יום חמישי, 19.09.2024 שעה 19:14

לעיניי לברון: הנשים של ארה"ב העפילו לחצי

האמריקאיות גברו 74:88 על ניגריה ויפגשו את אוסטרליה בקרב על מקום בגמר, צרפת ניצחה את גרמניה ותתמודד מול בלגיה מנגד. וגם: הזוכה במרתון ההליכה

|
קלסי פלאם חוגגת (רויטרס)
קלסי פלאם חוגגת (רויטרס)

אחד מרגעי השיא של המשחקים האולימפיים יגיע לקראת הסוף עם המרתון לגברים ונשים בימים שבת וראשון. עוד לפני כן יצא לדרך היום (רביעי) ענף אולימפי חדש: מרתון. בהליכה. כל העדכונים על הזוכים, התחרויות וכל מה שקורה בפאריס 2024 כאן לפניכם.

23:55: גם חצאי הגמר בטורניר כדורסל הנשים הוכרעו לאחר יום ארוך בו שוחקו ארבעת משחקי רבע הגמר, אותו חתמה נבחרת ארה”ב שניצחה 74:88 את ניגריה בתצוגת תכלית כשבין היתר הובילה ב-30 נקודות ברבע השלישי לעיניי לברון ג’יימס המרוצה שבא לתמוך. בשאר המשחקים, אוסטרליה גברה 67:85 על סרביה, בלגיה עשתה זאת עם 66:79 מול ספרד וצרפת יצאה עם ידה על העליונה עם 71:84 מול גרמניה. בקרבות על מקום בגמר והבטחת מדליה יפגשו הבלגיות עם הצרפתיות, בעוד האמריקאיות יתמודדו מול האוסטרליות במשחקים שיערכו ביום שישי.

נאפיסה קולייר מרוצה (רויטרס)נאפיסה קולייר מרוצה (רויטרס)
רגע לפני חצי הגמר שלו - גם לברון ג'יימס ואשתו הגיעו לתמוך מקרוב (רויטרס)רגע לפני חצי הגמר שלו - גם לברון ג'יימס ואשתו הגיעו לתמוך מקרוב (רויטרס)
הצרפתיות חוגגות (רויטרס)הצרפתיות חוגגות (רויטרס)

23:50: בהמשך, בשני רבעי הגמר האחרים – דנמרק גברה 31:32 צמוד על שבדיה, בעוד סלובניה ניצחה 28:33 את נבחרת נורבגיה כאשר שתי המנצחות יפגשו זו את זו בחצי הגמר בקרב על הבטחת מדליה ומקום בגמר הטורניר.

16:35: איזו דרמה אדירה קיבלנו ברבע גמר טורניר הגברים בכדוריד. נבחרת גרמניה פגשה את צרפת המארחת. על המשחק חתום שחקן אחד – רנארס אושינס. הגרמני כבש על הבאזר של הזמן החוקי וכפה הארכה וגם אותה הוא הכריע רגע לפני הסיום בדרך לניצחון 34:35 דרמטי במיוחד. המארחת הולכת הבייתה, גרמניה תפגוש בחצי הגמר את ספרד שניצחה 28:29 את מצרים.

רנרס אושינס (רויטרס)רנרס אושינס (רויטרס)

14:00: תחרות הטיפוס בקטגוריית הספיד הסתיימה. אלכסנדרה מירוסלב הפולניה, ששברה את שיא העולם מוקדם יותר במשחקים האולימפיים בפאריס, זכתה בזהב עם 6.10 בגמר וגברה על דנג הסינית שתסתפק בכסף. אלכסנדרה קלוצ’קה ניצחה בקרב על הארד והייתה הפולניה השנייה על הפודיום.

אלכסנדרה מירוסלב חוגגת (רויטרס)אלכסנדרה מירוסלב חוגגת (רויטרס)

13:00: בסופו של דבר בארשים וטאמברי עלו לגמר. הקטארי עבר גובה של 2.27 מטרים, כמו גם שלבי מקאיוון האמריקאי, האמיש קר הניו זילנדי, סאנגהיוק וו הדרום קוריאני וריואיצ’י אקמאצו היפני. השאלה הגדולה היא האם בארשים יוכל להשתתף בגמר.

12:50: ג’יאנמרקו טאמברי שזכה עם מוטאז בארשים בזהב בטוקיו, פסל שלוש פעמים בגובה של 2.27 מטר, מה שהטיל בספק את מקומו בגמר. כדי להעפיל צריך לעבור 2.29 מטר או להיות בין 12 הקופצים עם התוצאות הטובות ביותר.

12:45: האלוף האולימפי בקפיצה לגובה, מוטאז בארשים, נפצע במהלך המוקדמות. הוא נראה אוחז בשריר התאומים שלו ולא היה ברור אם יוכל להמשיך כדי להשיג את הכרטיס לגמר ולשמור על תוארו, אבל לאחר מכן הוא הצליח לעבור גובה של 2.27 מטר בניסיון השני, אך לאחר הנחיתה על המזרן נשכב עליו ונראה סובל מכאבים.

מוטאז בארשים סובל מכאבים על המזרן (רויטרס)מוטאז בארשים סובל מכאבים על המזרן (רויטרס)

12:40: הטריאתלטית הבלגית, קלייר מישל, חשפה פרטים על מצבה אחרי ששחתה בסיין וחלתה: “בדיקות דם הראו שיש לי וירות. אחרי שלושה ימים של הקאות ושלשולים, הייתי צריכה לעבור בדיקות נוספות".

12:28: הוועד האולימפי האוסטרלי הודיע ששחקן הוקי אוסטרלי נעצר על ידי המשטרה הצרפתית הלילה בחשד שניסה לקנות קוקאין בפאריס. גם המוכר, שהחזיק 75 טבליות אקסטזי, נעצר. 

11:25: מרתון ההליכה, שהורכב מצמדים של גבר ואישה והוכנס למשחקים האולימפיים בפאריס, הסתיים בזכייה במדליית זהב של ספרד אחרי שאלברו מרטין ומריה פרס סיימו עם זמן של 2:50:31 שעות. בכסף זכתה אקוודור עם גלנדה מורחון ודניאל בראיין פינטאדו, שזכה בזהב בהליכה ל-20 ק"מ, עם זמן של 2:51:22 שעות.

אלברו מרטין ומריה פרס אחרי הניצחון (רויטרס)אלברו מרטין ומריה פרס אחרי הניצחון (רויטרס)

במדליית הארד זכה הצמד האוסטרלי, רידיאן קאולי וג’מיימה מונטאג, שחצתה את דו הסיום אחרי 2:51:38 שעות. מדליסטית הארד בהליכה ל-20 ק"מ היא יהודיה שהייתה נושאת הדגל האוסטרית במכביה ב-2017.

ארד שני בפאריס. ג'מיימה מונטאג (רויטרס)ארד שני בפאריס. ג'מיימה מונטאג (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */