יום חמישי, 19.09.2024 שעה 19:09

"ריגשתם כל ישראלי וישראלית, אתם גיבורים"

הנשיא הרצוג בירך את המשלחת האולימפית בקבלת פנים: "הייתם הפוגה מרגשת עבור מדינה שלמה בשגרה מתישה". וגם: השאלות של הנשיא למדליסטים האולימפיים

|
נשיא המדינה יצחק הרצוג נואם (אורן בן חקון)
נשיא המדינה יצחק הרצוג נואם (אורן בן חקון)

אחרי משחקים אולימפיים היסטוריים עם כמות שיא של מדליות, הספורטאים המצליחים זכו לקבלת פנים מנשיא המדינה. יצחק הרצוג אירח הבוקר (שלישי) את המשלחת האולימפית שחזרה מאולימפיאדת פאריס עם שבע מדליות אולימפיות במשכנו בירושלים.

לאירוע הגיעו הספורטאים המובילים כמו האלוף האולימפי בגלישת רוח תום ראובני, נבחרת ההתעמלות האמנותית שזכתה במדליית הכסף, המדליסטים בג׳ודו פיטר פלצ’יק, רז הרשקו וענבר לניר, המרתוניסט גירמה אמרה, השחיין מתן רודיטי, רוכב האופניים מיכאל יעקבלב ושחקן הבדימנטון מישה זילברמן.

הנשיא יצחק הרצוג בירך את המשלחת: “אני מסתכל עליכם וזה כזה תענוג לראות אתכם פה. אם תשאלו כל ישראלי וישראלית מה ריגש אותם בחודש האחרון תקבלו תשובה אחת - המשלחת האולימפית. הייתם עבור מדינה שלמה הפוגה מתוקה ומרגשת כל כך בשגרה כואבת ומתישה. אתם גיבורים אמיתיים”.

יעל ארד בנאום בבית הנשיא

הרצוג המשיך: “התייצבתם במלוא הנחישות והמחויבות מתוך ידיעה שיש צורך בבשורות טובות, עם שלל שיאים ומדליות. שמחנו איתכם, צעקנו בהתרגשות מול המסך והתפללנו שתצליחו. בימים בהם מנסים אויבינו מכל עבר להוציא לנו את העיניים ולצערי גם גורמים שונים במדינה שמנסים להוציא זה לזה את העיניים, אתם הבאתם גאווה.

“קורצתם מחומר של אלופים אמיתיים ותודה רבה לכם על שייצגתם אותנו בכבוד. אני רוצה לומר תודה מעומק הלב לספורטאים, המאמנים והמנהלים. אני מאחל הצלחה רבה למשלחת הפראלימפית הנהדרת שלנו שמתחילים להתחרות, ואני בטוח שגם המשלחת הזו תביא הרבה גאווה לאומית כי כולנו גם איתם”.

עוד הוסיף הנשיא: “דיברנו על התקווה לשחרור החטופים בכל שיחה ומפגש לפני אולימפיאדת פאריס. גם היום, ביום שבו אנחנו מארחים אתכם, אנחנו מדגישים את המשימה הלאומית וההומניטרית להשיג את בנותינו ובנינו הביתה במהרה”.

לסיום אמר: “אני חייב לומר - תודה לך אורן סמדג׳ה, על הרוח, הדוגמה האישית והחוסן המופתי שלך. הבאת כוח למשלחת בעצם נוכחותך במשחקים האולימפיים. בנוסף, אבקש לומר תודה מיוחדת לשב״כ ולכל גורמי הביטחון על הליווי ואבטחת המשלחת. ועכשיו, ללוס אנג׳לס 2028”.

מנכ״ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג ציין: “תחושת השליחות הייתה מורגשת יותר מתמיד והעצימה את הגאווה הלאומית במדינת ישראל בימים לא קלים. בתוך מציאות של איומים ביטחוניים ופרובוקציות, כל אחד מהספורטאים במשלחת שלנו ידע לייצג את המדינה על הצד הטוב ביותר ולהביא הישגים מרשימים”.

יו”ר הוועד האולימפי יעל ארד אמרה: “תודה כבוד הנשיא על המילים החמות והמחזקות. יצאנו לפני שישה שבועות נרגשים ומתוחים לקראת אירוע הספורט הגדול בעולם. יצאנו בתחושת שליחות יוצאת דופן בימים קשים של מלחמה כאשר 115 חטופים וחטופות עדיין בעזה, כאשר יהודים בעולם סובלים מאנטישמיות ומצבה הבינלאומי של מדינת ישראל מורכב. הבטחנו להניף את הדגל בגאווה וקיימנו, אבל המציאות עלתה על כל דמיון.

יעל ארד (חגי מיכאלי)יעל ארד (חגי מיכאלי)

“עוצמת הרגשות שהרגשנו במשחקים האולימפיים הייתה גבוהה, עם אלפי אוהדים ביציעים שהניפו את דגלי ישראל ובאו לעודד את הספורטאים שייצגו את מדינת ישראל בהצלחה. רצינו להפוך את תחושת השליחות, אחרי האימה והעצב מאירועי ה-7 באוקטובר, לכוח ולא לשיתוק. החיבוק בו זכינו מכם, אדוני הנשיא, בזמן המשחקים האולימפיים היה מחזק. ישראל הקטנה הפכה לאתגר הכי גדול במשחקים האלה בגלל האיומים והזרקורים שהופנו אליה ולספורטאיה. לא פעם הספורטאים שלנו ירדו ממשטח התחרויות, כמו פיטר פלצ’יק לדוגמה, והתמודדו עם שאלות פוליטיות מורכבות שהם לא צריכים להתמודד איתן. זה גם הזמן להודות לשירותי הביטחון לשב״כ על השותפות והמאמץ האדיר להבטיח שנוכל פשוט להתחרות כמו כל המדינות האחרות. כשמביטים לאחור על השנה הזו, זה מרגיש כמו סרט אימה עם סוף טוב בזכות ספורטאינו. הספורט בישראל עשה קפיצת מדרגה משמעותית בשנים האחרונות.

“יש לנו שבע מדליות אולימפיות שמאחורי כל אחת מהן יש סיפור חיים ענק. אני רוצה גם לציין את מי שלא סיימו עם מדליות, ההפסד אינו נצחי ולא מגדיר אתכם כאנשים. למי ששואפים למדליה - גם זמנכם יגיע, אולי במשחקים האולימפיים הבאים. נביא חזון מעודכן ללוס אנג’לס 2028. אני שולחת איחולי הצלחה למשלחת הפראלימפית שמתחילה להתחרות בפאריס”.

האלוף האולימפי תום ראובני אמר במהלך הטקס: “במהלך 18 הימים שלנו במשחקים האולימפיים הרגשנו תחושה ביתית בזכות דגלי ישראל ביציע וההודעות שקיבלנו מרחוק. אנחנו מדברים בשמם של כל הספורטאים במשלחת שהשקיעו במשך שנים. בראש מורם ניסינו להגיע הכי רחוק שאפשר, עם ערכים של שלום ואהבת המדינה. מעולם לא הרגשנו גאים יותר ללבוש חולצה עליה כתוב ‘ISR’ ודגל ישראל ליד הלב. ידענו שבבית מחכים לשמוע רק חדשות טובות בימים של מציאות מורכבת. בזכות הלוחמים והלוחמות יצאנו לייצג את המדינה והבאנו את ההישגים הללו”.

תום ראובני (ראובן שוורץ)תום ראובני (ראובן שוורץ)

סגנית האלופה האולימפית במשקל של עד 78 ק״ג בג׳ודו, ענבר לניר, הוסיפה: “המפגש עם משפחות החטופים לפני יציאתנו למשחקים, הגביר את המוטיבציה בבמת הספורט הגדולה בעולם. קיווינו להצליח כדי שאולי הם ישמעו אותנו ויקבלו עוד כוח לשרוד את המצב והיה חשוב לנו להשמיע את קולם של כל מי שנפגעו או נפלו במלחמה. לצערנו השכול שלא פסח על ביתינו והגיע למשלחת, לאחר שעומר סמדג׳ה ז״ל נפל בעזה בגיל 25. מתוך אובדן כבד אורן סמדג׳ה נסע לפאריס ואני כל כך שמחה שזה הסתיים במדליה האולימפית של פיטר אותה הוא הקדיש לעומר. הלוואי שנדע ימים שקטים יותר”.

לאחר מכן הנשיא הרצוג שוחח עם הספורטאים וסיפר: “בבית משפחת הרצוג כשיש משחקים אולימפיים אין חיים ואין משפחה. רעייתי התנתקה מהכל והייתה דבוקה למסך. הייתה לנו חוויה אישית בטקס הפתיחה, כי הביאו אותנו למקום יפה ותחת כיפת השמיים התחיל מבול סוחף כך שנרטבנו עד לשד עצמותנו וכל צמרת העולם רק רצתה להימלט מהגשם, אבל כשראינו אתכם על המסך בסירה על נהר הסיין כשיעל ארד בטירוף בגשם, זה היה מדהים. גם השיחה עם תום ראובני הייתה מדהימה כי שאלתי אותו אחרי המדליה ‘מה קורה? איך אתה?’ והוא אמר לי ‘בסדר, כלום׳ שזה באמת היה משהו מדהים”.

רעייתו מיכל העניקה מתנה לפיטר פלצ’יק ואשתו דניאל לרגל הולדת הבת. “החיים ממשיכים ובונים את הדורות הבאים אז זו מתנה קטנה מאיתנו אליכם”, אמרה לו בחיוך מיכל הרצוג.

פיטר פלצ'יק עם מדליית הארד (רדאד ג'בארה)פיטר פלצ'יק עם מדליית הארד (רדאד ג'בארה)

הנשיא פנה למתעמלות האמנותיות ושאל איך הייתה החוויה שלהן, והן ענו: “היו המון תחושות מעורבות. זה היה החלום שלנו, עבדנו קשה בשביל זה. כשחיכינו לציון זה היה מורט עצבים, אבל זה היה רגע כל כך משמח”.

רז הרשקו אמרה לנשיא: “לא ידעתי שאני מעורבת כל כך בעניינים פוליטיים, אחרי תקרית הדגל והמפגש עם הטורקיה. אני שמחה שניצחתי אבל באתי רק לעשות ספורט, לא חשבתי על זה בכלל. לגבי הברזילאית? הפסדתי לה, אבל אגיע מוכנה אליה בלוס אנג’לס 2028״. 

הרצוג פנה למרתוניסט גירמה אמרה ושאל איך הוא הרגיש בתחרות. גירמה אמרה סיפר: “קיבלנו אבטחה חסרת תקדים כאשר מסביב היו הרבה איומים, אבל לשמחתנו הייתה אווירה מדהימה וכיפית. חוויה כזאת לא ראיתי בחיי”.

המרתוניסט לואי תחלואיני שייצג את נבחרת הפליטים, הרי שהוא אריתראי שחי בישראל, גם דיבר בפני הנשיא ושיתף: ״התחלתי בגיל 14 לרוץ, אני מתרגש להיות פה ומודה לוועד האולימפי הישראלי שעוטף אותנו למרות שאני בנבחרת הפליטים. אני חייב לומר תודה לכם”. יעל ארד אמרה: “לראשונה נבחרת הפליטים זכתה במדליה אולימפית. הם עברו דרך לא קלה והם מייצגים הרבה אחרים. הם התחילו את חייהם חסרי זהות, בית ותמיכה. זו השראה אדירה של העוצמה האנושית שלהם ואנחנו גאים בכל הצלחה שלהם כאילו הייתה של מדינת ישראל”. הנשיא הרצוג שמע וציין: “נו, הגיע הזמן לעבוד על האזרחות”.

הרצוג פנה למיכאל יעקבלב ושאל ״איך עקפת את כולם במסלול?”, והרוכב ענה: “אני אוהב מהירויות גבוהות, במקצוע שלנו זה להתחרות 80 קמ״ש. זה כיף״.

מיכאל יעקבלב (רדאד ג'בארה)מיכאל יעקבלב (רדאד ג'בארה)

שחר צוברי אמר לנשיא המדינה: “אשתי סבלה מזה שאני בחו”ל במשך שלוש שנים. אמרתי לה ‘אל תדאגי כי בכל אוגוסט אני בבית’, אז הגעתי לפה עם הילדים. עברנו חוויה מרגשת וזה היה כבוד להיות חלק מהמשלחת”.

יו״ר הוועד האולימפי לשעבר, אורי אפק בן ה-92, הגיע למפגש ודיבר: ״זו הייתה האולימפיאדה הכי גדולה. בכל יום אני הולך לים לעשות ספורט מוקדם בבוקר, כולם דיברו עליכם שם. אמר לי אדם ‘אני ואשתי לא מדברים, את כל המשחקים האולימפיים ראינו בחדרים נפרדים, אבל איך שנבחרת ההתעמלות האמנותית זכתה קפצנו אחד על השנייה׳. אני חייב לומר לכן, עשיתן משהו מדהים”.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */