יום חמישי, 19.09.2024 שעה 19:43

"לא אהיה פני האתלטיקה, אני לא יהיר כמו ליילס"

צפו: טבוגו הבוטסואני, שהימם וזכה במדליית הזהב ב-200 מטרים בפאריס, הצטנע: "נואה יהיה הפנים של הענף". בן ה-21 עשה היסטוריה לאפריקה ולמדינתו

|
נואה ליילס מברך את לטסיל טבוגו (רויטרס)
נואה ליילס מברך את לטסיל טבוגו (רויטרס)

גמר 200 מטרים לגברים סיפק לנו אתמול (חמישי) הפתעה ענקית. לטסיל טבוגו בן ה-21 מבוטסואנה זכה במדליית הזהב, כשחצה את קו הסיום אחרי 19.46 שניות, ניפץ שיא אפריקאי, הפך לצעיר ביותר שזוכה בתואר מאז מלבורן 1956 והביא למולדתו זהב ראשון אי פעם במשחקים האולימפיים.

טבוגו, שהיה סגנו של בלסינג אפריפה באליפות העולם עד גיל 20, נשאל אחרי המקצה האם הוא שואף להשיג את שיא העולם ולהיות “הפנים של האתלטיקה”, אך הוא גילה צניעות ואמר: “אני לא יכול להיות הפנים של האתלטיקה כי אני לא יהיר או קולני כמו נואה ליילס, הוא יהיה הפנים של האתלטיקה”.

האמריקאי שזכה בזהב ב-100 מטרים עם פוטו פיניש היסטורי קיווה להשלים אתמול דאבל, אבל סיים רק שלישי עם 19.70 שניות, כשלאחר המקצה נחשף שרץ עם קורונה. לפי ה-BBC האצן אלוף העולם אובחן חיובי בבדיקה שביצע לפני יומיים, אבל הוא בכל זאת בחר להתחרות ולא היה במיטבו.

טבוגו: "אני לא שחצן כמו נואה ליילס"

ליילס עלה לכותרות כשהתבטא נגד ה-NBA והמנהג לכנות את האלופה בליגה הטובה בעולם כ”אלופת העולם”. הוא גרר גל תגובות חיוביות ושליליות, הדליק את כל כוכבי הכדורסל הגדולים ולבסוף הראה איך לעשות את זה בעצמו, כשזכה באליפות העולם וכאמור, בזהב במשחקים האולימפיים בפאריס.

טבוגו הצעיר שיתף שאיבד את אמו לפני תקופה קצרה והקדיש לה בסיום את הניצחון. מדובר בהישג יוצא דופן, במיוחד עבור אפריקאי, כשעבורנו כישראלים תמיד נזכור שהוא היה הסגן של אפריפה בתחרות ההיא בקולומביה. הוא היה כל כך מהיר שאפילו הרשה לעצמו להאט ולטפוח לעצמו על החזה.\

לטסיל טבוגו (רויטרס)לטסיל טבוגו (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */