יום חמישי, 19.09.2024 שעה 20:09

"אני לא קולטת עדיין שאני מדליסטית אולימפית"

מדליסטית הכסף, רז הרשקו, בראיון משותף קורע מצחוק וסוחט דמעות בו זמנית עם אמה, לילך: "פעם קיבלתי 55 בחינוך גופני, אבל היא תמיד הייתה מאחורי"

|
רז הרשקו (מערכת ONE)
רז הרשקו (מערכת ONE)

בכל פעם שרז הרשקו מתחרה, אמה לילך מחזיקה את התמונה של סבתא שלה, רוזליה ז״ל, שהיא קרויה על שמה. זו תמונה שצולמה ברומניה, אחרי שראשי המשפחה ברחו מהנאצים בשואה - וזה תמיד נמצא במחשבות שלהן בכל פעם שהיא עולה על מזרן הג׳ודו. “זו תמונת המזל שלי והיא כבר קרועה קצת, אבל הקמנו משפחה לתפארת וזה הניצחון הגדול שלנו”, הן סיפרו.

ההצלחה של רז הרשקו, עם הזכייה במדליית הכסף באולימפיאדת פאריס 2024, הייתה אחד מרגעי השיא של המשפחה. כעת, פעם ראשונה הג’ודאית ואמה לילך הגיעו לראיון משותף. הפודקאסט האולימפי ב-ONE עם אסי ממן בפרק קורע מצחוק וסוחט דמעות בו זמנית.

הסיפור מאחורי האמירה של רז ליריבה הברזילאית ‘תחייכי’ בטקס המדליות אחרי שהפסידה לה בגמר, הנסיעה להופעה של קולדפליי אחרי צרפת, הכינוי שאמה נתנה לה, התגובות המעליבות שקיבלה על מבנה הגוף שלה גם אחרי אולימפיאדת פאריס ואיך היא מתמודדת איתן, העובדה שהפכה לדמות להערצה עבור ילדים מנודים חברתית והמסר שהיא מעבירה לילדים ובני נוער שחווים קשיים בחייהם, ואיך הבישולים של רז בבית? 

לילך ורז הרשקו (מערכת ONE)לילך ורז הרשקו (מערכת ONE)

רז הרשקו שיתפה: “אני בימים מטורפים. כשאמא אספה אותי משדה התעופה היא אמרה לי ‘את קולטת שאת מדליסטית אולימפית?’ ואמרתי לה ‘לא, אני עוד לא מעכלת’. חודש לפני המשחקים האולימפיים הייתה לי הרגשה שאני הולכת לעשות את זה, היה לי ברור שאהיה בגמר. הרגשתי שהזהב יכול להיות שלי, אבל אני כל כך מאושרת על מדליית הכסף. עכשיו לקחתי חופש ובקרוב אחזור לאימונים, יש לי עוד כמה שיאים שאני יכולה לשבור ומדליות שעוד לא עשיתי”.

לילך שיתפה בחיוך: “ביום של התחרות ישבתי בבית של שני עם גיסתי והאחיינים שלי. זה היה יום מטורף. הגיע כתב בתשע בבוקר ורצה להיכנס, אמרתי לו ‘אין מצב, חמסה חמסה, אנחנו נתנייתים, זה מזל נאחס, מי מגיע עוד לפני הקרב הראשון?’, אתה לא נכנס’. בסוף נתתי לו להיכנס כי לא הייתה לי ברירה, אבל כשהוא הלך שפכתי מלח בכל הבית”. 

רז הרשקו מנשקת את המדליה (רדאד ג'בארה)רז הרשקו מנשקת את המדליה (רדאד ג'בארה)

השתיים דיברו גם על היחסים ביניהן ועם מאמן הנבחרת שני הרשקו שהוא מהטובים ביותר בעולם. אחותו לילך הוסיפה: “אצלנו במשפחה כולם בג׳ודו אבל כשנפגשים מדברים על הכל חוץ מהג׳ודו, זה החוק. שני התחיל עם זה ועכשיו כל האחיינים בג׳ודו. אנחנו תמיד עושות את ההפרדה בין כל מה שאנחנו עושים בג׳ודו לבין האירועים המשפחתיים, זה החוק בינינו״.

רז סיפרה: “כשנחתתי בארץ מפאריס אמרתי לאמא שלי ‘אני עשיתי את המדליה, אבל את הכוכבת האמיתית’. היו לי קשיים בעבר, אבל היא תמיד ליוותה אותי בכל צעד ועודדה אותי. פעם קיבלתי 55 בחינוך גופני, אבל לכל מי שאמר שאני לא מגיעה לבית ספר ושאני לא בסדר, אמא עמדה מאחוריי וענתה להם ׳היא מאושרת ויש לה חלום, בואו נעזור לה’. בהתחלה היו לי הרבה כישלונות, אבל שני היה שם כדי להושיט לי יד בכל פעם והראה לי את הדרך גם כשלא רציתי יותר להמשיך אחרי שהפסדתי בכל תחרות כבר בקרב הראשון”.

רז הרשקו ושני הרשקו (רדאד ג'בארה)רז הרשקו ושני הרשקו (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */