יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:32

סמברג יוצאת לדרך, לסרי וחסון בשיוט המדליות

אחרי "אתנחתא" קלה, לוחמת הטקוואנדו תנסה לשחזר את ההישג מטוקיו ולהביא מדליה 7 למשלחת, השייטים ינסו להפתיע. אסי ממן, שליח ONE לאולימפיאדה

|
אבישג סמברג בקרב  (אמאדין לוריאל- התאחדות הטאקוונדו בישראל)
אבישג סמברג בקרב (אמאדין לוריאל- התאחדות הטאקוונדו בישראל)

האם נראה עוד מדליה ישראלית במשחקים האולימפיים? יום חשוב במשלחת הישראלית במשחקים האולימפיים בפאריס היום (רביעי) עם הופעתה של מדליסטית הארד מהמשחקים האולימפיים הקודמים, אבישג סמברג, בקרבות הטאקוונדו.

בשעה 11:20 ייפתחו קרבות הטאקוונדו לנשים עד 49 ק"ג, בהם תתחרה אבישג סמברג, המדליסטית האולימפית מטוקיו 2020. בשונה מהמשחקים האולימפיים הקודמים, אז הקרבות היו ביום הראשון של התחרויות, הפעם זה קורה ממש לקראת סיום המשחקים האולימפיים בצרפת.

הקרב הראשון של סמברג באולם שנבנה במוזיאון גראנד פאלה המפואר יהיה נגד דוניה אבוטאלב מערב הסעודית, ואם תעבור אותה תתמודד הישראלית מול פאניפק וונגפטנקיט, האלופה האולימפית התאילנדית, ברבע הגמר. כזכור, סמברג הפסידה לפאניפק בטוקיו, אך הישראלית המשיכה לבית הניחומים ושם זכתה במדליית הארד לאחר שיריבתה עלתה לגמר. ייתכן שזה מה שיקרה גם בפאריס.

האם הלוחמת הישראלית שוב תעשה את זה ותסיים על הפודיום גם הפעם? אבישג סמברג כיוונה גבוה לפני התחרות: "כבר באולימפיאדת טוקיו הבנתי שאני רוצה לזכות במדליית הזהב האולימפית ואנסה ללכת על זה בכל הכוח. בשביל זה הגעתי לפאריס, אני פה בשביל מדליית הזהב".

אבישג סמברג (אחר)אבישג סמברג (אחר)

בשעה 13:45 בוולודרום הלאומי של צרפת, תתקיים תחרות אופני המסלול בשלב המוקדמות בספרינט עם מיכאל יעקבלב. "אני מתרגש כי זו תהיה האולימפיאדה הראשונה שלי ואני רוצה להגיע כמה שיותר רחוק ולהשיג את מדליית הזהב, ככה שזה יעזור לי גם לקדם את הענף בישראל, שזאת אחת המטרות שלי", אמר רוכב האופניים לקראת הזינוק.

תחרות הספרינט תתפרס על פני שלושה ימים באולימפיאדת פאריס - היום הראשון יכלול את שלב המוקדמות עד שמינית הגמר, ביום השני יתקיימו תחרויות עד רבע הגמר וביום האחרון יתקיימו מקצי חצי הגמר והגמר. מיכאל יעקבלב ינסה ללכת עד הסוף.

מיכאל יעקבלב (אולג לוגונוב)מיכאל יעקבלב (אולג לוגונוב)

איך זה עובד? בתחרות הספרינט יש 30 מתחרים, כאשר בשלב המוקדמות לכל רוכב יש שתי הקפות להאיץ ואז מודדים את המהירות של כל אחד ב-200 מטר. לפי זה מדרגים את 24 הטובים ביותר שמעפילים לשלב הבא לפני הזמנים המהירים ביותר, ואז התחרות נכנסת לשלב של קרבות ראש בראש - הראשון במוקדמות מול המקום ה-24, השני מול 23 וכן הלאה. למעשה, יש 12 התמודדויות ראש בראש, והמנצחים מעפילים לשל הבא. 12 המפסידים יירדו לבית הניחומים, שם הם יתחרו על ארבעה מקומות נוספים בשמינית הגמר.

במהלך היום, החל מהשעה 13:15 גם יתקיימו שיוטי המוקדמות האחרונים בקייט פויל עם גל צוקרמן בתחרות לנשים ודור זרקה בתחרות לגברים. האם נותר סיכוי להעפיל לשם? כל קפיצה במיקום חשובה לשיוטי המדליות.

בנוסף, יתקיים שיוט המדליות במפרשיות 470 מעורב, בו יתחרו ניתאי חסון ונועה לסרי. הצוות הישראלי נכנס לשיוט מהמקום השמיני והם רחוקים מהפודיום, אך בכל זאת יהיו חלק מהמעמד היוקרתי.

ניתאי חסון ונועה לסרי (רויטרס)ניתאי חסון ונועה לסרי (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */