יום שישי, 20.09.2024 שעה 05:52

"עיוות נתונים במטרה לסמן טרנסיות באופן מסוכן"

אחרי סערת המתאגרפות, האגודה למען הלהט"ב הגיבה: "סילוף עובדות. ח'ליף אינה אישה, כשתוקפים את הקהילה הטרנסית אז תוקפים את כולנו. הגבירו שנאה"

|
אימאן חליף (רויטרס)
אימאן חליף (רויטרס)

אחרי הסערה הגדולה והדרישה להדיח את אימאן חליף האלג’יראית ולין-יו טינג הטייוואנית, שבגופן התגלה כרומוזום זכרי (XY) מה שהוביל את איגוד האגרוף לאסור את השתתפותן באליפות העולם, הוועד האולימפי החליט שהן תוכלנה להמשיך להתחרות כרגיל.

כעת האגודה למען הלהט"ב וארגון פרויקט גילה להעצמה טרנסית שיתפו בתגובה: “שוב הטרנספוביה מרימה את ראשה, והפעם מדובר בסילוף עובדות ועיוות נתונים באופן מכוון במטרה לסמן טרנסיות באופן פוגעני ומסוכן. בניגוד לפרסומים, המתאגרפת הוותיקה אימאן ח'ליף האלג'יראית אינה אישה טרנסית אלא מתאגרפת שנולדה כאישה ומזדהה כאישה, שתמיד התחרתה כאישה וכעת אושרה להשתתפות על פי קריטריונים מקצועיים”.

עוד נכתב: “מעבר לכך, באלג'יריה אין טיפולים להתאמה מגדרית ולכן הדבר אינו אפשרי בכל מקרה. יתכן כי נמצאה אצלה שונות גנטית או כרומוזומלית המגבירה רמות טוסטסטרון, אך מדובר בנתון שמעולם לא אומת ושהגוף שהצהיר עליו הודח מסמכותו בשל שחיתות ואי סדרים. צריך לזכור שכאשר תוקפים את הקהילה הטרנסית, תוקפים את כולנו. לצערנו, תחרויות ספורט הפכו כר פורה עבור קבוצות שמרניות להפיץ את משנתם הלהט"בופובית, לעוות את העובדות והנתונים במטרה להגביר שנאה כלפי הקהילה”.

לסיכום: “ברור לחלוטין כי הסערה סביב ח’ליף אינה מבוססת וממוקדת אך ורק במראה החיצוני ובעובדה שניצחה את הקרב, זאת על אף שמאזן הניצחונות שלה מגוון כשל כל ספורטאית. ללא קשר לזהותה של ח׳ליף אנו מאמינים שלנשים על הקשת הטרנסית יש מקום בספורט תחרותי ואת הדיון על אף מורכבותו צריך לנהל תוך הימנעות מהפצת מידע מוטעה, שקרי ובלתי מבוסס שנועד ככלי ניגוח נגד קהילת הלהט"ב”.

אסור לפספס
נגןהצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
הצצה לעונה החדשה של ג'ורג'ינה בנטפליקס
נגןמי ביקש תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
מי רצה תמונה? אלחמיסטר פגשה את בקהאם
נגןהכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
הכפיל של לאמין ימאל ממשיך לעבוד על כולם
נגןהכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
הכי מפנק שיש: הסוויטה באצטדיון של פאריס
/* LAST / NEXT ROUNDs */