יום חמישי, 19.09.2024 שעה 19:30

זהב לטבוגו ב-200 מ', שיא עולם משוגע למקלפלין

טירוף באתלטיקה: היסטוריה לבוטסואני עם 19.46 שניות, האמריקאית עם 50.37 לא נתפס ב-400 מ' משוכות. זהב להולוואיי, דייויס-וודהול חגגה בקפיצה לרוחק

|
לטסיל טבוגו (רויטרס)
לטסיל טבוגו (רויטרס)

המשחקים האולימפיים בפאריס מתקרבים לסיומם ותחרויות האתלטיקה מגיעות לרגעי השיא, כשהערב (חמישי) קיבלנו סנסציה אדירה בדמות לטסיל טבוגו, שזכה במדליית הזהב ב-200 מטר, עם שיא אפריקאי חדש של 19.46 שניות. נואה ליילס שקיווה להשלים דאבל סיים רק שלישי.

טבוגו בן ה-21, סגנו של בלסינג אפריפה מאליפות העולם עד גיל 20, סיפק מקצה פשוט משוגע ועוד הרשה לעצמו להאט לקראת הסיום ולטפוח לעצמו על החזה.  מדובר בזהב היסטורי לבוטסואנה במשחקים האולימפיים והוא גם הפך לצעיר ביותר שזוכה בתואר מאז מלבורן 1956.

במדליית הכסף זכה קנת’ בדנרק האמריקאי עם 19.62 שניות, בעוד שליילס, שזכה בזהב ב-100 מטרים, היה נראה לא טוב וחצה את קו הסיום רק שלישי עם זמן של 19.70. לאחר הגמר התברר שליילס חלה בקורונה והוא גם הופיעה למקצה עם מסיכה מה שמסביר את היכולת שלו.

לטסיל טבוגו חוצה את קו הסיום (רויטרס)לטסיל טבוגו חוצה את קו הסיום (רויטרס)
לטסיל טבוגו (רויטרס)לטסיל טבוגו (רויטרס)
נואה ליילס מברך את לטסיל טבוגו (רויטרס)נואה ליילס מברך את לטסיל טבוגו (רויטרס)
לטסיל טבוגו (רויטרס)לטסיל טבוגו (רויטרס)

22:50: גרנט הולוואיי סוף סוף אלוף אולימפי! האמריקאי זכה בזהב ב-110 מטר משוכות עם 12.99 שניות, כשאחריו בפער די גדול הגיע דניאל רוברטס, חברו למשלחת, שזכה בכסף עם 13.09. ראשיד ברודבל הג’מייקני הגיע שלוש מאיות אחרי רוברטס וסיים רק עם הארד.

גרנט הולוואיי דוהר אל החלום (רויטרס)גרנט הולוואיי דוהר אל החלום (רויטרס)
גרנט הולוואיי דוהר לזהב (רויטרס)גרנט הולוואיי דוהר לזהב (רויטרס)
גרנט הולוואיי חוגג (רויטרס)גרנט הולוואיי חוגג (רויטרס)
גרנט הולוואיי חוגג (רויטרס)גרנט הולוואיי חוגג (רויטרס)

22:43: עכשיו זה רשמי. נאדים זכה במדליית הזהב בהטלת כידון עם מקבץ זריקות פשוט משוגע, כולל שבירת שיא אולימפי, כשהוא חצה פעמיים את רף 91 המטרים. שופרה ההודי סיים אחריו עם הכסף ואנדרסון פיטרס מגרנאדה השלים את הפודיום עם 88.54 מטרים ומדליית הארד.

22:29: פשוט בלתי נתפס! סידני מקלפלין ניפצה את שיא העולם שהיה שייך לה ועם 50.37 שניות זכתה במדליית הזהב ב-400 מטר משוכות. האמריקאית שמרה על התואר מטוקיו והקדימה את חברתה למשלחת, אנה קוקרל, שזכתה בכסף עם 51.87 ופמקה בול ההולנדית, שזכתה בארד עם 52.15.

סידני מקלפלין דוהרת לשיא העולם (רויטרס)סידני מקלפלין דוהרת לשיא העולם (רויטרס)
סידני מקלפלין חוגגת (רויטרס)סידני מקלפלין חוגגת (רויטרס)
סידני מקלפלין לא מעכלת (רויטרס)סידני מקלפלין לא מעכלת (רויטרס)
הריעו לסידני מקלפלין מלכת האתלטיקה (רויטרס)הריעו לסידני מקלפלין מלכת האתלטיקה (רויטרס)

22:22: טארה דייויס-וודהול זכתה במדליית הזהב בקפיצה לרוחק עם 7.10 מטר והיא הדיחה מהתואר את מלאיקי מיאמבו הגרמנייה, שזכתה בזהב בטוקיו, אך הפעם הסתפקה רק בכסף עם 6.98. יסמין מור האמריקאית השלימה את הפודיום עם 6.96.

21:25: ארשד נאדים הפקיסטני ניפץ שיא אולימפי בהטלת כידון עם 92.97 מטר והוא נוגע בזהב. ניראיי שופרה ההודי התקרב אליו עם 89.45 ותוצאה השנה.

20:45: חצאי גמר 1500 מטר לנשים הסתיימו. מהמקצה הראשון עלו פיית’ קיפייגון מקניה, ג’ורג’יה בל מבריטניה, אלי סנט פייר מארה”ב, לאורה מואיר מבריטניה, קלאודיה קזימיירסקה מפולין ואגואדה מרקס מספרד. מהמקצה השני עלו דיריבה וולטיי מאתיופיה, ג’סיקה הול מאוסטרליה, ניקי הילץ מארה”ב, גודאף צגאיי מאתיופיה סוזן לוקאיו אז’ור מקניה ואגאת’ גילמון מצרפת.

אלפונסו דייויס קופץ לגובה של 61 ס"מ
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */