יום חמישי, 19.09.2024 שעה 19:18

"בימים האחרונים בכיתי הרבה משמחה"

יעל ארד בראיון לאסי ממן, שליח ONE לפאריס: ״נראה לי שזוהר מזיע קצת בגלל המענקים״, ״הצבנו ל-L.A צפי ל-8 מדליות״, כשחושבת על החטופים אני נשברת"

|
יעל ארד ורז הרשקו (רדאד ג'בארה)
יעל ארד ורז הרשקו (רדאד ג'בארה)

המשלחת הישראלית באולימפיאדת פאריס סופרת כבר שש מדליות אולימפיות חדשות שהגיעו בשלושת הימים האחרונים - שיא חדש והיסטורי, וזה עדיין לא נגמר. יו״ר הוועד האולימפי, יעל ארד, סוגרת סוף שבוע מדהים והתייחסה להצלחה הגדולה שמגיעה בצל המלחמה בארץ.

יעל ארד אמרה בראיון ל-ONE: “זוהי האולימפיאדה הטובה ביותר, עד כה. אפשר לומר שאני קצת מרגישה מרוקנת אחרי כל ההצלחות. ידענו שהימים האחרונים יהיו חשובים, היכולת של החבורה המדהימה שלנו הרקיעה שחקים. יש להם הרבה סיפורים, כמו מדליסטים אולימפיים שמביאים מדליסטים אולימפיים במארסיי, עם זהב שמביא זהב, ארטיום דולגופיאט שהוא מלך העולם, הג׳ודו שאין מילים עליו. עכשיו אני מרוקנת”.

המשחקים מתקיימים בצרפת בצל המלחמה בארץ. עדיין יש מפונים מבתים, יש חטופים ויש חיילים שנלחמים - וכשמניפים את דגלי ישראל כל כך הרבה פעמים יעל לפעמים מוחה דמעה.

“אני באתי לפה עם ציפייה שכאשר אני אהיה פה ישחררו את החטופים”, ציינה ארד כשדמעות בעיניה, ושלפה מתחת לחולצה את הדיסקית וסיכת החטופים עליה. “על הלב אני נושאת את זה כל הזמן. זה כל הזמן איתי. כל פעם שאני חושבת עליהם אני נשברת. אני בוכה פה הרבה מאושר, אבל ההוכחה הכי טובה לזה שעם ישראל חזק תהיה הנפת הדגל ושכל החטופים יחזרו. אני מסבירה לכולם מה זה להיות ישראלי ומה זו רוח אנושית חזקה”.

יעל ארד: "זו התשובה הכי טובה שלנו"

איך את מרגישה עמוק בפנים?
“בכיתי הרבה בימים האחרונים, משמחה ומהמחשבה שיש כל כך הרבה ניגודיות מטורפת ממה שקורה בארץ ואיך צומחים מזה גיבורים. התשובה הכי טובה שלנו לאנשים הרעים זה פשוט להיות טובים, להאמין בעצמנו ולעשות את הטוב ביותר שלנו. אני מקבלת כל כך הרבה הודעות שמהן אני מבינה את העוצמה של הספורט. עשינו קפיצה אדירה. הגענו לתוצאות אדירות”.

יש פה גם הרבה כסף שהספורטאים האלה מקבלים עכשיו.
“שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר שהוא צריך להתמודד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ על הכסף, כי הוא שם רף למענקים על המדליות ונראה לי שהוא קצת מזיע בטח, אבל זה לא נגמר. אנחנו מציינים חצי משחקים אולימפיים, מחר הרבה אנשים יסעו הביתה למשפחות שלהם ואנחנו נמשיך לשבוע משמעותי עם מועמדים נוספים למדליות אז נחזור להיות דרוכים עד הסוף״.

רז הרשקו ויעל ארד (רדאד ג'בארה)רז הרשקו ויעל ארד (רדאד ג'בארה)

יש לנו אלוף אולימפי חדש ועד למשחקים האלה הייתה רק מדליית כסף אחת אבל פתאום התווספו ארבע. כלומר, יש פה משלחת איכותית. האמנת שזה מה שנשיג?
“יש פה תותחים גדולים שגדלו לתוך מסורת, כאשר חלק גדול מהמאמנים הם גם מדליסטים אולימפיים בעצמם. הספורט הישראלי התקדם. אנחנו בתהליך של שינוי D.N.A”.

מה זה אומר? שנראה יותר הצלחות כאלה בעתיד?
“כשישבנו עם הצוות יום אחרי אולימפיאדת טוקיו אמרתי שאני רוצה צפי של ארבע-שש מדליות, אבל בסוף נתנו ארבע-חמש כי עברנו שנה קשה ורצינו להיות צנועים. אתה יודע שהגענו לפה עם תשע מדליות באליפות עולם, ובכלל היו לנו 43 מדליות באליפויות אירופה ועולם בשנתיים האחרונות, כך שזה צמח מקרקע אמיתית. אין פה הפתעות, יש פה ספורטאים שעשו התקדמות וראינו את המומנטום. יש פה ממחזור למחזור שיפור וטרנד. כוחנו בייחודנו. עברנו תהליך מאוד מסודר בעשור האחרון שהתחיל אצל יגאל כרמי והמשיך הלאה. אנחנו יודעים לאן אנחנו הולכים ומה אנחנו עושים, הצבנו בחזון שיהיו שמונה מדליות בלוס אנג’לס 2028”.

יעל, תודה ונקווה לעוד בשורות טובות.
“יהיו”.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */