יום שישי, 20.09.2024 שעה 00:40

"גורבנקו מאוכזבת מהתחרות לא בגלל המקרה"

יו"ר איגוד השחייה ביכמן התייחסה לסאגה ב-102FM: "היא הייתה יכולה להיות בבריכה תוך שמונה דקות, נלמד מזה. כנראה הדיבורים על מדליה השפיעו עליה"

|
אנסטסיה גורבנקו (רדאד ג'בארה)
אנסטסיה גורבנקו (רדאד ג'בארה)

המשלחת הישראלית במשחקים האולימפיים הביאה ועדיין מביאה גאווה רבה היישר מצרפת, עם לא פחות משש מדליות בכחול-לבן. משלחת שלא הצליחה להביא מדליה, אך כן רשמה כמה מקצים טובה, היא משלחת השחייה. בנוסף כמובן יש את כל הסאגה סביב אנסטסיה גורבנקו והגמר.

כזכור, השחיינית הישראלית לא העפילה למקצה הגמר ב-200 מעורב, אך הייתה יכולה להשתתף בעקבות פרישה של שחיינית אחרת. רק שגורבנקו לא הייתה עם ציוד ובגדים באולם ולא הייתה מספיקה להגיע כדי להתחרות, למרות שלפי החוקים היא הייתה ברשימת ההמתנה להשתתף והייתה אמורה להיות באולם מוכנה. כדי לדבר על הנושא הזה, יו”ר איגוד השחייה, עדי ביכמן, עלתה להתראיין בתוכנית הספורט של ישראל ב-102FM.

מה שמעסיק אותנו בימים האחרונים זה מה שקרה לגורבנקו. למה היא לא הייתה בגמר?
”התשובה האמיתית זה שהיא לא עלתה לגמר. גם לא נאמר לנו על שום מחיקה, הרגע האחרון שנאמר לנו זה חצי שעה לפני המשחה וזה לא זמן סביר להתכונן לגמר אולימפי”.

אנסטסיה גורבנקו, אייל עילם, מתן רודיטי, אמיר עופר ועדי ביכמן (שחר גרוס)אנסטסיה גורבנקו, אייל עילם, מתן רודיטי, אמיר עופר ועדי ביכמן (שחר גרוס)

גילי לוסטיג אמר שהמאמן שלה אמר לה שאין סיכוי שהיא תשתתף בגמר, אבל יש תקנון וספורטאי צריך להיות מוכן לכך.
”התקנון לא אומר שהשחיין צריך להיות מוכן, אין שום רגולציה בתקנון שאומרת את זה. צריך לזכור ששחייה זה לא ענף פציע וההפך, המקרה הזה באמת יוצא דופן. בצוות המאמנים שלנו יש אנשים שנמצאים בשחייה 20-30 שנים”.

אולי הם פשוט לא האמינו שזה יקרה?
”אנחנו נלמד לקחים ואני יודעת שכל עוד אני בתפקיד אני יכולה לומר שלא משנה באיזו תחרות האלטרנטיבה תמיד תהיה בבריכה, למדנו מהמקרה. אנחנו לוקחים אחריות ואת ההחלטה עשה הצוות המקצועי, שהיא לא חייבת להגיע לבריכה. זו הייתה ההחלטה ושאין לה מה להתכונן למשחה. לצערי היו נסיבות שאף אחד לא יכול היה לצפות אותן, המאמן שלה אמר שגם אם היא הייתה בבריכה הוא לא היה מבקש ממנה לקפוץ למים, ובאמת הרזרבית השנייה גם לא התחרתה כי זה לא זמן סביר להתכונן. היינו רוצים לראות אותה בגמר אולימפי, היא ראויה להרבה יותר מזה, ועדיין כולנו קיווינו שהגמר יהיה בזכות, זה לא קרה, הייתה לנו הזדמנות שלא לקחנו אותה ואנחנו נלמד מזה”.

“אני רוצה לומר שאני הספורטאית האולימפית היחידה בשיחה הזו. דיברתי עם אנסטסיה באותו ערב, אני מעורבת בדברים ודיברתי איתה על הסיטואציה. גם היא, כשהודיעה לה, אמרנו לה שאפשר לקחת אותה בליווי משטרתי ולהגיע בשמונה דקות לבריכה. היא מאוכזבת מהתחרות ולא בגלל המקרה הזה, היא מאוכזבת מעצם העובדה שהיא הגיעה כמועמדת ריאלית לגמר, טופ 5, ולא הצליחה להיכנס לגמר, עשתה זמנים רחוקים מהשיאים שלה. אם כבר מדברים על אכזבה, זו האכזבה הגדולה יותר, גם אם היא הייתה שם לא בטוח שהיא הייתה מזנקת לבריכה. האכזבה הכללית בסוף היא מהמשחקים האולימפיים ושהיא לא עמדה בציפיות”.

אנסטסיה גורבנקו (פרטי)אנסטסיה גורבנקו (פרטי)

“היא כבר הייתה בגמר אולימפי עם השליחים, זה התחקיר המרכזי שנצטרך לדון בהם אחרי המשחקים, לא איך שהיא נוגעת בקיר. נדון על זה בשבועות הקרובים ולמה היא לא הצליחה לתת אותן תוצאות מול 18 אלף צופים. עם זאת, היא קיבלה מאיגוד השחייה את ההכנה הכי טובה ואין משהו שהיה ברמת המעטפת שלא היה שם”.

אז מה לא דפק פה?
”כנראה הלחץ השפיע. משחקים אולימפיים זו תחרות קצת אחרת, הבריכה יוצאת דופן בעוצמה שלה ברגע שאתה שומע את הקהל. כנראה שהלחץ והדיבורים על מדליה, נצטרך לשפר את זה ואני שמחה שהיא צעירה ויש לה עוד ארבע שנים עד לוס אנג’לס”.

יש לכם קנס של כמעט מיליון וחצי, האם האיגוד יפסיק את פעילותו?
”אנחנו עושים כל מאמץ וצריכים את עזרת שר הספורט וכמובן את החשב הכללי שיתנו לנו הקלה בנושא הקנס הזה, כי איגוד השחייה הוא אחד המובילים. יש לנו קנס בגלל איזשהו פאול של ההנהלה הקודמת, לא רוצה להיכנס למי אשם, אני קיבלתי מצב נתון ואנחנו מקווים שיתנו לנו הקלה, אם לא, קנס כזה זה משהו שיהיה מאוד קשה להתמודד איתו. אין מישהו בענף השחייה שזה לא ישפיע עליו. נקווה שנלך לבחירות חדשות והנהלה חדשה, וברמה האישית זה ענף שאני אוהבת”.

בריכת שחייה (רויטרס)בריכת שחייה (רויטרס)

זו הייתה אולימפיאדה לא רעה, אני מקווה שהדברים האלה יתפתחו ולא ייגדעו.
”אנחנו באמת תקועים על המשחה האחרון של אנסטסיה, אבל בסופו של דבר היה לנו הפעם הכי הרבה שחיינים שעברו שלב, יש לנו גם סגנית אלופת עולם, היינו רוצים לסיים את האולימפיאדה בקול טוב יותר ועדיין זה הישג ישראלי בפני עצמו”.

דולגופיאט: "מקווה שהצלחתי לעזור למורל"
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */