יום חמישי, 19.09.2024 שעה 04:35
ליגת העל 24-25
91-63מכבי ת"א1
72-83מכבי חיפה2
76-93מכבי בני ריינה3
63-53בית"ר ירושלים4
43-53הפועל חיפה5
46-63מ.ס אשדוד6
32-43בני סכנין7
33-33עירוני ק"ש8
35-13מכבי פ"ת9
36-13עירוני טבריה10
21-13הפועל ב"ש11
22-13הפועל חדרה12
17-23הפועל ירושלים13
08-33מכבי נתניה14
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 21/09, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • עירוני טבריה
  • שבת, 21/09, 19:30
  • בני סכנין
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 21/09, 20:00
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 21/09, 20:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 21/09, 20:30
  • הפועל חדרה
  • מ.ס אשדוד
  • ראשון, 22/09, 20:15
  • מכבי ת"א
  • מכבי חיפה
  • שני, 23/09, 20:30
  • בית"ר ירושלים

אבו עביד: מקווה שסכנין תהיה מקפצה לאירופה

הבלם פותח עונה בראיון ל-ONE: "כיאל הסיבה שהגעתי, דראפיץ' מהמאמנים הטובים שהיו לי". וגם: הפרידה מב"ש, השיפוט מול הקטנות, סבע ומאבק האליפות

|
איאד אבו עביד (עמרי שטיין)
איאד אבו עביד (עמרי שטיין)

בני סכנין רוצה מאוד לשחזר את ההישג של העונה הקודמת בה סיימה בפלייאוף העליון ולשם כך צירפה את אחד השחקנים היותר בולטים בכדורגל הישראלי הבלם איאד אבו עביד, שבשלוש השנים האחרונות היה אחד מהעוגנים בהפועל באר שבע ועוד קודם לכן שיחק במועדונים גדולים דוגמת מכבי חיפה והפועל תל אביב.

אבו עביד למעשה מחליף במרכז ההגנה את חסן חילו שעזב ליפן ונראה שההתאקלמות שלו עד כה עברה בצורה חלקה ויש בה כדי להשפיע לטובה על הקבוצה ובעיקר על השחקנים הצעירים שבחבורה. בראיון פתיחת העונה הוא מספר על הסיבות שהביאו אותו לסכנין, המטרות והחלום האירופי שטרם נגנז, כולל חזרה אפשרית לנבחרת ישראל.

מה גורמת לך העובדה שאתה אחד המשתכרים הבכירים בסכנין?
”אני יודע שסכנין השקיעה הרבה כסף להביא אותי. זה בהחלט מעורר גאווה וגורם להרגיש טוב, אבל העניין הכלכלי פחות עניין אותי. לי היה חשוב להגיע לפרויקט שנבנה בסכנין יחד עם סלובודן דראפיץ’ ובירם כיאל, שנעשה עונה טובה עם כדורגל חיובי זה יותר חשוב לי”.

סלובודן דראפיץ' ובירם כיאל (חג'אג' רחאל)סלובודן דראפיץ' ובירם כיאל (חג'אג' רחאל)

בשנים האחרונות היית במאבק האליפות וסכנין לא תהיה שם.
”הייתי שלוש שנים בב”ש שם יש ציפיות שונות לגמרי ושם נלחמים על הקצפת. בחרתי בסכנין ממספר סיבות, קודם בגלל הפרויקט שנבנה שם ודבר שני הגיע הזמן שאתרום לחברה הערבית מהניסיון שלי בקבוצה של המגזר. ברור לי שמבחינת הקהלים זה שונה ובב”ש ובחיפה יש קהל גדול מאוד, אבל אני בטוח שאם תהיה קבוצה שתשחק כדורגל חיובי הקהל של סכנין יגיע. הקהל של סכנין תומך ומחבק. אם נעשה תוצאות טובות זה ידחוף את הקהל להגיע יותר למגרשים”.

המעבר לפחות עד לינואר לאצטדיון בעכו לא ממש אמור לעזור.
”אני חושב שזו בעיה מסוימת שאנחנו לא משחקים בדוחא כי אני יכול להעיד שכשהייתי מגיע לשחק בדוחא כיריב זה היה אחד המגרשים הכי קשים לשחק בו. זה קצת מבאס אבל זו המציאות”.

היית שחקן נבחרת לגיטימי וכבר לא רואים אותך שם, יש ציפיות לחזור?
”חד משמעית, אני שואף לחזור לנבחרת ישראל. זה כבוד לשחק בנבחרת ואני חושב שדרך סכנין תהיה לי אופציה טובה. אני עובד קשה מאוד כדי לתת יכולת טובה ואני מאמין שדרך סכנין ניתן לעשות זאת מה עוד שכיאל היה בדיוק באותה סיטואציה כאשר חזר מברייטון לארץ, שיחק בסכנין והיה חלק מהנבחרת. אני עובד קשה מאוד כדי לחזור לנבחרת”.

איאד אבו עביר בנבחרת ישראל (רויטרס)איאד אבו עביר בנבחרת ישראל (רויטרס)

מה אתה מביא איתך לסכנין?
”אני חושב שאני מביא איתי המון ניסיון מהקריירה, כמובן שמעבר לזה חשוב לכוון את השחקנים הצעירים שמשחקים לידי ולהביא מהרעב שלי לקבוצה. אני יכול להדריך ולכוון, אני מודע לציפיות שיש ממני ואני משוכנע שאעמוד בהם”.

הסגל הנוכחי יספיק לפלייאוף העליון?
”אני חושב שהצוות המקצועי וההנהלה יודעים שאנחנו צריכים עוד להתחזק במספר עמדות. הסגל עוד לא מוכן, אבל אני מלא אמונה באנשי מקצוע דוגמת דראפיץ’ וכיאל. אימנו אותי לא מעט מאמנים במהלך הקריירה ואני חושב שדראפיץ’ אחד הטובים שאימנו אותי. הקצב והדישות שלו באימון מאוד גבוהות, הוא לא מתפשר ושואף לשחק כדורגל בכל מגרש עם כלים שאינם מהשורה הראשונה, מה עוד שהוא אוהב לפתח ולתת במה לשחקנים צעירים”.

מה אתה אומר על היו”ר מוחמד אבו יונס שמאוד דומיננטי.
”אני חושב שכולם רואים עד כמה אבו יונס מעורב ונותן מכיסו לא מעט כסף כדי שהקבוצה תצליח. כל שנה זה קורה, הוא חי ונושם את הקבוצה ואני בטוח שהשילוב בינו לצוות המקצועי הוא טוב. אבו יונס דעתן ובעל המאה וזה בסדר גמור שמי שמשלם כל כך הרבה כסף דורש בצדק הצלחה”.

מוחמד אבו יונס (עמרי שטיין)מוחמד אבו יונס (עמרי שטיין)

כעסתם מאוד על השיפוט של אוראל גרינפלד מול מכבי תל אביב, אתה מרגיש את ההבדל ביחס לקטנות מצד השופטים?
”אני מרגיש את ההבדל, הרגשתי את זה בעבר כאשר הייתי בקבוצות גדולות. אני מבין את תחושת התסכול, רואים לאן כל השריקות הקטנות הולכות ומשנות את המומנטום של המשחק, אבל לי אין ממש מה לעשות עם זה. זה נושא של איגוד השופטים אני לא צד בעניין”.

איך זה לעבוד תחת כיאל?
”אני חושב שההשפעה של בירם על המועדון כבר מורגשת בכל המישורים. עצם העובדה שבירם דיבר איתי הייתה אחת הסיבות שהגעתי לסכנין. בירם ודראפיץ’ דיברו איתי כל כך הרבה, הוא מביא מהניסיון שלו וההתנהלות מהעבר שלו באנגליה וזה כולל תזונאי, מערך סקאוט ברמה גבוה, אנליסטים, תוספי מזון ואנרגיה, דברים שלא היו בסכנין פעם”.

אתה חתום לשלוש שנים, הוספת מענק לפלייאוף או אירופה?
”אני לא ממש אוהב להיכנס לפרטי החוזה אבל בכל מקרה עד שהסגל לא יושלם קשה לדבר על מטרות. כמובן שאנחנו שואפים להגיע למקום בפלייאוף העליון אבל על זה נצהיר בזמן הנכון. אני מאמין שאחרי שנתחזק עם האוכל יבוא התיאבון”.

איאד אבו עביד (עמרי שטיין)איאד אבו עביד (עמרי שטיין)

קצת מוזר שבב”ש לא נלחמו עליך שתישאר אחרי שלוש שנים טובות.
”היו לי שלוש שנים נהדרות בב”ש ועשינו את המקסימום, אני מאחל רק טוב לב”ש. הקשר שלי עם אלונה ברקת עד היום ממש טוב, היא נתנה לי להרגיש כמו בבית, עזרה לי ולמשפחה ובאמת שיש לי רק מילים טובות. בכדורגל לא סוגרים דלתות. הם לא היו יכולים להחזיק אותי מבחינה כלכלית וזה בסדר, יש להם קבוצה טובה, במיוחד בטוטו טרנר שזה עוצמות אחרות”.

אתה לא חושב שהמאבק השנה הוא בין מכבי ת”א ומכבי חיפה בלבד?
”אף פעם אל תספיד את ב”ש. עם הדרישות וההשקעה של אלונה לא הייתי מציע להספיד אותם. קשה לי לדעת מי תיקח אליפות השנה, תהיה ליגה חזקה, מלא קבוצות התחזקו, לא תהיה ליגה קלה בכלל”.

מה דעתך על מה שקורה לדיא סבע במכבי חיפה?
”מכבי חיפה זה מועדון שדוגל בדו קיום ויודע להתנהל ואני חושב שהזמן זה התרופה הכי טובה לכל הצדדים. דיא חבר טוב שלי ושחקן מצוין ואין לי ספק שיתרום את חלקו”.

דיא סבע (עמרי שטיין)דיא סבע (עמרי שטיין)

יש לך תחושת פספוס מהקריירה?
”אני חושב שאת עניין חו”ל קצת פספסתי אבל אף פעם לא מאוחר. לפני הקורונה הייתה לי הצעה שדודו דהאן הביא לי מבלגיה, אבל דברים לא הסתדרו. אני בן 29 ובכדורגל של היום אפשר לשחק עד גיל 38, ברגע שאני שומר ומטפל בגוף אני לא רואה סיבה שסכנין לא תהיה עבורי מקפצה לאירופה”.

אתם מתחילים את הליגה מול מכבי פתח תקווה.
”מקווה שנפתח ברגל ימין וננצח את מכבי פ”ת. זה חשוב מאוד ויכול למנף אותנו קדימה, מה עוד שתמיד חשוב לפתוח ברגל ימין את הליגה”.

אסור לפספס
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
נגןהמסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
המסלול החדש של רדבול הוא על רכבת נוסעת!
נגןהצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
הצצה: כך נראה האולפן הביתי של כריסטיאנו
/* LAST / NEXT ROUNDs */