יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:44

מרגישה בבית: צרפת הדיחה את קנדה עם 73:82

למרות שלב בתים פחות מרשים, המארחת פתחה נהדר וגברה על הנבחרת שהייתה מושלמת בבתים בזכות 22 של יבוסלה. היא תפגוש בחצי את גרמניה שהדיחה את יוון

|
גרשון יבוסלה בטירוף (רויטרס)
גרשון יבוסלה בטירוף (רויטרס)

שלב רבע גמר טורניר הכדורסל האולימפי, שיצא לדרכו היום (שלישי) הבטיח וקיים. במשחק המוקדם נבחרת גרמניה, אלופת העולם מהשנה שעברה, רשמה עוד הישג היסטורי כשהעפילה לראשונה בתולדותיה לחצי גמר הטורניר האולימפי עם ניצחון 63:76 מרשים במיוחד על יוון ויאניס אנטטוקומפו. גם ניקולה יוקיץ’ וסרביה העפילו לחצי הגמר. זאת בזכות ניצחון 90:95 דרמטי בהארכה על אוסטרליה ולאחר שכבר היו בפיגור של 24 נקודות. את הערב המשיכו צרפת וקנדה, כשהמארחת ניצלה את הביתיות, שכחה משלב הבתים המאכזב והדיחה את הקנדים עם 73:82, כשהם יפגשו את גרמניה בחצי הגמר.

צרפת – קנדה 73:82

לאחר שלב בתים מושלם, הקנדים רצו ללכת הכי רחוק שאפשר אבל נתקלו בצרפתים החזקים בראשון גרשון יבוסלה (22 נקודות) ששלחו אותם הביתה והעפילו לחצי הגמר.

הפתיחה הייתה שייכת לצרפת מהרגע הראשון, עם רבע ראשון נהדר של 10:23 כשלמחצית הם ירדו ביתרון מבטיח 29:45 בזכות יכולת טובה של שחקני היורוליג שהובילו אותם, כשגם פורנייה בלט עם 15 נקודות מהספסל.

במחצית השנייה שיי גילג’ס אלכסנדר ניסה להחזיר את הקנדים לעניינים והיה הסקורר הבולט במשחק עם 27 נקודות, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. צרפת שמרה על היתרון בדרך לחצי הגמר, שם תפגוש את גרמניה.

ניקולס באטום מרוצה (רויטרס)ניקולס באטום מרוצה (רויטרס)

סרביה – אוסטרליה 90:95

שתי דקות וחצי לסיום הרבע הראשון המשחק עוד היה צמוד כשאוסטרליה הובילה רק בשתי נקודות, אלא שאז מר פיב”א נכנס לעניינים והוביל ריצת 0:20 מטורפת. הסרבים עוד הצליחו למזער נזקים ולרדת להפסקה בפיגור 54:42 בלבד להפסקה. 

אלא שאז משהו השתנה. הסרבים עלו הרבה יותר ממוקדים וחדים מחדר ההלבשה, ניצחו 11:25 את הרבע השלישי והשלימו קאמבק משוגע. פטי מילס עוד כפה הארכה עם סל משוגע 1.6 שניות לסיום, אבל שם הג’וקר התעלה בדקות המכריעות והוביל את סרביה לניצחון 90:95 שהעניק לה את המקום בחצי הגמר.

אלכסה אברמוביץ' מנשק את יוקיץ' (רויטרס)אלכסה אברמוביץ' מנשק את יוקיץ' (רויטרס)

יוקיץ’ נגע בטריפל דאבל עם 21 נקודות, 14 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, כשבוגדן בוגדנוביץ ו-וסיליה מיצ’יץ’ בלטו גם כן עם 17 ו-14 נקודות בהתאמה. תצוגה אדירה של פטי מילס עם 26 נקודות וג’וש גידי שסיים עם 25, לא הספיקה לאוסטרלים. 

פטי מילס. הצגה שלא הספיקה (רויטרס)פטי מילס. הצגה שלא הספיקה (רויטרס)

 

גרמניה – יוון 63:76

החבורה של גורדי הרברט נתקלה ביריבה קשוחה ומוכנה שפתחה עם יתרון מהיר ואף הובילה ב-12 הפרש ברבע הראשון. אלא שהמנשאפט לא פוחדים משום דבר, הם התעשתו ברבע השני, חזרו דרך ההגנה והצליחו לכפות שוויון 36 בירידה להפסקה, אחרי שחזרו מדו ספרתי.

המחצית השנייה כבר הראתה את פערי הכוחות המוכרים מהשנים האחרונות. פרנץ וגנר ודניס שרודר השתלטו על העניינים, איזק בונגה ויוהאנס טימן היו האקס פקטור עם מהלכים קריטיים ויאניס אנטטוקומפו לא הצליח להתמודד לבד. זה נגמר ב-63:76 והעפלה של הגרמנים.

יאניס אנטטוקומפו מול דניאל תייס (רויטרס)יאניס אנטטוקומפו מול דניאל תייס (רויטרס)

פרנץ הצטיין אצל המנצחת עם 18 נקודות, טימן הוסיף 10 ושרודר תרם 13 ו-8 אסיסטים. מנגד אנטטוקומפו קלע 22 ותומאס ווקאפ הוסיף 12, אבל זה היה מעט מדי בסופו של דבר. גרמניה תתמודד בחצי הגמר מול המנצחת מבין קנדה וצרפת, אותה כבר הביסה בשלב הבתים.

דניס שרודר חוגג עם פרנץ וגנר (רויטרס)דניס שרודר חוגג עם פרנץ וגנר (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */