יום שישי, 20.09.2024 שעה 05:56

״רז את מנצחת גדולה, הנפת את הדגל בגאווה״

שר החוץ ישראל כ״ץ בירך את הג׳ודאית לאחר ההישג הנהדר ותקף את ארדואן. גם הנשיא בירך את הג'ודאית על מדליית הכסף בפאריס: "הישג ענק, כבוד גדול"

|
רז הרשקו (רויטרס)
רז הרשקו (רויטרס)

אחרי היום הענק אתמול, היום (שישי) עלתה אל המזרן רז הרשקו בקטגורית המשקל מעל 78 ק”ג ועשתה את זה בענק, כשעם ניצחון באיפון תוך 15 שניות בלבד (!) על קאירה אוזדמיר הטורקייה, עלתה לגמר, בו הפסידה אמנם ליריבה הברזילאית, אך זכתה במדליית הכסף בפאריס 2024.

ההישג האדיר לא נעלם מעיניו של שר החוץ, ישראל כ״ץ, שפרסם בחשבון הטוויטר שלו ציוץ תמיכה בג׳ודאית הישראלית: ״תודה לרז הרשקו המנצחת הגדולה, שניצחה את יריבתה הטורקית והניפה את דגל ישראל בגאווה לראש התורן״.

השר הוסיף לאחר הזכייה ציוץ נוסף בו ביקר את ארדואן ואת טורקיה: ״ארדואן הופך את טורקיה לדיקטטורה רק בגלל תמיכתו ברוצחי ואנסי החמאס בניגוד לעמדת כל העולם החופשי״.

רז הרשקו (רדאד ג'בארה)רז הרשקו (רדאד ג'בארה)

״חוסם את רשת האינסטגרם בטורקיה לה 57 מיליון משתמשים, מנתק שידור ספורט כי ספורטאית ישראלית ניצחה ספורטאית טורקיה, מאיים בפלישה למדינה דמוקרטית עימה אין לטורקיה שום סכסוך צבאי, ומפסיק יחסי סחר תוך פגיעה ביצואנים טורקים בהיקף 6 מיליארד דולר בשנה״.

״ארדואן לוקח מדינה טורקית בעלת יכולות מדעיות, תרבותיות, טכנולוגיות וכלכליות - מחריב אותה והורס את מורשת אטאטורק שבנה מדינה טורקי מתקדמת ומשגשגת. נקווה לימים אחרים״.

נשיא המדינה, כפי שעשה עם ענבר לניר ופיטר פלצ’יק שהשיגו גם הם מדליות אולימפיות, בירך גם כן את הג’ודאית: “רז הרשקו את השראה – כולנו גאים בך”, רשם בעמוד ה-’X’ (טוויטר) שלו. הרצוג הוסיף: “הישג ענק לג׳ודו הישראלי – שלוש מדליות במשחקים האולימפיים,  כבוד גדול לרז המצוינת ולשני הרשקו המאמן האגדי. יישר כוח!”.

הרצוג שוחח גם באופן ישיר עם הרשקו כשהתקשר לברך אותה ואמר: “רז היקרה והאהובה! את מדהימה. התוצאה מופלאה ובאמת כמו שאמרת עשית מהלך אדיר. ריגשת לא רק את אמא שלך, ריגישת את כל עם ישראל”.

רז מצידה אמרה לו: “אני שמחה שהצלחתי לרגע לרגש את המדינה המדהימה שלנו, שמגיע לה רק טוב. תודה רבה”, כשהנשיא המשיך וחתם: “הבאת הרבה שמחה לעם ישראל ואני מקווה שנשמע בשורות בנוגע לחטופים שלנו. את עוד דוגמה למי שמביא לנו תעוזה וכוח ואני מקווה שנשמע עוד בשורות טובות”.

ההישג האדיר לא נעלם גם מעיניו של שר החוץ, ישראל כ״ץ, שפרסם בחשבון הטוויטר שלו ציוץ תמיכה בג׳ודאית הישראלית: ״תודה לרז הרשקו המנצחת הגדולה, שניצחה את יריבתה הטורקית והניפה את דגל ישראל בגאווה לראש התורן״.

גם שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, בירך את מדליסטת הכסף הטרייה כשאמר לה: “רז על זה נאמר עבודה קשה משתלמת. אני יודע כמה את עובדת קשה ועל כל המאמץ שעשית גם עם המאמן האגדי שלך, הבאתם יופי של הישג, בכלל כל נבחרת הג’ודו”.

“בהזדמנות זו גם אגיד תודה גדולה לכל עולם הג’ודו, משה פונטי יעל ארד, אורן סמדג’ה, שעושים עבודה גדולה ואת במיוחד, שעשית עבודה נהדרת. את גאווה ישראלית, כל עם ישראל התרגש. תמשיכו ככה, גאים בכם”.

יו"ר וועדת המשנה לספורט, חה"כ סימון דוידסון, ריגש גם הוא ושיתף: “גאה בך רז! כמי שקיבל אותך כילדה בקולג׳ים יודע כמה השקעת מגיל כה צעיר. גאה בדרך שעשית ושמח להיות חלק בדרכך. גאה במאמן שגידל אותך מרט בקולג׳ים ובשני הרשקו שהמשיך. ברכות ללילך האמא הנפלאה שהשקיע בך מילדות. אוהב “.❤️

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */