יום שישי, 20.09.2024 שעה 05:46

קריירה מושלמת: נובאק ג'וקוביץ' אלוף אולימפי

הקריירה הכי מעוטרת בתולדות הענף קיבלה את הדובדבן שבקצפת, כשהסרבי חגג את התואר היחיד שאין לו. 6:7, 6:7 על אלקראס האיכותי זיכה את הג'וקר בזהב

|
נולה השיג את הזהב (רויטרס)
נולה השיג את הזהב (רויטרס)

גבירותיי ורבותיי, קבלו את שחקן הטניס הגדול בכל הזמנים. הקריירה הכי מעוטרת בתולדות הענף, הכי מרשימה בתולדות הענף והכי יציבה בתולדות הענף קיבלה את הדובדבן שבקצפת, כשנובאק ג’וקוביץ’ זכה היום (ראשון) בתואר היחיד שחסר לו בקריירה – הוא אלוף אולימפי.

היה נראה שהשיא שלו מאחוריו, שהוא כבר לא יכול לחזור לרמה שהוא הציג, שכל משחק מול קרלוס אלקראס זה לא כוחות, אז לא הפעם. ללא ספק אחד המשחקים הכי טובים שראינו בשנים האחרונות, כשכל ראלי בצבע, כשכל נקודה בצבע, כשכל משחקון בצבע וכל מערכה בצבע, הסתיים ב-0:2 לג’וקר.

קשה לתאר עד כמה המשחק היה מדהים, אבל ננסה. שתי מערכות בלבד שוחקו והמשחק היה שעתיים ו-50 דקות (!), נתון מטורף. בנוסף, אף לא שבירה אחת הושגה במהלך המשחק, כלומר שתי המערכות הלכו לשובר שוויון, שם רק מיני ברייקים עשו את ההבדל עבור הסרבי, שניצח 6:7, 6:7. אין שום דבר בקריירה של נולה אפשר לומר שאין לו, הוא יכול לפרוש בשקט.

לא נסכם כי הוא לא פורש עדיין, אבל מבט קטן לקריירה לא נתפסת. עשר זכיות באליפות אוסטרליה, שלוש ברולאן גארוס, שבע בווימבלדון, ארבע בארצות הברית הפתוחה, 24 מייג’ורים בסך הכל ותוסיפו לכך את התואר אלוף אולימפי עם מדליית זהב במשחקים בפאריס 2024. 

אלקראס יכול להתנחם שבקרוב הסרבי יפנה לו את הבמה לגמרי וקשה לראות בשלב הזה טניסאי שיכול לעשות צרות לספרדי, אבל בכל זאת הרצף של קרליטו נעצר. זכייה ברולאן גארוס שנמשכה עם זכייה מיד בווימבלדון הציבה אותו בשיא בצרפת, אבל זה לא הספיק מול הרצון של הג’וקר לפרוש עם כל תואר אפשרי. משחק שייזכר עוד שנים רבות בעולם הטניס.

קרלוס אלקראס ונובאק ג'וקוביץ' לפני הגמר האולימפי ביניהם (רויטרס)קרלוס אלקראס ונובאק ג'וקוביץ' לפני הגמר האולימפי ביניהם (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' וקרלוס אלקראס (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' וקרלוס אלקראס (רויטרס)
סרינה וויליאמס ותומאס באך בקהל (רויטרס)סרינה וויליאמס ותומאס באך בקהל (רויטרס)

מערכה ראשונה: 6:7 לנובאק ג’וקוביץ’

הסרבי נראה טוב בפתיחה, שמר על ההגשות שלו במשחקון הראשון ועלה ל-0:1. אלקראס מנגד אמנם הצליח לשמור על ההגשות שלו ולאזן ל-1:1, אך הזיע וג’וקוביץ’ לא היה רחוק מלקחת את המשחקון בעצמו, כשמיד הג’וקר ניצל מקבץ טעויות לא מחויבות של הספרדי ועלה ל-1:2, אין שבירות בינתיים בפיליפ שארטייה. תצוגת אופי מרשימה מאוד של אלקראס, שהגיש, נקלע לפיגור 40:0, חזר כמו גדול וסיים את המשחקון בסטייל עם דרופ שוט מופלא, 2:2.

אלקראס מגיש מול ג'וקוביץ' (רויטרס)אלקראס מגיש מול ג'וקוביץ' (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

מיד גם הסרבי נקלע גם כן לשלוש נקודות שבירה של יריבו, אבל גם הוא הציג אופי מרשים ביותר והצליח לנצח את המשחקון כדי לעלות ל-2:3. נשמר הסטטוס קוו במשחק, כאשר אלקראס לא התבלבל והשווה ל-3:3. מילת המפתח בטניס היא שבירה ואנחנו עדיין לא קיבלנו אותה ואפילו לא קרוב, כשנובאק שייט כמעט על האפס בדרך ל-3:4. ואם ג’ובוקיץ’ עשה זאת כמעט על האפס, אז מיד אלקראס עשה זאת בדיוק על האפס בעקבות שתי טעויות לא מחויבות של הסרבי, 4:4.

קרלוס אלקראס (רויטרס)קרלוס אלקראס (רויטרס)
אלקראס חובט (רויטרס)אלקראס חובט (רויטרס)
אלקראס מרוצה (רויטרס)אלקראס מרוצה (רויטרס)

עד כמה קשה להשיג שבירה? אלקראס השיג חמש נקודות כאלו (!), ועדיין ג’וקוביץ’ עלה ל-4:5 בתום המשחקון ללא ספק הכי ארוך במשחק. המשחקון הארוך לווה במשחקון יחסית קצר, בו אלקראס שמר על ההגשות די בקלות. הספרדי התחכם מעט במשחקון ונובאק עלה ל-5:6. 11 משחקונים, אפס שבירות ולא מעט ראלים ארוכים למדי. הסרבי השיג נקודת שבירה שהייתה גם נקודת מערכה, אבל שוב פעם קיבלנו אופי של המגיש והמערכה הזו הוכרעה בשובר שוויון. אלקראס מצמץ ראשון, הסרבי השיג מיני ברייק והסתפק באחד כזה כדי לעלות ל-0:1 בפאריס.

קרב ענקים בפיליפ שארטייה (רויטרס)קרב ענקים בפיליפ שארטייה (רויטרס)
ג'וקוביץ' בעננים, 0:1 לסרבי (רויטרס)ג'וקוביץ' בעננים, 0:1 לסרבי (רויטרס)

מערכה שנייה: 6:7 לנואבק ג’וקוביץ’

המערכה השנייה נפתחה כמו שהראשונה התחילה והסתיימה, כל אחד שומר על ההגשות שלו. הספרדי עלה ל-0:1, הסרבי מיד איזן ל-1:1. עוד נקודת שבירה, אבל שוב מגיש שמר על ההגשה שלו, כשאלקראס עלה ל-1:2 בזכות שני ווינרים אדירים און דה ליין. ללא קושי רב, הג’וקר שמר על ההגשה שלו וקבע 2:2, כאשר לאחר מכן הוא כבר הוביל 15:30, אבל הספרדי הגיב, חזר ועלה ל-2:3. שעתיים של טניס מהמשובחות שנראו לאחרונה.

אלקראס (רויטרס)אלקראס (רויטרס)
אלקראס מדליק את הקהל (רויטרס)אלקראס מדליק את הקהל (רויטרס)

האייס הראשון של ג’וקוביץ’ בתוספת חבטה די פשוטה של הספרדי על הרשת קבעו 3:3, כששוב פעם ההגשות נשמרו בצד השני ואלקראס עלה בקלות ל-3:4. במשחקון השמיני במערכה כן קיבלנו דיוס, אבל עדיין הגשה טובה של נובאק ועוד חבטה לרשת של אלקראס קבעו 4:4. הספרדי הגיש, הוביל 0:40, הסרבי חזר לדיוס ועדיין ההגשה נשמרה ואלקראס עלה ל-4:5. טניס מהטובים שנראה בענף השנים האחרונות ללא ספק, כל ראלי בצבע, כשהרמה נשמרה גם במשחקון העשירי במערכה השנייה ועדיין לא קיבלנו שבירה, ג’וקוביץ’ השווה – 5:5.

ג'וקוביץ' חובט (רויטרס)ג'וקוביץ' חובט (רויטרס)
נולה מרוצה (רויטרס)נולה מרוצה (רויטרס)

גם אלקראס וגם נובאק מיד שמרו על ההגשה שלהם על האפס, קבעו 6:6 ויותר חשוב מהכל – שובר שוויון שני ברצף. נובאק ג’וקוביץ’ אלוף אולימפי! הסרבי זכה שוב בשובר השוויון, ניצח 0:2 את אלקראס ולראשונה בקריירה, ובקריירה הכי מעוטרת, מפוארת ומדהימה שיש, הוא קטף מדליית זהב במשחקים האולימפיים. אגדה שהייתה באמת.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
ג'וקוביץ' מאושר (רויטרס)ג'וקוביץ' מאושר (רויטרס)
ג'וקוביץ' מתפרק מאושר (רויטרס)ג'וקוביץ' מתפרק מאושר (רויטרס)
ג'וקוביץ' לא מעכל (רויטרס)ג'וקוביץ' לא מעכל (רויטרס)
ג'וקוביץ' בוכה משמחה (רויטרס)ג'וקוביץ' בוכה משמחה (רויטרס)
ג'וקוביץ' עם מדליית הזהב (רויטרס)ג'וקוביץ' עם מדליית הזהב (רויטרס)
נולה השיג את הזהב (רויטרס)נולה השיג את הזהב (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */