יום חמישי, 19.09.2024 שעה 19:29

יעקבלב הודח ממקצה הניחומים ולא העפיל לרבע

רוכב הספרינט הישראלי הפסיד בשמינית הגמר ולא הצליח לעלות גם בהזדמנות השנייה. פתח את היום עם שיא אולימפי זמני. אסי ממן, שליח ONE לאולימפיאדה

|
מיכאל יעקבלב מאוכזב (רדאד ג'בארה)
מיכאל יעקבלב מאוכזב (רדאד ג'בארה)

המשחקים האולימפיים בפאריס בעיצומם, והספורטאים הישראלים ממשיכים להתחרות במטרה להביא מדליות וכבוד למדינה. מיכאל יעקבלב רשם תצוגה נהדרת בתחרות הספרינט לאורך היום (רביעי), אך לצערו ולצער כולנו הודח הערב לבסוף.

לאחר שפתח בצורה פשוט אדירה עם שיא אולימפי (9.152 שניות) שהחזיק לא יותר מדי זמן בדרך לשלב הבא ובהמשך גבר על יריב מלזי, יעקבלב רשם ניצחון נוסף על ז’אייר ג’ון אן פה והעפיל לשמינית הגמר.

בשמינית הגמר יעקבלב הודח מול האמיש ת’רנבול הבריטי בשל פער מזערי של 0.001 שניות. מעט מאוחר יותר הוא קיבל הזדמנות נוספת להעפיל לרבע הגמר, הפעם דרך מקצה הניחומים, אך הישראלי בן ה-23 הפסיד למתיאוש רודיק הפולני בפער של 0.05 שניות.

יעקבלב, לו זו הופעת בכורה במשחקים האולימפיים, אומנם הודח מתחרות הספרינט, אך ישתתף בהמשך המשחקים בפאריס בתחרות הקיירין.

פתח בסטייל. מיכאל יעקבלב במוקדמות (רדאד ג'בארה)פתח בסטייל. מיכאל יעקבלב במוקדמות (רדאד ג'בארה)

מוקדמות

סדר ההשתתפות של הרוכבים נקבע לפי התוצאות שלהם, כך שככל שמקצה הדירוג התקדם, כך הגיע תורם של הרוכבים הבכירים יותר. יעקבלב היה הרוכב ה-24 שעלה על המסלול, לפני השיאן האולימפי, ג’פרי הוחלאנד ההולנדי, ששובץ 29 מתוך 30 במוקדמות.

כשיעקבלב עלה על המסלול, הוא פתח מצוין: האיץ למשך שני סיבובים ואז עבר את 200 המטרים, שאותם מודדים, תוך 9.152 שניות ששבר את השיא האולימפי ודירג אותו זמנית במקום הראשון.

שיא אולימפי שלא החזיק יותר מדי. מיכאל יעקבלב (רדאד ג'בארה)שיא אולימפי שלא החזיק יותר מדי. מיכאל יעקבלב (רדאד ג'בארה)

לאחר מכן מתיו ריצ’ארדסון האוסטרלי שבר את שיא העולם עם תוצאה של 9.091 שניות, עלה למקום הראשון והוריד את יעקבלב לשני. הצופים בוולודרום לא הספיקו לעכל את זה וכבר שיא העולם נשבר שוב: הפעם הארי לאברייסן ההולנדי שבר את השיא עם 9.088, עלה בעצמו למקום הראשון וכך יעקבלב סיים את המוקדמות במקום השלישי.

בעקבות זאת, יעקבלב פגש בשלב הבא את מוחמד שה פירדאוס סהרום המלזי בן ה-28 שסיים במקום ה-22 במוקדמות עם זמן של 9.635 שניות. הם התמודדו ראש בראש במקצה השלישי של השלב הבא.

מיכאל יעקבלב בוולודרום (רדאד ג'בארה)מיכאל יעקבלב בוולודרום (רדאד ג'בארה)

היריב של יעקבלב בשלב 32 האחרונים: באליפות העולם ב-2022 בצרפת סיים המלזי במקום העשירי ובמשחקים האולימפיים בטוקיו הוא סיים את הספרינט במקום ה-12. בעבר הוא סיפר איך הגיע לענף: “פשוט הצטרפתי לחברים שלי על אופניים כשהייתי בן 16, לא ידענו שום דבר על מרוצים ולא היו לי אופניים, קסדה או נעליים".

ב-2015 המלזי הושעה לשנה עקב שימוש בחומר אסור, אבל טען שהיה מדובר בזריקה שקיבל באליפות אסיה ב-2014 ולבסוף הותר לו לחזור להתחרות בקיץ 2015. אגב, כשהיה בן 16 הוא נפגע על ידי רכב כשרכב על אופניים ונפצע בצורה רצינית, הוריו אסרו עליו להמשיך להתחרות, אך מאמנו עודד אותו להמשיך".

חולם על מדליה. מיכאל יעקבלב (רויטרס)חולם על מדליה. מיכאל יעקבלב (רויטרס)

שלב 32 האחרונים

כאן כבר המרוץ לא היה לבד נגד השעון, אלא ראש בראש. יעקבלב התחיל מאחור יותר ובחלק העליון של המסלול האלכסוני כחלק מקרב טקטי. ככל שהתקדמו ההקפות המקדימות למרוץ עצמו, יעקבלב החל להאיץ, ירד יותר למטה במסלול ועקף די בקלות את מוחמד שה פירדאוס סהרום המלזי עם זמן של 9.779 שניות ומהירות ממוצעת של 73.627 קמ"ש.

עלה עוד שלב. מיכאל יעקבלב (רדאד ג'בארה)עלה עוד שלב. מיכאל יעקבלב (רדאד ג'בארה)

שלב 16 האחרונים

יריבו של  יעקבלב היה ז’אייר ג’ון אן פה. הישראלי שוב התחיל מאחור ובמסלול החיצוני. לאחר ההגברה בסיבוב האחרון, יעקבלב נראה היה נהדר, הצליח מהר לתפוס מקום טוב ולבסוף גם לחצות ראשון את הקו. יעקבלב סיים 0.157 שניות לפני יריבו וסיים בזמן של 9.895.

התחיל מלמעלה. מיכאל יעקבלב (רדאד ג'בארה)התחיל מלמעלה. מיכאל יעקבלב (רדאד ג'בארה)

שמינית הגמר

כמה חוסר מזל. עם הגברת הקצב בסיבוב האחרון, מיכאל יעקבלב צמצם פערים, אך הפסיד להאמיש ת’רנבול על פער מזערי של 0.001 שניות ופספס עלייה לרבע הגמר. בהמשך הערב הוא ינסה לעלות בכל זאת לרבע הגמר דרך בית הניחומים.

מיכאל יעקבלב (רדאד ג'בארה)מיכאל יעקבלב (רדאד ג'בארה)
מיכאל יעקבלב מאוכזב (רדאד ג'בארה)מיכאל יעקבלב מאוכזב (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */