יום שישי, 20.09.2024 שעה 01:06

"רצנו עם אבטחה לאורך הדרך והרגשנו בטוחים"

המרתוניסטים הישראלים חשפו אחרי המרוץ בפאריס: "היה חשש, אבל היינו מלאים באבטחה". וגם: טפרי והדגל. אסי ממן ורדאד ג'בארה, שליחי ONE לאולימפיאדה

|
מארו טפרי עם הדגל (רדאד ג'בארה)
מארו טפרי עם הדגל (רדאד ג'בארה)

שלושת הספורטאים הישראלים מארו טפרי, גשאו איילה וגירמה אמרה סיימו היום (שישי) את ריצת המרתון שלהם בפאריס. טפרי הגיע במקום ה-26, איילה במקום ה-35 ואמרה במקום ה-44. בסיום הריצה במשחקים האולימפיים סיכמו השלושה את החוויה.

מארו טפרי אמר לאחר המרתון: “מרתון זה מרתון, לפעמים אתה מתכנן ואז קורה הפוך ממה שתכננת. לא תמיד קורה מה שאתה מתכנן וזה מה שיצא. אני שמח שסיימתי ושהגעתי לקו הסיום, וגם לייצג את המדינה זה כבוד שלי”.

על התחרות ברחובות פאריס ברקע מה שקורה במדינה: “אחריות גדולה, זה מה שאנחנו יכולים לעשות עבור המדינה. חיילים בגילנו ואפילו יותר קטנים שומרים עלינו וזה מה שאנחנו יודעים לעשות”.

מארו: "רציתי לסיים לפחות במקום העשירי"
מארו טפרי (רדאד ג'בארה)מארו טפרי (רדאד ג'בארה)

טפרי חצה את קו הסיום עם דגל ועליו סמל החטופים, דבר שאסור לעשות מבחינת חוקי הוועד האולימפי הבין-לאומי, אך הוא טען שלא ידע על כך שיש את הסמל. “קיבלתי את הדגל מאוהדים 100 מטר לקו הסיום וחשבתי לרוץ איתו, לא ידעתי שיש עליו סמל כזה או אחר שכנראה אסור להשתמש בו”.

עוד אמר על הדגל: “ראיתי את הדגל 100 מטרים לפני הסוף, לקחתי את זה מאנשים, זה כבוד בשבילי. עלה ב-4-5 שניות? לא נורא, זה שווה את זה. ראינו הרבה דגלי ישראל ומאבטחים שהיו איתנו”.

גירמה אמרה שיתף: “העליות והירידות שיגעו, זה לא היה רק לי, הצוות שלנו היה מושלם, אבל לא הבאנו את זה לידי ביטוי בתוצאות. מאוכזבים, אבל בסופו של דבר סיימנו וצריך לקבל את מה שיש”.

גירמה אמרה בקו הסיום (רדאד ג'בארה)גירמה אמרה בקו הסיום (רדאד ג'בארה)

על האבטחה במרוץ אמר: “הרגשנו בטוח, אם לפני שלושה חודשים היית שואל אותי אם הייתי יכול לרוץ ככה בביטחון הייתי אומר שלא, פחדתי, אבל כשראיתי כמה אבטחה יש פה הרגשתי בטוח. היו חששות בהתחלה, אבל אחרי 3 חודשים הבנו שאין מה לפחד. יש אנשים שזו העבודה שלהם, ראינו בשטח. הרגשתי הכי בבית שיש ולא חששתי מכלום”.

גירמה אמרה (רדאד ג'בארה)גירמה אמרה (רדאד ג'בארה)

גשאו איילה הוסיף: “אני רוצה להקדיש את מה שהשגנו היום, למרות שזו לא התוצאה שציפינו, לחטופים והחיילים שנלחמים עבורנו. הייתה לי טבילה במסלול ראשון מאתגר. זה לא מה שציפינו, נלחמנו עם כל מה שהיה לנו ואנחנו מרוצים שסיימנו את המרוץ”.

על כך שרץ עם חולצה שכתוב עליה ישראל: “כבוד לייצג את המדינה, יש על זה משקל כבד כי אתה סוחב אחריך מיליון אנשים ומייצג אותם בבמה הכי גדולה. כל מי ששם את הדגל נושא אותו בגאווה ובכבוד ואני גאה לשים אותו כל דבר מחדש”.

“היו לנו חששות לפני חודש וחצי במחנות האימונים, אבל אחרי שקיבלנו את התדרוך לגבי האבטחה תוך כדי הריצה עם האופניים וכו', הרגשתי הכי בטוחים. יש כאלה שמשלמים בחיים שלהם והולכים להילחם, אנחנו לא פחדנו כשעלינו למסלול", סיכם.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */