יום חמישי, 19.09.2024 שעה 20:05
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

"אין לי כלום בגב, מרגיש יותר טוב מהשיא שלי"

התקופה במכבי ("הייתי שם הכול"), העונה האחרונה ("לא אגיד שלא נתנו לי צ'אנס"), הפציעה ("עברה כבר לפני שלוש שנים") והבחירה בטבריה: טננבאום מדבר

|
דניאל טננבאום (חגי מיכאלי)
דניאל טננבאום (חגי מיכאלי)

דניאל טננבאום סיים בקיץ האחרון קדנציה לא קצרה במכבי תל אביב, שהשתרעה על פני שמונה עונות, במהלכן עבר כמעט הכול. הוא החל את דרכו כשוער שלישי, מצא את עצמו מתקדם לעמדת השוער השני ובשיאו אף לוקח את אפודת השוער במקומו של אנדראס יאניוטיס, בדרך לשבירת שיא הדקות ללא ספיגה.

הישראלי-ברזילאי עבר כמעט הכול, כשהעונה האחרונה במהלכה חזר לצהוב בתום קיץ בו היה נראה של ימשיך, הייתה אולי הפחות טובה. הוא מיעט לקבל קרדיט, למרות שלא נפל מצמד השוערים הנוסף אורלנדו מוסקרה ורועי משפתי ועדיין, טננבאום הוא לא מהמתלוננים. לא תשמעו ממנו אף ביקורת על הצהובים, אלא רק הערכה. אולי הוא שונה בנוף, אך בדרכו החיובית הוא מדבר תמיד בצורה אופטימית ורוצה לזכור את התקופה בקריית שלום כזיכרון חיובי, למרות הסיומת שאולי נראתה חמוצה יותר.

כעת, הוא יוצא לדרך חדשה וכבר מחר (שבת) ב-20:00 יעמוד בשער של עירוני טבריה, העולה החדשה לליגת העל, במשחק הפתיחה מול מכבי חיפה, היריבה הישירה של קבוצתו הקודמת על האליפות בשנים האחרונות. רגע לפני הוא התפנה להעניק ראיון מיוחד ל-ONE לרגל פתיחת העונה בו סיכם את הקדנציה בצהוב, דיבר על הפציעה שניסו להדביק לו, האמונה שיחזור לטופ ואיך הוא מתייחס לסיום דרכו במועדון בו שיחק לא פחות משמונה עונות.

דניאל טננבאום (חגי מיכאלי)דניאל טננבאום (חגי מיכאלי)

"הייתי בברזיל עם המשפחה שלי. לא הייתי נעול על להישאר בישראל, אבל הייתה לי את ההזדמנות לחתום בטבריה, לחזור לעניינים ולחזור לשחק בליגת העל. בקבוצה שיכולה לעשות משהו יפה וחדש בליגה ואהבתי את האתגר", פותח טננבאום את דבריו.

מה עוד היה בקנה?
"היו כמה הצעות גם מישראל וגם מחו"ל, אבל העדפתי להישאר בארץ. טבריה זו אמנם קבוצה חדשה בליגה, אבל קבוצה עם איזשהו חזון למשהו גדול. הם רוצים להישאר כמה שנים טובות בליגה ואהבתי את זה".

מה המטרות?
"קודם כל עשינו מחנה אימונים טוב, יש בסיס טוב מהשנה שעברה ואלירן חודדה (המאמן) נמצא פה כמה שנים ומכיר את השחקנים. אני מרגיש שזו יכולה להיות שנה טובה עבור טבריה. אנחנו נחשוב ממשחק למשחק וננסה להגיע הכי רחוק שאנחנו יכולים. המועדון הזה לא היה בליגת העל מלא זמן ונרצה לתקוע יתד".

דניאל טננבאום (חגי מיכאלי)דניאל טננבאום (חגי מיכאלי)

אתה יודע, לשחק שמונה עונות במכבי ת"א הגדולה ואז לעבור לטבריה השקטה יותר. זה יכול להיות קצת מאתגר
"אני לא יודע אם זה טוב או לא, אבל זה שונה לגמרי. גם התנאים, גם האנשים, גם הסביבה וגם הלחץ. זה עוד עולם נגיד ככה. אנחנו יודעים את פערי הרמות בין המועדונים, במכבי ת"א אתה כל הזמן מתמודד על התארים ונמצא בטופ וטבריה הגיעה רק עכשיו לליגת העל ותצטרך למצוא את המקום שלה".

כמה התקופה האחרונה במכבי עשתה אותך רעב להוכיח? כי נשכחת קצת…
"זה הכדורגל ואם אתה לא משחק אז יש מישהו שמחליף אותך ושוכחים מה עשית. אבל כן, אני מאוד רעב ורוצה לשחק בכל משחק ובכל דקה. אני רוצה לחזור לעצמי. להוכיח? אני לא מרגיש ככה. אני מרגיש שאני צריך להיות מי שאני, כי אני בטוח שאם אעשה את מה שאני יודע לעשות, הדברים ילכו לכיוון שלי שוב".

עברת שנה לא פשוטה, כמה זה היה קשה?
"קודם כל יש לי בסיס טוב מאוד בבית עם החברה, המשפחה והחברים שעוזרים לי מנטלית. אני כן יכול להגיד לך שלא התאמנתי כמו שהתאמנתי בעונה האחרונה בכל החיים שלי. אני מרגיש מאוד טוב גם מנטלית וגם פיזית".

דניאל טננבאום (רדאד ג'בארה)דניאל טננבאום (רדאד ג'בארה)

הרמת להנחתה, אתה יודע מה דיברו על הפציעה שלך.
"אין לי כלום בגב. זה משהו שהיה לי לפני שלוש שנים, מה שהוציא אותי מההרכב ב-2021 כשדניאל פרץ התחיל לשחק. הייתי הרבה זמן בחוץ, משהו כמו ארבעה חודשים ואז כשחזרתי, שוב חזרו לי הכאבים. אחרי זה, הייתי כשיר לחלוטין וכך גם היום. כל שחקן יכול מחר לשבור משהו, אבל זה קורה לכולם ולא קשור לפציעה שלי בגב או משהו כזה".

מה באמת היה לך?
"היו לי יבלות בשני מקומות בגב. לא עשיתי ניתוח או משהו, זה פשוט עבר. באותה התקופה, זה כאב יותר כי זה הקרין לרגל והפסדתי מלא מכוח הרגליים שלי. בסוף אתה עובר שיקום וזה לא פשוט, אבל עברתי את זה וזה היה לפני שלוש שנים".

זה מעצבן שאומרים עליך ‘פציע’ כשאתה שלוש שנים כבר בריא? לא התחשק לך להשתיק את כולם?
"זה לא מעצבן אותי, כי אני לא מסתכל על מה אומרים או לא. מי שאיתי ביום יום רואה שאני לא פצוע וגם הרופא של הקבוצה אומר את זה. הקהל לא רואה אותי ביום יום כי אני לא משחק, אז יכולים להגיד מה שהם רוצים. זה לא משנה לי. היום אני בריא ב-200%, אני אפילו מרגיש יותר טוב מתקופת השיא שלי. אני מרגיש יותר מנוסה, מבין את המשחק יותר טוב".

דניאל טננבאום (רדאד ג'בארה)דניאל טננבאום (רדאד ג'בארה)

זו תהיה השנה שלך?
"זה מה שאני רוצה".

אפשר לחלק את הישיבה שלך על הספסל במכבי לשתי תקופות. בפעם הראשונה זה היה מתקבל כי באת כשוער צעיר ועכשיו, כבר היית שוער מוכח שבכל זאת לא זכה לקרדיט
"במכבי הייתי הכול. שוער רביעי, שוער שלישי, שוער שני ושוער ראשון. תמיד רציתי לשחק, מהרגע שהגעתי בגיל 21 ועד השנה האחרונה. אבל זה שונה קצת באמת. כשלא מכירים אותך, אתה אומר נו מילא. אבל כשמכירים אותך ויודעים את הפוטנציאל שלך זה משהו אחר. יכולים להגיד הוא יכול לעזור לנו ויש את ההרגשה הזאת באוויר.

"אולי יכולתי לעזור ולא באמת שיחקתי, אבל לא אגיד שלא נתנו לי צ'אנס, אני לא אוהב להגיד את זה. קרו כל מיני דברים שהם הרבה מעבר ללא נתנו לי. זה מאוד קל ליפול על זה, אבל אני לא אוהב את זה. זה הכדורגל, אני נותן את ה-100% שלי ובסוף זו בחירה של המאמן".

דניאל טננבאום (שחר גרוס)דניאל טננבאום (שחר גרוס)

הכי קל להאשים את המאמן, אבל אתה מציג פה זווית אחרת.
"כי אני רואה גם את נקודת המבט של המאמן. למה שמאמן ישים שוער שלא שיחק שנתיים בשער? כי הוא חמוד? זה לא עובד ככה. לא נפתח לי המקום ונכנסתי לשער ואז לא יצאתי, כמו שקרה לי אז כשנכנסתי במקום יאניוטיס".

התמודדת השנה עם שני שוערים שלא מאוד עדיפים עליך.
"אבל אלו שני שוערים שבשנתיים האחרונות שיחקו. אני לא שיחקתי יותר משלושה משחקים בעונה בשנתיים שלפני כן. אז אני מבין את רובי (קין), למה שהוא ישים בשער שוער שלא משחק הרבה זמן? גם אם הייתי הכי טוב באימונים ובאמת אני יכול להעיד שנתתי אימונים טובים, זה לא עובד ככה. אני יכול לרצות לשחק בכל משחק, אבל זה תלוי גם בדברים אחרים".

ניסית לדבר איתו? או אתה לא מאלה?
"פחות. אני גם לא מהשחקנים שאם לא ילך לי או שלא אשחק, אדפוק מכה בשולחן. אני מראה לו באימונים שאני צריך לשחק וככה צריך להתנהל".

רובי קין (ראובן שוורץ)רובי קין (ראובן שוורץ)

לא מעט אוהדי מכבי ת"א אמרו לי שהם לא הבינו למה חזרת בכלל לעונה האחרונה. הרי בתחילת הקיץ הקודם הכיוון היה לעזוב ופתאום חזרת, זו לא הייתה טעות?
"מכבי לא באמת הודיעה לי על פרידה. פשוט לא היה בין הצדדים הסכם לעוד עונה וזה גם תלוי בשני צדדים. יכול היה להיות מצב גם שהם היו רוצים אותי ואני הייתי מסרב. אני לא ממש זוכר מה היה, אבל בשורה התחתונה רציתי לשחק יותר וחשבתי שזה יקרה במכבי, אבל זה לא קרה בסופו של דבר.

"אין לי תשובה למה בכל זאת חזרתי. לא ראיתי שזה הולך למקום הזה. לא הבטיחו לי כלום, אבל חשבתי שיהיו לי יותר הזדמנויות. אני לא מתחרט על כלום ועל שחזרתי לעוד עונה. אני חושב שזו הייתה שנה עם מלא אתגרים חדשים בשבילי ולמדתי המון, גם משוערים אחרים, גם מהמאמן וגם ממאמן השוערים".

אמרת קודם שאתה לא מאלה שידפקו על השולחן. אז איך מתמודדים בשנה כזאת?
"כמו שאמרתי לך, זה עצוב כי אתה רוצה לשחק אבל הסתכלתי קדימה. ניסיתי להיות אופטימי, להאמין שיום אחד תגיע ההזדמנות ושאני צריך להיות מוכן. אין בי כעס, למה שאכעס על משהו? היה לי מאוד כיף במכבי. נהניתי במשך שמונה שנים מכל רגע, זה היה כמו בית. הכרתי אנשים מדהימים וחברים טובים, אני רק רוצה שהם יצליחו".

דניאל טננבאום (חגי מיכאלי)דניאל טננבאום (חגי מיכאלי)

המשחק האחרון שלך היה מול מכבי פ"ת וזה לא היה משחק גדול שלך. זה מבאס אותך שככה התנהלה ההופעה האחרונה שלך במכבי?
"לא. אני לא חושב ככה כי עשיתי את מה שיכולתי לעשות באותו הרגע. נתתי את ההכי טוב שלי וזה מה שיצא. מה אני יכול לעשות? אני לא מתחרט על מה שעשיתי, אני ניסיתי ולא יצא כמו שרציתי".

השנה הזאת עשתה סיום חמוץ לפרק עם מכבי?
"אני לא חושב".

היית סיפור סינדרלה והפכת לשוער הטוב בארץ בתקופה מסוימת. אתה מצליח להבין מה השתבש בשנים האחרונות?
"לא יוצא לי לחשוב על זה יותר מדי. אני לא מסתכל כ"כ אחורה וקדימה. זו ההזדמנות שיש לי ואני לוקח אותה בשתי ידיים. אני לא חושב יותר מדי מה היה לפני כמה שנים או מה יהיה עוד כמה שנים. אני לא מאלה שיגידו איזה באסה או איזה כיף".

מאיפה אתה מסביר את האופטימיות שלך?
"מאיך שגדלתי ואיך שלימדו אותי להיות".

דניאל טננבאום חוגג (רדאד ג'בארה)דניאל טננבאום חוגג (רדאד ג'בארה)

מכבי עברה מהפכה גדולה בקיץ. אנריק סבוריט היה החבר הכי טוב שלך במכבי, הופתעת מהעזיבה?
"מצד אחד כן ומצד אחד לא. אבל אני לא זה שאדבר עליו, אני פשוט שמח בשבילו".

תגיד, זה שלבשת מדים והתגייסת, זה משהו שעוזר לך יותר להזדהות היום עם המצב כאזרח ישראלי?
"ברור. אהבתי מאוד לעשות צבא. איך לא לקחו אותי למילואים? יש לי תפקיד מסווג (צוחק). אני מרגיש שעשיתי את מה שהיית צריך לעשות".

המשפחה שלך מפחדת?
"לאנשים שלא גרים פה יותר קשה מאשר אלה שנמצאים פה. אתן לך דוגמה: אבא שלי היה פה לפני כמה זמן ואמר שפה לא מרגישים את מה שמרגישים מחו"ל. בחו"ל אתה רק מקבל ידיעות על טילים. פה אתה לא באמת מרגיש אווירת מלחמה. הרי לפני כמה ימים, נפל טיל בים בתל אביב לא הרגשתי. לעומת זאת, מחו"ל שלחו לי מלא הודעות. מי שלא פה לא מבין את המצב".

דניאל טננבאום (רדאד ג'בארה)דניאל טננבאום (רדאד ג'בארה)

אתה לא מפחד?
"אני לא מפחד, ממה יש לפחד. אתה מפחד? אני שמונה שנים פה ומרגיש חצי ישראלי. בברזיל גם יש בעיות אחרות שמלחיצות. לכל העולם יש בעיות שצריך להתמודד איתן".

אי אפשר שלא לשאול על דניאל פרץ שהתאמנת איתו. איך אתה רואה את ההתקדמות שלו?
"אני רואה אותו בטופ. אני מכיר אותו אישית ואני יודע כמה מקצוען הוא ואיך הוא רוצה להגשים את החלומות שלו. הוא מספיק טוב להיות בבאיירן מינכן, זה פשוט תהליך שלוקח זמן והוא צריך ללמוד בתהליך הזה מהטובים ביותר כמו מנואל נוייר. אנחנו עדיין בקשר, מדברים פעם בכמה שבועות".

מה יזכרו ממך במכבי?
"אני חושב שקודם כל את האישיות שלי, את העובדה שנתתי את ההכי טוב שלי בכל אימון ובכל משחק כדי לעזור לאחרים ולקבוצה. לא רק במגרש, אלא גם מחוצה לו. וגם אפשר לזכור ימים טובים שלי בשער".

דניאל טננבאום (האתר הרשמי של מכבי ת"א)דניאל טננבאום (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

מה המטרה שלך לעונה הזאת?
"לחזור לעניינים. לשחק, לחזור להיות טוב, להרגיש את המגרש ואת הקהל. לחזור לגדולות? אני לא חושב יותר מדי קדימה, אלא חושב על השנה הזאת. לפני שהתחלנו את הראיון, הצלם שלך שאל אותי לכמה זמן חתמתי ואמרתי לו שלשנה, אז הוא שאל למה לא ליותר ועניתי לו שאני רק רוצה לחזור לעניינים בשנה הזאת ואז נראה מה יקרה".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */