יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:56

"חוויה חוץ גופית, זה היה החלום שלי בתור ילד"

דופלנטיס על שבירת שיא העולם בקפיצה במוט: "לא עיכלתי, הקהל השתגע והיה כל כך רועש שזה הרגיש כמו משחק פוטבול. חושב שאני יכול לעשות את זה שוב"

|
מונדו דופלנטיס (רויטרס)
מונדו דופלנטיס (רויטרס)

טירוף כזה לא נראה בסטאד דה פראנס מתחילת המשחקים האולימפיים בפאריס אפילו בגמר ה-100 מטרים שהוכרע רק בפוטו פיניש. נואה ליילס ומונדו דופלנטיס הם שני הכוכבים הגדולים של האתלטיקה העולמית ב-2024, אבל מה שקרה אמש (שני) מחלק אותה לשניים: לפני שיא העולם (החדש) של הפנומן השבדי – ואחריו.

אחרי שזכה בקלילות במדליית הזהב בקפיצה במוט שכלל לא הוטלה בספק, הגיע השיא של הערב ואלפי הצופים בסטאד דה פראנס חיכו לקבל תשובה לשאלה הגדולה: האם דופלנטיס יצליח לעבור את הרף גם בגובה 6.25 מטרים? השבדי נכשל פעמיים, אבל אז נח לכמה דקות, חזר והצליח סוף סוף לעשות את זה לקול העידוד מהיציעים.

“לא עיכלתי איזה רגע פנטסטי זה", אמר דופלנטיס ששבר את שיא העולם כבר בפעם התשיעית, “זה אחד מהדברים האלה שאתה לא באמת מרגיש, מעין חוויה חוץ גופית. עדיין קשה לנחות אחרי רגע כזה.

“מה אני עוד יכול לומר? הרגע שברתי את שיא העולם במשחקים האולימפיים – הבמה הגדולה ביותר לקפיצה במוט. החלום הכי גדול שלי מאז שהייתי ילד היה לשבור את שיא העולם במשחקים האולימפיים והצלחתי לעשות את זה מול אחד מהקהלים האדירים שהיו בתחרות שבה השתתפתי".

כבר כשדופלנטיס רץ לעבר הרף הורגש רחש ביציעים, וכשהוא ניתר מעליו כבר היה טירוף מוחלט. “פשוט ניסיתי לנקות את הראש שלי ממחשבות כמה שיכולתי", אמר שיאן העולם על קבלת הפנים, “הקהל השתגע, היה כל כך רועש שזה הרגיש כמו משחק פוטבול. יש לי קצת ניסיון להיות באצטדיון של 100,000 איש, אבל אף פעם לא הייתי במרכז של זה. ניסיתי לתעל את האנרגיה שכולם נתנו לי – והם נתנו לי הרבה. זה עבד".

הפעם האחרונה ששיא העולם בקפיצה במוט נשבר כשהקופץ הוא לא דופלנטיס הייתה לפני עשור ב-2014 ואז היה חתום על השיא רנו לאבילני. מאז, כאמור, השבדי שבר את שיא העולם תשע פעמים – כל פעם בסנטימטר אחד – אז האם הוא מסוגל לעשות את זה גם בפעם העשירית?

איזה רגע. דופלנטיס (רויטרס)איזה רגע. דופלנטיס (רויטרס)

“אני חושב שאני יכול לעשות את זה שוב, אבל לא באמת אכפת לי כרגע", אמר דופלנטיס, “אני כל כך שמח ואני הולך ליהנות מאוד מהרגע הזה. יש כאן את המשפחה שלי, את חברתי וכמה מחבריי הטובים ביותר. אני הולך לגמרי ליהנות מזה, לא אכפת לי משום דבר חוץ מהרגע הזה".

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */