יום חמישי, 19.09.2024 שעה 19:20

"אסור שמי שהשתמש בחומר אסור יתחרה שוב"

מייקל פלפס עולה להתקפה בצל הסקנדל במשלחת השחייה הסינית: "אם אין בדיקות אחידות לכולם זה אומר שיש בעיה רצינית. שהרמאים יתחרו במשחקי הרמאים"

|
מייקל פלפס (רויטרס)
מייקל פלפס (רויטרס)

סערה סביב המשלחת הסינית בשחייה לאחר הניצחון ושיא העולם של פאן ז’אנלה בגמר ה-100 מטר חופשי והניצחון במשחה השליחים 4X100 מעורב. סין כבר נמצאת תחת ביקורות לאחר ש-23 שחיינים מהמדינה חזרו עם בדיקה חיובית לשימוש בחומרים אסורים לפני המשחקים האולימפיים בטוקיו ב-2021.

בין מי שנמצאו חיוביים לכאורה הוא קין הייסאנג שהשתתף בזכייה בזהב ב-4X100. מי שזכה ב-23 מדליות זהב אולימפיות, מייקל פלפס, הגיב לפרשה השנויה במחלוקת וביקש שיהיה קריטריון אחיד לבדיקות: “אם אין בדיקות אחידות לכולם, יש בעיה רצינית, כי זה אומר שרמת הספורט אינה הוגנת. אם אתה לוקח סיכון שכזה, אסור שתהיה שם”.

האמריקאי טען שלמרות ההאשמות שהיו בזמנו נגדו, הוא זכה בכל תאריו בצורה הוגנת: “קראו לי רמאי לאורך הקריירה, אבל עשיתי כל כך הרבה בדיקות דם ושתן בכל שבוע. ולמה? כדי שאוכל להגיד שאני לא רמאי, שאני אתלט נקי ושהנה התוצאות. עשיתי את זה בצורה הוגנת וזכיתי ב-23 מדליות זהב בצורה הוגנת. אפשר לעשות את זה”.

מייקל פלפס (רויטרס)מייקל פלפס (רויטרס)

פלפס לא היסס וטען שלפעמים הרגיש שהוא מתחרה בשחיינים שלקחו חומרים אסורים: “אני לא חושב שהתחריתי תמיד בתנאים שווים ושכולם היו נקיים. אני חושב שחלק לקחו חומרים אסורים, אבל זה מעבר לשליטתי. מה שצריך לקרות זה שתהיה בדיקה אחידה לכולם ושאם אתה חיובי – אסור יהיה לך להתחרות יותר אף פעם”.

האמריקאי מאמין שאם ירשו לספורטאים שמשתמשים בממריצים כאלו ואחרים להתחרות זה לא יהיה הוגן כלפי אלו שהתכוננו למשחקים האולימפיים בצורה נקייה: “שובר לי את הלב לראות שאנשים עובדים קשה ארבע שנים כדי להכין את עצמם ואז בא מישהו שלוקח מהם את ההישג על המאמץ שלהם ברמאות. זה לא צודק ותמיד אלחם נגד זה. שהרמאים ילכו למשחקי הרמאות ושהמשחקים האולימפיים יהיו ישרים”.

נפלא: הקפיצות של דופלנטיס מגיל 7 עד היום
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */