מערכת ONE
|
אם הכל יימשך כמתוכנן, ברצלונה תחזור לקאמפ נואו בחלק השני של העונה, בחודש דצמבר או בינואר 2025. בינתיים קצב מכירת המנויים שלה לא מלהיב את ראשי המועדון, בלשון המעטה, ועומד לפי ההערכות על 22,000 לחצי הראשון של העונה באצטדיון מונז’ואיק אחרי שעמד על 17,900 ב-2023/24.
משמעות הדבר היא שבארסה מכרה פחות מנויים מאשר מכבי ת"א, למשל, שכל מנוייה סולד אאוט באצטדיון בלומפילד: לפני כשבועיים הצהובים הודיעו שעונה שלישית ברצף נמכרו כל המנויים שהוצעו למכירה: 22,500. אגב, מכבי חיפה עומדת על 21,500 מנויים באצטדיון סמי עופר.
ובחזרה לברצלונה: ארבעה ימים לפני משחק הבית הראשון שלה בליגה הספרדית ביום שבת מול אתלטיק בילבאו (20:00, שידור חי בערוץ ONE), פורסם בעיתון ‘מונדו דפורטיבו’ הקטלוני על השיפור הקטן בכמות המנויים, אך עדיין הבהירו: “זו לא הצלחה".
אותם 22,000 מנויים שילמו מחיר לחצי עונה בהר היהודים, שכן כרגע אין ממש שקיפות מצד בארסה על החזרה לקאמפ נואו. הכמות הזו זהה לכמות המנויים שמכרה מיורקה, למשל, וזה פחות ממה שמכרה אספניול בעונת החזרה שלה לליגה הספרדית הבכירה.
צריך לזכור שבמונז’ואיק יש 49,472 מקומות וזו העונה השנייה שבארסה לא מצליחה למכור אפילו את כל 27,385 הכיסאות שהיא הקצתה לחברי המועדון. בקאמפ נואו היו 80,000 מנויים, כך שיש 58,000 מתוכם שמעדיפים לראות את הבלאוגרנה בטלוויזיה. בעצם המנויים שבארסה מכרה מכסים רק 44% מתכולת המונז’ואיק.
יש לכך כמה סיבות וכמובן שמדובר בעיקר בחוסר ההצלחה הספורטיבית. גם הבור הכלכלי משחק תפקיד ורכש של פאו ויקטור ואפילו דני אולמו לא ממש מושך קהל שהיה רגיל לראות בעבר רכש של כוכבי על כמו רונאלדיניו, תיירי הנרי, סמואל אטו, לואיס סוארס ואחרים. בנוסף, גם המיקום של המונז’ואיק משפיע כי התחבורה אליו מורכבת יותר בהשוואה לקאמפ נואו שנמצא רק מספר תחנות מטרו ממרכז העיר.