יום שישי, 20.09.2024 שעה 05:37

"אושר שאין לתאר": צפו בתגובה של לוסטיג להרשקו

מנכ"ל הוועד האולימפי חגג את המדליה של הג'ודאית: "הספורטאים מתעלים ברגעים לא קלים". וגם: סמדג'ה ודולגופיאט. תומר חבז, שליח ONE לאולימפיאדה

|
גילי לוסטיג (שחר גרוס)
גילי לוסטיג (שחר גרוס)

רז הרשקו זכתה במדליה אולימפית בפאריס ומנכ”ל הוועד האולימפי בישראל גילי לוסטיג לא ידע את נפשו מרוב אושר לאחר ההישג הגדול של הג’ודאית הישראלית. בראיון עם ONE שיתף לוסטיג בתחושות וכן בציפיות לקראת המשך המשחקים האולימפיים.

“ענקית, איזו רכבת הרים. באנו בצהריים כדי לראות שיוטי מדליות של שרון ותום, חיכינו לרוח, לא הייתה רוח ואז מגיע הקרב של רז, ראינו את זה יחד, זה אושר שאין לתאר. היא עשתה את זה באיפון מהיר, אושר אדיר, הלוואי אולי למדליית זהב. יש לה קרב נגד ברזילאית ויש לי תחושה טובה”.

עם הביטול של הרוחות אולי נמנע היום הכי מוצלח בספורט האולימפי של ישראל?
”יכול להיות, יש לנו שני מועמדים מצוינים שעלו לחצי הגמר, שניהם שיוט ממדליה. זה יכול היה להיות, אבל זה נדחה למחר ונקווה שגם מחר יהיה מוצלח, גם ארטיום דולגופיאט מחר והוא מועמד בולט תמיד. אנחנו מנסים לשבור כל יום שיא חדש”.

גילי לוסטיג חוגג את המדליה של הרשקו

ירדה אבן מהלב ביממה האחרונה?
”כן, אצלנו במדינה אין עדיין תרבות ספורט, עדיין לא מבינים שמשחקים אולימפיים זה משחקים של 17 יום של תהפוכות, הצלחות כאלה ואחרות, אבל אמרתי ב-31 ביולי שבעצם עכשיו רק נכנסים כל המועמדים העתידיים למדליות. בחלק מכלי התקשורת שאלו אם אני מוריד את הציפיות, אבל אמרתי שבשום פנים ואופן לא. הייתי מרוצה מהצפי שהצבנו ואני מקווה שאכן נעמוד בו. החבר’ה באמת מתעלים, בתנאים לא קלים”.

“היינו מוכנים לזה, אני לא רוצה לדבר על זה הרבה, אבל כעובדה ההתניידות של הספורטאים הישראלים היא לא כמו בכל נבחרת, וספורטאי שגם ככה נמצא בהרבה מאוד לחצים – יש לו עוד לחצים. זו עובדה, אי אפשר להסתיר את זה, ואנחנו מנסים להוריד את הלחצים למינימום. נקווה שנצליח לעשות את זה. הספורטאים האלה מדהימים וזה כיף גדול, במיוחד בתקופה שאנחנו נמצאים בה במדינה. זה אושר ענק, אתה רואה את התגובה אחרי המדליות, כמה שזה מביא גאווה לאנשים, זה עושה טוב לכולנו. אנחנו עובדים בשביל הרגעים האלה והם שווים הכל”.

ספר על התחושות מהזכייה של פיטר פלצ’יק ומה שקרה עם אורן סמדג’ה.
”אין לתאר. כולנו כל כך רצינו את זה בשביל אורן, שאחרי שקרה לו ולמשפחתו הגרוע מכל והוא בכל מקרה בחר להגיע לכאן ועשה את זה באצילות רבה ובהתנהלות מקצועית. זה היה כל כך מיוחד שביום הזה פיטר חזר עם מדליה, והמדליה הזו היא של אורן יחד עם פיטר וכל הספורט הישראלי. מאוד שמחנו שיהיו קצת רגעים של נחת לאורן בתקופה הכל כך קשה שהוא ומשפחתו עוברים”.

מה המטרה המעודכנת עכשיו?
”אותו הדבר. 4-5 מדליות, כמו שלא שיניתי לפני את הצפי לא אשנה גם עכשיו”.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */