יום חמישי, 19.09.2024 שעה 18:57

ארה"ב גברה על אוסטרליה וסיימה כמלכת הבריכה

גם במשחקים פחות מרשימים שלהם בבריכה (ב-60 שנים האחרונות), האמריקאים השיגו ברגע האחרון את הזהב ה-8 והשאירו את אוסטרליה מאחור. וגם: דרסל ולדקי

|
הרביעייה האמריקאית, רק עם הכסף (רויטרס)
הרביעייה האמריקאית, רק עם הכסף (רויטרס)

ברגע האחרון עם הזהב של רביעיית השחיינות ב-4X100 מעורב, ארצות הברית הבטיחה הערב (ראשון) שוב את היותה מלכת הבריכה במשחקים האולימפיים. זו הייתה האולימפיאדה הכי פחות מרשימה של האמריקאים בברית השחייה, פחות בגלל הכמות, יותר בגלל הקריסות במאבקים על ראש הפודיום.

בגברים האמריקאים השיגו רק זהב אחד וזה קרה הערב, גם ברגע האחרון, עם בובי פינק ב-1,500 מטרים, שקינח גם בשיא עולם מלהיב. למרות זאת, השחיינים איכזבו בענק, בעיקר כמובן קיילב דרסל האגדי שנפרד מפאריס רק עם שתי מדליות זהב, האחרון לא הצליח להגן על שום תואר שלו מטוקיו.

בפעם הראשונה בהיסטוריה שארה”ב לא מצליחה לחזור עם הזהב ב-4X100 מעורב גברים, כשהשיגו את מדליית הכסף, סין יצאה עם הזהב הנוצץ וצרפת המקומית הפתיעה עם הארד, ובראש כמובן לאון מרשאן הכוכב הגדול של המארחת המאושרת, שתיפרד מהבריכה בנאנטר עם 7 מדליות, לא פחות מ-4 מהן בצבע זהב.

האמריקאים חתמו את פאריס עם 28 מדליות, שזה הכי הרבה כמובן, אבל הסיפור כאמור הוא בזהב – רק 8 מדליות זהב יש לאמריקאים, שזה הכי מעט שהשיגו מאז המשחקים במלבורן 1956, אז חולקו רק 39 מדליות בסך הכל. ולמרות זאת, ארה”ב עדיין הייתה עם זהב אחד יותר מאוסטרליה שסיימה עם 7 זהב מתוך 18 בסך הכל.

קיילב דרסל (רויטרס)קיילב דרסל (רויטרס)

סאמר מקינטוש, הכוכבת הגדולה בת ה-17, הובילה את נבחרת השחייה מקנדה ל-8 מדליות בבריכה, 3 מהן מזהב וכולן שלה. בטוקיו אגב קנדה השיגה רק מדליית זהב אחת ו-6 בכללי. במקביל סין, שעשתה היסטוריה עם ה-4X100 מעורב קבוצתי, נפרדה מפאריס עם 12 מדליות, 2 מהן כשהייתה בראש הפודיום.

אז אם דרסל והגברים איכזבו בגדול, מי כן הרשים אצל מעצמת השחייה מארה”ב? טורי האסק עם 5 מדליות, 3 מהן זהב. ב-100 מטר חופשי האסק סיימה רק במקום השני, אך ב-100 מטר פרפר הכוכבת בת ה-21 הצליחה לסיים בראש הפודיום ולגרום שוב להשמעת ההמנון האמריקאי. אגב הגברים, דווקא אחרי פרישת פלפס האגדי האמריקאים כן הצליחו למלא את החלל בטוקיו, אולם כאן הגיעה הקריסה אפשר לומר.

קייטי לדקי. מהגדולות שידע הענף (רויטרס)קייטי לדקי. מהגדולות שידע הענף (רויטרס)

ואי אפשר בלי להזכיר את קייטי לדקי האגדית, השחיינית הגדולה מכולן, זכתה בגיל 27 ב-4 מדליות בפאריס, הייתה פעמיים בראש הפודיום ואחרי 4 אולימפיאדות השחיינית המעוטרת מחזיקה בארון התארים המפואר שלה לא פחות מ-14 מדליות אולימפיות. 1 ארד, 4 כסף ו-9 מוזהבות.

בטוקיו האמריקאים השיגו 30 מדליות בבריכה, 11 זהב. בריו השיגו 33 עם לא פחות מ-16 זהב, בלונדון 31 ושוב 16 זהב, ובאולימפיאדת בייג’ינג (2008) 31 בסך הכל עם 12 מוזהבות. בשורה התחתונה – מעצמת השחייה מאמריקה נמצאת בדעיכה, אבל אולי בדיוק בזמן כדי להתפוצץ בענק במשחקים בלוס אנג’לס בעוד 4 שנים.

לאון מרשאן (רויטרס)לאון מרשאן (רויטרס)

4 שיאי עולם, 16 שיאים אולימפיים, ובעיקר נזכור לאון מרשאן אחד, הכוכב הגדול של הצרפתים, עם 4 זהב ומדליית ארד נוספת. באוסטרליה מי שרשמו הופעה גדולה – מולי אוקלהן עם 5 מדליות, 3 מזהב, וקיילי מקיואן עם 4 בסך הכל ו-2 זהב. אריאן טיטמוס הגדולה נפרדת מהמשחקים האלה בצרפת עם 8 מדליות אולימפיות בסך הכל. 

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */