק לערן זהבי, עם שורה סטטיסטית שלא מביישת חלוצים בעונה טובה. פרץ מאז ותמיד היה טוב בכניסות מקו שני, שהיא התכונה הבולטת ביותר שלו. השיא הקודם שלו, מעונת 2020/21, עמד על 10 שערים בכל המסגרות ולפחות בפתיחת העונה הנוכחית, כאשר הוא כבר עומד של שלושה שערים בארבעה משחקים, נדמה שהוא רק במגמת עלייה. 

צריך לשים דברים על דיוקם – דור פרץ הוא לא הקשר עם הטכניקה הכי טובה, הדריבל שלו מבוסס יותר על כוח מתפרץ ואתלטיות והוא גם לא השחקן הראשון שיעמיד חלוץ באחד על אחד מול שוער. הניסיון לשחק איתו בעמדה של קשר 6 בנבחרת במשחק הפלייאוף כשל לחלוטין. ובינתיים, במכבי ת”א, בה התחלפו מאמנים כמעט מדי שנה בשנים האחרונות, כל אחד מהם ידע להפיק מפרץ את היכולת להצטרף להתקפה בתזמון מושלם ולספק מספרים שלא רחוקים מחלוצי הקבוצה, ולעתים אפילו מתעלים על חלקם. 

דור פרץ חוגג (האתר הרשמי של מכבי ת"א)דור פרץ חוגג (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

כיאה לכדורגלן שרוצה להשתפר, דור פרץ לא עובד על עצמו רק במסגרת אימוני מכבי ת”א. מאז 2020, הוא החל להתאמן באימונים אישיים אצל רוני כהן, מטפל נוירו-קוגניטיבי באמצעות ספורט בלקויות למידה ובהפרעות קשב וריכוז ADHD, שהקים את ‘Infinity Mind’, מערך אימונים אישיים ייחוד שמטרתו לשפר את הריכוז אצל שחקני כדורגל.

המטרה היא לעזור לשחקן לקבל החלטות מהר יותר, ולראות שני מהלכים קדימה. אגב, פרץ הוא לא הכדורגלן היחיד שמתאמן אצל רוני כהן, גם מתן חוזז, שרן ייני לפני שפרש ובמקרה – גם עומרי גאנדלמן, שמככב בימים אלה בגנט הבלגית ומזכיר מאוד את פרץ בתכונותיו על המגרש כשהוא מצטיין גם כן בהבקעת שערים מעמדת הקשר. 

“אם משווים את השחקן שאני בין השנה לשנים קודמות, רואים שאני משחק הרבה יותר מהר, זה כי אני חושב שהראיה המרחבית שלי השתפרה בגלל האימונים האלה”, סיפר פרץ על האימונים עם כהן לפני כ-3 שנים. “יש לי הרבה יותר זמן, אני מרוויח את העוד שנייה לפני, להביט מה קורה סביבי, לראות את התמונה, וזה גורם לי לשחק הרבה יותר מהר ומדויק, לדעת מה אני הולך לעשות שני מהלכים לפני. אני חושב שזה שיפר אצלי שלושה מרכיבים משמעותיים – קבלת החלטות, ריכוז תוך כדי המשחק לאורך טווח ארוך, ובכלל אני מרגיש הרבה יותר חד”.

דור פרץ חוגג (רדאד ג'בארה)דור פרץ חוגג (רדאד ג'בארה)

אותה עונה במכבי ת”א ב-2020/21, בה היה המנהיג המרכזי של הצהובים שלא הצליחו להשיג את מכבי חיפה במרדף אחרי צלחת האליפות, לקחה אותו לאירופה, כשחתם בוונציה מהסרייה א’. פרץ הגיע לקבוצה חלשה מאוד שחזרה בסיום עונה אחת לסרייה ב’, כשגם הוא לא הצליח להותיר חותם. למרות שפתח במשחקים הראשונים שלו בארץ המגף, הוא גם שיחק לא מעט כקשר אחורי, תפקיד שלא באמת מתאים לו והולם אותו, ובלי קשר, נראה היה לא מוכן, כשהחזרה ארצה למכבי ת”א הייתה בלתי נמנעת. 

הנחיתה בישראל ממש לא הייתה רכה מבחינתו של פרץ. הציפיות היו גדולות, וכיאה לכך, כשלא הכל הלך חלק, הביקורות היו חריפות הרבה יותר. העונה ההיא, תחת ולדימיר איביץ’ ואייטור קראנקה שהחליף אותו במהלכה, הייתה באמת פחות מוצלחת מבחינת פרץ שכבש שלושה שערים והוסיף שלושה בישולים, אלא שבזו שאחריה, תחת רובי קין, הקשר חזר לעצמו ובגדול וקבע את אותו שיא אישי אדיר של 18 גולים.

“זה כמו שבזמנו ערן זהבי עשה את ההסבה להיות משחקן קישור לחלוץ, גם דור פרץ, תוך כדי השנים, נותן הרבה יותר גיחות קדימה ומשמש בזמן התקפה הרבה מאוד כ-10”, מסביר אורן קדוש, פרשן פודקאסט מכבי ת”א ב-ONE. “הוא השחקן שכל הזמן תופס את המקום של ה-10, זה שעושה את הגיחות קדימה. עם העוצמות הפיזיות שלו והאתלטיות שלו ועם המיקום הנכון שלו, זה נותן לו את האפשרות לעשות את המספרים האלה, כי אין עוד שחקן לפניו, וזה גרם למספרים שלו לעלות משמעותית. הוא שחקן שיודע לעבוד, מאז שאני מכיר אותו עוד בגיל נוער, הוא שחקן שעובד קשה, לא מרפה. אם אתה נותן לו את החופשיות, הוא כל הזמן יחפש לצאת קדימה”. 

דור פרץ (חגי מיכאלי)דור פרץ (חגי מיכאלי)

כמעט כמדי שנה, גם העונה מכבי ת”א הביאה מאמן חדש. רובי קין OUT, ז’רקו לאזטיץ’ IN. המערך הוא אותו מערך, אבל הסגנון אצל הסרבי, לפחות בכל הקשור למרכז השדה, שונה. “לאזטיץ’ ממש לוקח את שחקני הקישור שלו קדימה, חוץ מהקשר האחורי, אבל קשרי ה-50-50 שלו עומדים הרבה יותר גבוה” מסביר קדוש. “בעונה שעברה, נגיד כשיוריס ואן אובריים היה מקבל את הכדור מהבלמים, היה לו את האפשרויות לתת את פס קצר יותר, של 15 מטרים נגיד, לגבי קניקובסקי ודור פרץ. היום, הם עומדים מאוד גבוה, שניהם משחקים כמו חלוצים בצדדים של תורג’מן. כשהם כן רוצים להניע את הכדור דרך האמצע, הם עושים את התנועה לאחור, ואז קשה להם להסתובב”.

נדמה שקפיצת המדרגה שפרץ ביצע כשעבר לוונציה הייתה גבוהה מדי. שחקן שמגיע מהכדורגל הישראלי ישירות לסרייה א’, לקבוצה חלשה וחסרת ניסיון בליגה, יתקשה מאוד לבוא לידי ביטוי בעונה אחת. נדמה שאם היה עושה קפיצה מעט מתונה יותר, למועדון גדול וקבוצה יוזמת בליגת ביניים, פרץ יכול היה לטפח קריירה אירופית נאה, יש לו את כל הנתונים הדרושים לזה. 

כעת וככל שחולפים השנים, דור פרץ הופך לדמות מפתח משמעותית יותר ויותר במכבי תל אביב. נדמה שגם הוא הבין שאת המעמד שקנה לעצמו בקריית שלום הוא יתקשה לקבל מעבר לים, ואולי עדיף להיות “ראש לשועלים” מאשר “זנב לאריות”. בליגה שלנו, להגנות אין עדיין תשובה ופתרון לכושר הגופני יוצא הדופן שלו ולעוצמות הפיזיות שמאפשרות לו לעשות דברים שהם הרבה מעבר להגדרת התפקיד שלו, והעונה, כשעושה רושם שערן זהבי כבר לא יהיה החלוץ הראשון, האחריות עליו תגדל עוד יותר. אבל תסמכו על דור, שזה הדבר האחרון שמטריד אותו, ודווקא מה שמאתגר אותו ומוציא ממנו את הגרסה הטובה ביותר שלו. 

דור פרץ (רויטרס)דור פרץ (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */