יום חמישי, 19.09.2024 שעה 19:25
אליפות אירופה לנערות 24-25
027-951צרפת1
056-721סרביה2
079-891פינלנד3
00-00לוקסמבורג4
068-641פורטוגל5
0320-2304ישראל6
לוח משחקים
  • סרביה
  • 56 - 72
  • ישראל

הישג אדיר: נבחרת הנערות בחצי גמר אל' אירופה

הנבחרת עד גיל 18 של אייזנברג הייתה בפיגור דו ספרתי, אך עשתה קאמבק ענק, גברה 64:68 על פורטוגל והבטיחה השתתפות היסטורית באל' העולם. בשבת: צרפת

|
נבחרת הנערות של ישראל  (פיב
נבחרת הנערות של ישראל (פיב"א)

ענק, אדיר, מדהים, גדול, לא ייאמן. אין מילים אחרות שיתארו את מה שראינו הערב (חמישי) במשחק רבע גמר אליפות אירופה לנערות בכדורסל, כאשר ישראל עד גיל 18 של רועי אייזנברג עשתה היסטוריה, ניצחה 64:68 את פורטוגל, עלתה לחצי הגמר (שם היא תפגוש את צרפת) והבטיחה השתתפות היסטורית באליפות העולם.

הנבחרת הגיעה למעמד המכובד לראשונה מאז 1971, זה קרה אחרי ניצחון מרשים ומפתיע בשמינית הגמר, 71:80 על טורקיה, והיום השחקניות הצעירות מתחו את קצה גבול היכולות שלהן, לא התרגשו מהמארחת של הטורניר, ולמרות שנקלעו לפיגור מוקדם, ביצעו קאמבק אדיר בדרך לניצחון ענק.

הרבע הראשון החל וזה לא נפתח טוב עבור השחקניות של אייזנברג, בלשון המעטה, שלא קלעו סל אחד במשך חמש הדקות הראשונות ואף נקלעו לפיגור דו ספרתי, כשבסוף הרבע הראשון זה היו בפיגור 17:12. גם הרבע השני החל באותה צורה, התוצאה כבר הייתה 13:23 למארחת הטורניר, אך אז גל רביב ומעיין כהן נכנסו לקצב, החזירו את הנבחרת שהגיבה בריצת 2:9, ובהפסקה זה 31:31. 

גל רביב (פיב"א)גל רביב (פיב"א)

הרבע השלישי היה בדיוק כמו הקודמים, פורטוגל שוב פתחה עם ריצת והובילה, אך אופי ענק של הישראליות כבר אמרנו? אז נגיד שוב. כהן ואיילה אורן הובילו את הנבחרת ואף נתנו יתרון ראשון במשחק, אך מנגד קלרה סילבה קלעה ארבע נקודות לקראת סיום הרבע וזה 50:52.

ברבע האחרון זה היה תצוגת שלשות מצד לצד, פורטוגל כל פעם ניסתה לברוח לישראל, אך ללא הצלחה, וחמש דקות לסיום זה היה חמש הפרש, אך החניכות של רועי אייזנברג לא ויתרו, הגיבו עם ריצת 0:10 בכמעט ארבע דקות, שבהן גם מנעו מהיריבה לקלוע, כשלבסוף ישראל ניצחה 64:68 אדיר.

ההישג הערב הוא ענק. חוץ מזה שישראל נמצאת במעמד הנ”ל מזה 53 שנים, רועי אייזנברג והחניכות שלו עשו היסטוריה ועלו לחצי גמר אליפות אירופה, שכאמור זה גם הבטיח את הכרטיס לאליפות העולם, כאשר בשבת הנערות יפגשו את צרפת וינסו לעלות לגמר.

שחקניות הנבחרת חוגגות (פיב"א)שחקניות הנבחרת חוגגות (פיב"א)

קלעו לישראל: גל רביב 20 נקודות, איילה אורן 19 נק’, מעיין כהן 15 נק’, נטע מישר 11 נק’ ומאי זמל 3 נק’.

רבע ראשון: 12:17 לפורטוגל

חמישיית ישראל: מעיין כהן, איילה אורן, מאי זמל, נעמי כהן וגל רביב.

חמישיית פורטוגל:  מריה אנדוריניו, מגדה פרייר, ליאונור פיישיניו, קלרה סילבה ומדלנה אמארו.

הישראליות מאבדות המון פוזישנים ולא קולעות, הפורטוגליות ניצלו זאת ועלו ל-0:9 כבר אחרי שלוש דקות בלבד. השחקניות חזרו מפסק הזמן ולא קלעו במשך שתי דקות, עד שהגיעה רביב וקלעה את הנק’ הראשונות לישראל עם סל מחוץ לקשת, פורטוגל ענתה עם ריצת 0:6 וזה כבר 3:15. אורן קלעה שתי נקודות, אמארו ענתה עם סל משלה, רביב הגיבה עם שתי נקודות והורידה לחד ספרתי. פיישיניו קלעה שתי נקודות, מישר ואורן הגיבו עם חמש נקודות וקבעו את תוצאת הרבע. 

גל רביב (פיב"א)גל רביב (פיב"א)

רבע שני: 33:33

פיישיניו פתחה את הרבע עם שלוש נקודות, אורן הגיבה מנגד עם נקודה מהעונשין, קארים הגיבה עם שלשה, 13:23, רביב ענתה עם נקודה מהקו, כהן הוסיפה שלשה ענקית וגרמה לפורטוגל לקחת פסק זמן. סל רדף סל, כהן קלעה עוד שלשה והורידה לחמש הפרש בלבד, פרייר קלעה לייאפ, ישראל הגיבה עם ריצת 2:9 וקבעה שוויון, 31:31. פיישיניו קלעה שתי נקודות, רביב ענתה עם לייאפ וחתמה את הרבע.

איילה אורן (פיב"א)איילה אורן (פיב"א)

רבע שלישי: 50:52 לפורטוגל

פורטוגל פתחה את הרבע עם ריצת 0:6. מאי זמל קלעה שלוש נקודות עונשין, סילבה ענתה עם שתי נקודות, כהן ואורן קלעו חמש נקודות, 41:41. פיישיניו קלעה לייאפ, רביב הגיבה עם לייאפ משלה, הוסיפה נקודה אחת מהעונשין ונתנה יתרון ראשון לישראל, סילבה הגיבה עם שלוש נקודות, אורן השיבה עם שלשה, מישר הוסיפה סל מחוץ לקשת משלה והחזירה את היתרון לישראל, 48:50, סילבה הפכה את התוצאה עם ארבע נקודות.

גל רביב (פיב"א)גל רביב (פיב"א)

רבע רביעי: 64:68 לישראל

קארים קלעה מהפינה בפתיחת הרבע, 50:55. אורן קלעה שתי נקודות, פיישיניו ענתה עם סל, רביב קלעה שתי נקודות, פיישיניו ענתה עם עוד שתי נקודות, רביב הגיבה עם שלשה והורידה לשתיים הפרש. נזאריו קלעה שלשה, כהן ומישר השיבו עם שתי שלשות משלהן, 62:63 לישראל. מישר קלעה עוד שתי נקודות, רביב הוסיפה שתי נקודות מהעונשין והשלימה ריצת 0:10 אדירה, סילבה קלעה שתי נקודות, אורן ניגשה לעונשין, קלעה נקודה אחת וחתמה קאמבק אדיר, שסידר מקום בחצי גמר אליפות אירופה והשתתפות היסטורית באליפות העולם.

ספסל הנבחרת בטירוף (פיב"א)ספסל הנבחרת בטירוף (פיב"א)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */