יום חמישי, 19.09.2024 שעה 23:46

פלצ'יק זכה למתנה מהנשיא: עשה לי צמרמורת

הספורטאים האולימפיים מפאריס הגיעו לקבלת פנים בבית הנשיא, והמדליסט הטרי זכה למחווה מיוחדת: "זה ריגש אותי מאוד. רוצה להמשיך ללוס אנג'לס". צפו

|
פיטר פלצ'יק (אסי ממן)
פיטר פלצ'יק (אסי ממן)

הספורטאים האולימפיים והמדליסטים הטריים מפאריס 2024 הגיעו לבית הנשיא אתמול (שלישי) לקבלת פנים מיוחדת, בסיומה אחד מהם גם קיבל מתנה אישית. הג'ודאי פיטר פלצ'יק זכה למתנה אישית ומיוחדת לרגל הולדת בתו בימים האחרונים מהנשיא יצחק הרצוג ומרעייתו מיכל.

פלצ'יק בראיון אחרי קבלת הפנים בבית הנשיא

במהלך הטקס, יצחק ומיכל הרצוג הפתיעו את הג'ודאי עם מתנה אישית לרגל הולדת הבת, תוך שהצהירו כי החיים יימשכו גם אחרי האסון הנורא של ה-7 באוקטובר ולכן יש לקדש את החיים ולהיבנות מחדש, כפי שעשתה משפחת פלצ'יק שממשיכה להתרחב. השניים אף צירפו למתנה מכתב אישי, בו איחלו לפיטר ודניאל שיזכו להרבה רגעי נחת ושמחה עם המשפחה המורחבת.

"זה אחד מהדברים המרגשים במסע האולימפי הזה", אמר פיטר פלצ'יק ל-ONE בחיוך נבוך אחרי הביקור. "העובדה שהם חשבו על דניאל שלי, אשתי שילדה לפני שבוע, והביאו לנו מתנה אישית. זה ריגש אותי. הם צירפו למתנה מכתב קטן מטעמם וזה משהו שעשה לי צמרמורת. כיף לדעת שנשיא המדינה ורעייתו מחבקים את הספורטאים ועוקבים אחרי כולם. אין כמוהם".

המתנה שפלצ'יק קיבל מהנשיא הרצוג (אסי ממן)המתנה שפלצ'יק קיבל מהנשיא הרצוג (אסי ממן)

הצלחת לעכל את הזכייה במדליית הארד האולימפית?
"אני לא באמת מצליח לעכל את זה, בעיקר כי מיד נכנסתי לטירוף המשפחתי עם הולדת התינוקת חדשה שלנו. במקביל, גם הבנים שלי גולן ורפאל לא ממש מתעניינים במדליה שעבדתי קשה בשבילה, הם רק רוצים שאאכיל אותם בבוקר, אשחק איתם, אשכיב אותם לישון ואקרא להם סיפור - אז בתקופה האחרונה חוויתי הכל מהכל וגיליתי שהעבודה האמיתית היא בבית".

כן, אבל אנשים מברכים אותך ופונים אליך ברחוב. איך הייתה החזרה לארץ אחרי הזכייה במדליה?
"אני שמח לקבל חיבוק חם מאנשים ברחוב בימים האחרונים ואני מודה על זה. עצם זה שהצלחנו לייצג את ישראל בכבוד ואם הצלחנו להרים את המורל בתוקפה לא פשוטה, זה אומר שעשינו את שלנו. המשחקים האולימפיים בפאריס היו מאוד מיוחדים. תוך כדי שרציתי להגשים חלום עם מדליה אולימפית אישית, הרגשתי תחושת שליחות מאוד גדולה בתקופה הכי קשה שידענו מאז קום המדינה. הרבה אנשים אומרים לי 'אתה גיבור, כל הכבוד', אבל אני לא גיבור. הגיבורים האמיתיים הם האנשים שלנו שמחרפים את נפשם ונלחמים למען המדינה בגבולות, וכמובן גם בני משפחותיהם. אני מקדיש את המדליה להם".

דיברת לאחרונה עם מאמן הנבחרת אורן סמדג'ה אחרי שזכיתם במדליה הזו בפאריס?
"כשזכיתי במדליה, היה רגע מזוקק של אושר טהור לצד הרבה מאוד כאב. היו שם כל כך הרבה רגשות שקשה לתאר במילים. הלב שלי יצא אליו. בשנים האחרונות הקרבנו הרבה מחיי המשפחה שלנו למען המטרה הזו, ובמיוחד אחרי מה שקרה במדינה בשנה האחרונה - התפרקנו שם בתחרות. אני ואורן מדברים מידי פעם, אבל אני נותן לו גם את השקט שלו כי הוא צריך את הזמן אחרי כל מה שעבר עליו. מה שבטוח זה שאני שמח שעשינו את זה ביחד".

רגע מצמרר של פלצ'יק ואורן סמדג'ה אחרי הזכייה במדליה (רדאד ג'בארה)רגע מצמרר של פלצ'יק ואורן סמדג'ה אחרי הזכייה במדליה (רדאד ג'בארה)

המדליה שלך מתקלפת וכך גם לספורטאים אחרים במשלחת. תשלח את המדליה לשיפוץ?
"כן, היא מתקלפת, היא מחוספסת והיא מחליפה צבעים, אבל המדליה הזו אולי דווקא מסמלת משהו. היא קצת כמונו הישראלים, מחוספסים, מתקלפים ומשתנים - אבל למרות הכל, היא סמל לגאווה הישראלית והרבה עוצמה, אז אני בסדר עם זה בינתיים. ועדיין, למרות הכל, אני אשמח שיחליפו אותה כבר (צוחק)".

מה יהיה עם הקריירה שלך בעתיד?
"אני צריך את הזמן למשפחה שלי. אני חווה ימים מדהימים עם דניאל והתינוקת החדשה. ברור שאני חושב על המשך הקריירה ואני צריך לקבל החלטה. יש בי עוד המון מה לתת, אני חושב בחיוב להמשיך ללוס אנג'לס 2028 ואני רוצה לשמח את עם ישראל שוב. אני מאמין שבקרוב תצא הבשורה".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */